• opus

South Beach sommaren 2005

Testar att starta upp ett nytt forum för oss SB:are, eftersom den föregående verkar ha nått sin maxgräns. Hoppas ni hittar hit allihop!
    Opus

• Svar på tråden South Beach sommaren 2005
  • eyescream

Tjenare!

Är inne på dag 7, den börjar idag, och vågen står på målvikten!
    Känns jävligt bra, SB är en effektiv rensare tycker jag! Man känner hur sötsuget ändras, och jag måste även erkänna att jag "fuskat" lite, genom att man lär sig vad som är rätt och fel.

Till exempel käkade jag igår en gigantisk salladstallrik, och till det gjorde jag "baconlindade haricot vertes" och lite bearnaise (den färdiga sorten som inte inne håller socker, bara en massa fett). Detta kanske inte är något man SKA äta, men det blev gott, och kroppen reagerar ju positivt fortfarande... men som sagt, kanske inget man ska äta VARJE dag...

• Sanne-06

eyescream - låter bra det där!

Vi kanske kan starta en SB - fanclub; jag tycker också SB är super, och fortsätter äta enligt metoden fast jag gått ner de kg jag tänkt. Mår finfint och känner mig pigg när jag håller mig undan de mesta kolhydraterna.

• eyescream

Sanne:

Absolut, jag räknar inte det här som någon diet, mer som en kostomläggning. men det jag tycker är bra är att man så lätt kan hoppa tillbaka till fas1 om man märker att godissuget börjar bli större, eller om man som jag haft en period utan bra matförutsättningar... (husbygge...)
    Men nu känner jag igen att jag mår fasen mycket bättre med denna metod, och GI-kunskapen är också här för att stanna.!

• Sanne-06

eyescream

Vi verkar vara inne på samma linje. Blir dock ibland lite besviken på mig själv, just när jag inte lever det vanliga livet enligt rutiner; blir så lätt snedsteg då, och så lägger suget igång. Så, några gånger har man väl hoppat tillbaka till fas 1 för att få ordning på sig själv :) .

• eyescream

Det är ju verkligen så, när rutinerna rubbas, är det egentligen matrutinerna som får ta första smällen... Jag har startat fas 1 en sväng innan, men brutit den då jag inte hunnit med att laga mat och så...
    Men nu är det dag 8, och jag är fast besluten att klara av resterade små "skitdagar".
    Funderar dock på att jag kanske gör något fel nu, i och med att jag tycker min hud är jättetorr... eller så är det bara det ständiga regnet och fuktiga luften som hjälper till med det...

• Sanne-06

Oj, dag 8 (9 idag då) är ju jätte bra! Inte länge tills 2 veckor gått då! Jag tycker dag 2 och 3 på fas ett brukar vara lite jobbiga, men efter det är suget borta, och jag är hur pigg som helst.

Jag har rest ganska mycket från jobbet nu under sommaren, och då är det lätt att komma i obalans; flygplansmat är i allmänhet inte så hälsosam, och när man inte har sina normala mattider blir det lätt lite fel.

Vad roligt det låter med husbygge! Tror det tar en tid ännu innan vi börjar bygga nåt eget hus, men planera kan man ju alltid (liksom med bröllop).

Hoppas på lite sol nu till veckoslutet! Ha det fint!

• eyescream

Så, dag 10 på gång... så skönt!
    Mejerivaror har jag dock börjat konsumera lite mera, kanske lite för mycket snart... En latte med laktosfri mjölk, och en dubbel espresso åkte precis ner... men viktminskningen verkar fungera endå, så jag kör vidare.

• Mimmi27

Jag har inte skrivit på ett tag, men jag läser nästan varje dag. Då var det snart ny vecka igen, och jag tänker sätta mig med SB-boken ikväll för inspiration och sedan ska jag planera måltider, för nu är det dags för fas 1 igen... Det har blivit alldeles för mycket slarv på sistone.

• eyescream

Mimmi27

Hoppas att allt kommer gå bra. Det är så skönt att kunna "falla tillbaka" på Fas 1 om man slarvat!

• Mimmi27

Tack så mycket, eyescream! Era positiva och motiverade inlägg smittar av sig!

Jag ska åka till Madeira som reseledare om 3 veckor, så det är nog därför jag har fått eld i baken! =) Jag skulle vilja hinna med ett par kilo till innan dess.

En fråga, vad tror ni om rostade och saltade sötmandlar? Jag köper det istället för vanliga sötmandlar, dubbelt så gott som mellanmål, men det är kanske dubbelt så onyttigt?

Svar på tråden South Beach sommaren 2005