South Beach sommaren 2005
Testar att starta upp ett nytt forum för oss SB:are, eftersom den föregående verkar ha nått sin maxgräns. Hoppas ni hittar hit allihop!
Opus
Testar att starta upp ett nytt forum för oss SB:are, eftersom den föregående verkar ha nått sin maxgräns. Hoppas ni hittar hit allihop!
Opus
Jag har hallit pa med SBD ett tag nu och tycker att det gar riktigt bra. Har dock nagra fragor om produkter i Sverige eftersom jag bott utomlands ett tag men ska tillbaka hem igen nästa manad. Har börjat äta mycket sockerfri senap till kött osv här och det är jättegott...men finns det senap utan socker i sverige som inte är jättedyr? Och hur är det med jordnötssmör? Här finns det med bara mosade jornötter och salt i och det finns sma bitar i. Gar det att fa tag pa i Sverige? Hittade en ekologisk variant pa ICA en gang men den var slät, utan sma bitar i...vet nagon?
Och har nagon av er under fas 2 eller 3 ätit sushi en enstaka gang utan att fa tillbaka suget efter kolhydrater efterat? Sushi ska ju inte vara sa farligt eftersom det är vinäger i riset och eftersom det kyls, men vitt ris är ju ända vitt ris sa jag är lite orolig. Imorgon har dock min fästman födelsedag och han skulle gärna vilja ga ut och äta sushi sa jag funderar lite fram och tillbaka om jag ska vaga prova. Vill dock inte slänga bort allt arbete jag lagt ned hittills pa en enda maltid om det ska förstöra sa mycket. Nagon som har erfarenhet av detta?
Hej på er!
Det har visst börjat hända mycket här på tråden! Vad roligt! Har varit på en weekendresa senaste dagarna, och därför inte visat mig här. Har blivit lite ohälsosamheter under resan, men men, inget att gräma sig över idag. Nya tag, och inspiration får man minsann här!
Ni är så duktiga tjejer; får lite ångest då jag själv ätit stora hotellfrukostar, panncakes och toasts under helgen...
Hej på er!
Jen74 och Katten, Välkomna hit!
Min andra vecka i fas 1 påbörjas idag.
Vågen visade -2,6kg i morse och har nu gått ner 5,6kg (varav då 2,6 med SB)
Känns toppen! Kanske fortsätter nästa vecka också i fas 1 men börjar ev introducera lite frukt för det saknar jag.
Må så gott! Tittar in lite senare.
Bra jobbat Marisan! Grattis till dig!
Och bra fortsättning på dagen!
Sanne-06
Tack för grattis =)
Nu är det bara 30kg till som ska bort.
Mår bra och känner fortfarande inte att det är några svåra val att göra ang maten, skönt det.
Senare i eftermiddag/kväll ska dottern vara hos mina föräldrar några timmar. Då maken och jag ska gå på IKEA och sedan äta något lätt ute.
Uppehåll idag verkar det som =) En lång promenad blir det för oss efter lunchen med nya stegräknaren som sällskap ocskå =)
Må så gott!
Marisan! Du kämpar på flitigt, det kommer att gå bra för dig dethär!
Skulle vara intressant att ha på sig en stegräknare under en dag! Det som jag går/springer i motionssyfte + till och från jobbet har jag ju ungefär koll på, men det kunde vara kul att se hur mycket man går då man t.ex. städar eller då man är ut och dansar en kväll. Kan väl iofs, vara svårt att ställa in steglängden för sådana tillfällen.
Jag har nu börjat föra in mera mjölkprodukter i kosten, men kör annaars i princip enligt fas 1. Mår utmärkt, och har bara druckit en kopp kaffe/dag de senaste veckorna :) .
Hur är det med er idag?
Marisan - hittade ni nåt på IKEA? Eller det var kanske dum fråga :) .
Jag har blivit lite försoffad; har tidigare varit ut på promenader / joggingturer nästan 2 ggr varje dag, men nu har det bara blivit kvällspromenader i maklig takt; lovar att skärpa mig. Ikväll blir det i alla fall ett pass på gymmet som gäller. Skall köra enligt fas 1 nu bara i dag och morgon till, och sen försöka gå över till fas två. Tänkte introducera lite mer frukt och bär; bröd, potatis och ris får vänta ännu en stund, vågar mig inte på det ännu. Marisan - har du gått över till fas 2 eller är du ännu i fas 1?
Påbörjar 4:e dagen på detta...
Körde en sväng sb tidigare, fick bra resultat, men husbygge och semester har gett grillkvällar och panikmat, vilket gjort att ett par extra kilon kommit tillbaka... Ska ner till minst 58 i alla fall, så det borde betyda 4 kilo.
Hur går det för er andra???
Hej alla!
Usch jag har verkligen ballat ur totalt!
Ska försöka skärpa mig nu och äta bra på semestern (som börjar på fredag).
Men känner jag mig rätt kommer jag börja från början efter semestern.
"same procedure as last year"
Äntligen har det lossnat!
gjorde ett försök tidigare, vilket resulterade i ett deppigt + 1 kg, så la ner allt vad SB heter och frossade under semestern, öl, kakor, chips, you name it, det flög ner.
Men gör ett nytt försök, är inne på 4:e dan, som eyescream, och Holy!det händer grejer!
Mest vatten som försvunnit antar jag, men ändå, man blir ju så sporrad att fortsätta. Det bästa är ju att man inget behöver räkna (ok, ev nötterna :))eller väga, och man får äta sig mätt!
Hoppas det går bra för er alla andra, skriv gärna nåt tips på egna smarriga sbrecept eller mellanmål. Kör hårt!