South Beach sommaren 2005
Testar att starta upp ett nytt forum för oss SB:are, eftersom den föregående verkar ha nått sin maxgräns. Hoppas ni hittar hit allihop!
Opus
Testar att starta upp ett nytt forum för oss SB:are, eftersom den föregående verkar ha nått sin maxgräns. Hoppas ni hittar hit allihop!
Opus
Så, dag 1 försvann snabbt... Inget käk på dagen, fullt upp med husrivning på kvällen... resulterade i donkenbesök... Blä!
eyescream:
Vad i hela friden är "donkenbesök"?
Opus
McDonalds?
tjena tjejer, hur går det för er? själv tappat konceptet helt efter hysterisk jobbperiod, och ska köra igenom fas 1 igen.
Vet ni vilket toppenmotivation man får när man läser era inlägg, det är bara på´t igen!
Man blir bara lite trött på sig själv att man slarvat med nåt som ändå är så enkelt att hålla som Sb, inget räkna eller mäta eller väga. ändå tramsar man till det.
lycka till, ge inte upp!
Japp, Mir hade rätt.
Donkenbesök = ett dumt besök på McDonalds.
Blev både fiskburgare och pommes.
Inte bra alls.
Men åter till rutinerna imorgon, jobb i 5 dagar (nätter) och matlådan är lätt att planera. SBD- here I come...
God morgon!
Har nu varit i fas 2 ca. 2,5 veckor, varav en vecka utomlands. Tycker att sötsuget kommit tillbaka lite grann, så jag tror jag skall strama åt kolhydratintaget igen några dagar. Har under de senaste veckorna gått upp en halv kilogram igen; inte roligt alls. Så "eyescream" - jag hänger på dig! Fas 1 igen några dagar!
Kalas. Då börjar vi igen!
vad sägs om ägg till frukost?
Kanske kokta och lite vanlig naturell youghurt med kanel, och kanske the till det...
Härligt med sällskap eyescream!
Idag blev det fil till frukost (kylskåpet var nästan tomt, konstigt :) ), men imorgon ska där finnas ägg och kalkon!
Lunch idag blev laxfile´ med mycket sallad, och ikväll blir det middag med kyckling, sallad och lite ris. Tips på någon bra efterrätt, gärna lite finare?
Mellanmålen blir lite lidande för mig, försöker jobba på det...
Fas 1 - nu skrämmer vi iväg sötsuget!
Nu ar det dax for SBD igen.
Forra (och forsta gangen) gick jag pa alldeles for hart, gick ner 7 kg de forsta 6 dagarna och kroppen tog. Ja trodde ocksa ja kande godis sug, men vilket ja kom farm till nar ja borja ata kolhydrater igen bara var kolhydratsbrist (eller sug va man nu sager).. finns det na bra tips for att fa i sig extra kolhydrater vid sugen? sa inte en kaka eller natt slinker ner... och e det nan som vet natt om soja yogurthen? och maltidsersattningar?
tack for alal era inlagg, har last flera sidor och dte peppar an verkligen.
L.Jay
Fasen, hade siktet inställt på att köra på hårt under några fas1-dagar... men tro på fasen... nu kom jag ju på att baka! Ska inte käka resultatet, men smakade på smeten!
Glömma och gå vidare va?!
Nu är jag så himla sugen på nåt... har redan ätit en burk med keso och en stor grönsallad utöver det jag tänkt äta idag... och är ännu sugen på nåt. Fast keso med light saft i är faktiskt gott :) .
eyescream - hur blev kakorna? Att baka och fixa brukar tillfredsställa ett visst behov, och sen är sambon oftast glad då det blir mer över till honom. :)
L.Jay - kul om du hänger med! Ju fler desto mera peppning!
Borde inte gå och kika i kylskåpet mera idag, men tassar nog iväg nu...