South Beach sommaren 2005
Testar att starta upp ett nytt forum för oss SB:are, eftersom den föregående verkar ha nått sin maxgräns. Hoppas ni hittar hit allihop!
Opus
Testar att starta upp ett nytt forum för oss SB:are, eftersom den föregående verkar ha nått sin maxgräns. Hoppas ni hittar hit allihop!
Opus
Godmorgon!!!
Tillbaka på jobbet efter en mycket bra helg. Allting har gått toppenbra. Middag på lördagen med skaldjur - perfekt. Och på söndagen kom nästa prövning: brunch med tjejkompisar. Som tur var hade de sallad - så jag tog en caesarsallad - dock utan krutonger och dressing vid sidan av.
Idag har det ju också varit dags för den den första officiella vägningen: Första veckan i fas 1 och resultatet blev -3,5kg. HURRA, HURRA, HURRA!!!!
Hur har det gått för er andra. Mår ni bra?
Kramar Kerstin
Sanne:
Glömde svara på din fråga. Ja, det är för att bli mer tight, men också för att kunna ha rätt klädstorlek. Eftersom jag är så kort sitter större storlekar så konstigt.
Och att träna är det bästa. Jag blir gladare, piggare och mår MYCKET bättre.
Kram.
Hej!
Har varit och hälsat på mina föräldrar under helgen vilket var en prövning. det gick rätt bra och känner att det glas vin jag tog inte var så farligt ändå... mår i övrigt bra, och är motiverad till att fortsätta! Hur går det för er? Grattis kerran till dina kilon, bara att kämpa vidare! Hur går det för dig sanne? Börjar du nå ditt mål?
Ha en riktigt trevlig måndagskväll!
kram
Hej tjejer - vad duktiga ni är!
Kerstin: 3,5 kg på en vecka! Otroligt! Jätte grattis på dig! Brunch med tjejkompisarna lät roligt!
tarz: Visst känner man sig bra och stark när man klarar prövningar! Fint jobbat! Angående mål... viktmässigt är jag nog i mål, men jag fortsätter ändå med SB kost för att hålla vikten och för att jag mår bra av det, och jag tränar också en del. Försöker få en bra balans mellan kost - träning (+ allt annat), och det är så motiverande att ha er att snacka med och få inspiration!
Hade ett härligt veckoslut med middagar med vänner både lördag och söndag, och hann också en sväng till landet och ut i skogen och plocka lingon med mamma. Så otroligt avslappnande! Tips på nåt nyttigt man kan göra med lingon? En lingonkaka tror jag det blir ikväll... men bara en liten bit :) .
Ha det fint! Kramar!
Sanne- Tycker oxå att det känns bra att få inspiration och bli peppad av er! Det blir mycket lättare att följa SB när man har någon/några att prata med som befinner sig i samma situation! Vad duktig du e som nått ditt mål, vad tränar du för nåt?
Kerran- Har veckan fortsatt i samma spår som helgen, dvs känns allt fortfarande lika bra?
Tycker mig ha läst nånstans att man ska undvika peppar, stämmer det eller e det nåt jag bara fått för mig?? Har under de senaste dagarna varit så sugen på lite "starkare" mat och haft i massor med kryddor bla chilipeppar och cayennepeppar men blev nu osäker på om det är ok... Förresten; bönor och dylikt e väl ok under fas 1? (Kan inte hitta min SB bok, därav frågorna och börjar bli lite trött på att bara äta värmda gröna grönsaker och en sallad som tillbehör)...
Nu ska jag ut på en promenad!
ha det toppen
Kramar
Hej!!!
Det är verkligen kalasbra att ha er. Utan er så vet jag inte hur det skulle gå.
Idag är det jättebra. Men jag hade en liten svacka igår. Kände mig trött och hade ont i huvudet. Tog ändå en promenad hem efter jobbet och kände mig tusen gånger bättre.
Peppar har jag ingen aning om, men jag kan kolla i min bibel (SB-Boken) hemma ikväll. Men jag tror att det är tillåtet. Jag tycker mig minnas att det står att alla kryddor är okej så länge det inte är socker i dem.
Kram Kerstin
God kväll på Er!
tarz- tror nog att alla kryddor är ok; åtminstone jag brukar nästan alltid peppra salladen, salt borde väl alla äta mindre av. I och med att jag gått över till en "ny" kost med SB, har jag börjat göra "ny" mat också, och använder betydligt mera kryddor än tidigare. Alltid spännande med en ny kryddblandning! (Konstiga nöjen man har... )
Ang. träning... försöker köra styrketräning på gymmet 3 gånger i veckan, och de andra dagarna blir det joggingrundor (ibland innan frukost), eller promenad med stavar. Sen går jag till och från jobbet också, ca. 40 min/dag, men det är bara lite bonus... man vill ju inte komma flåsande och svettig till jobbet heller :) . Tränar / motionerar ni nåt?
Kerstin - jag är så himla imponerad av dig! Man blir alltid glad av att läsa dina positiva inlägg! Fortsätt så!
Godmorgon tjejer!!
Sanne - vad glad jag blir att du blir glad!!! TACK!!!
Och Sanne - vad DUKTIGT du är tränar, jag är verkligen imponerad.
I vanliga fall brukar jag jogga ca 4 ggr i veckan och på helgen minst en riktigt lång (och svettig) promenad.
Nu då jag är i första fasen av SB (och lite orkeslös) går jag bara till och från jobbet 60 min/dag samt att jag har simmat några dagar.
Tarz - jag känner mig så dum, men jag glömde kolla i min SB-bok angående peppar. Men precis som Sanne säger tror jag att det är okej. Jag ska göra ett nytt försök ikväll att komma ihåg, min hjärna är inte riktigt med mig.
Ha nu en underbar SB-dag!!!
Kram Kerstin
Peppar ÄR okey!!!
Och glöm inte proteinerna, tjejer!
Ni är otroligt duktiga allihop!
Opus
Tack allihop- ska göra en riktigt kryddig rätt ikväll!
För mig går det bra, hade dock en extrem huvudvärk igår men som tur e den försvunnen idag! Borde kanske dricka lite mer vatten... Måste dock återigen säga att jag e så glad över att ha er med i forumet! Var så sugen på att ta nåt "förbjudet" igår men sen gick jag in och läste några av era inlägg och lät bli! Stort tack!
Vad duktiga ni är som tränar/rör på er så mkt! Måste erkänna att det varit rätt dåligt på den fronten under de senaste dagarna, har haft så extremt mkt att göra och dessutom känt mig rätt slö... Men när jag övergår till fas 2 ska jag börja jogga igen!
Ha en fortsatt trevlig dag tjejer!
kram