• opus

South Beach sommaren 2005

Testar att starta upp ett nytt forum för oss SB:are, eftersom den föregående verkar ha nått sin maxgräns. Hoppas ni hittar hit allihop!
    Opus

• Svar på tråden South Beach sommaren 2005
  • Sanne-06

Känner mig ensam här... och behöver lite motivation! Var är ni alla SB:are?

• opus

Åter efter 4 v semester. Kul att tråden fortfarande är igång!

Ha det gott!
    Opus

• Sanne-06

Opus - kul att du är tillbaka! Tråden är lite tyst ibland dock...

Marisan - vart har du tagit vägen?

• Mimmi27

Hej tjejer!

Vi har mycket på jobbet för tillfället, så jag har inte haft ro att sitta vid datorn. Hoppas att allt är bra med er!

Själv går det ganska bra, jag har visserligen gått upp ett hekto, men det var festival i helgen, så det blev ett par langos och fest i tre dagar, så jag får vara nöjd.

Kämpa på tjejer!

• eyescream

Så, då har jag börjat om med Fas 1, är nu i slutet på dag 2...

Körde som sagt detta tidigare, men tar gärna tips och recept från er som är här inne...

Någon som funderat på detta med fett/sockerfri yoghurtglass?
    Nu när mejeriprodukter är OK i 2cups, borde inte yoghurtglass vara ok? eller tänker jag fel...?

• Sanne-06

Välkommen tillbaka Mimmi och eyescream!

Vet inte hur det är med yoghurtglass - kolla hur mycket kolhydrater det innehåller; det kanske kan vara svårt att göra glass helt utan socker, eller innehåller den kanske sötningsmedel då du skrev att den är sockerfri? Gott och fräscht är yoghurtglass i alla fall! (Har inte smakat någon fett- och sockerfri dock).

Angående recept, hm... allt grillat tycker jag är gott ny på sommaren; grillad lax, biff, kyckling, och smarrigt också med grillade grönsaker! Brukar också rosta grönsaker i ugn ibland och krydda väl; mums :) . Ett annat tips är att lägga några frusna hallon i vattnet; mycket roligare att dricka, och hallon är ju goda.

En trevlig helg alla!

• Mimmi27

Tack, Sanne-06!

När jag gick på VV vet jag att dom rekommenderade Seven Elevens glass, men VV ser ju iofs mer till fettet än sockret. Men den är god iallafall, tror att jag ska fråga hur den är sötad.

Idag fyller jag år, vi ska äta kräftor, ska försöka låta bli brödet. Men till efterrätt blir det iaf Pavlova!

• Sanne-06

Grattis grattis Mimmi27; blir det Mimmi28 nu eller? :) Ha en härlig fortsättning på födelsedagen!
    -Sanne

• Mimmi27

Hej Sanne06!

Haha, jag var lite förutseende när jag registrerade mig här, så Mimmi28 blir det inte förrän nästa år!

Hur går det med fas 2?

• Sanne-06

Klokt att vänja sig med åldern lite i förväg :) .

Jodå, fas 2 går helt ok, lite mera sugen på allt möjligt är jag nog, men jag tror det kan vara bra att höja energiintaget i alla fall, så det passar in att äta lite mer också.

Svar på tråden South Beach sommaren 2005