South Beach sommaren 2005
Testar att starta upp ett nytt forum för oss SB:are, eftersom den föregående verkar ha nått sin maxgräns. Hoppas ni hittar hit allihop!
Opus
Testar att starta upp ett nytt forum för oss SB:are, eftersom den föregående verkar ha nått sin maxgräns. Hoppas ni hittar hit allihop!
Opus
Sanne-06
Drick koffeinfritt kaffe, då behöver du inte känna någon "ångest". Koffeinfritt är helt OK, smakar som vanligt kaffe och du kan dricka det med gott samvete utana att blodsockret går upp.
*sambo*
Grattis till viktminskningen! 1,7 kg är ju kanon. Jag tycker det är bra att man mäter sig, framförallt nu på sommaren, då man (iallafall jag) har lätt för att bli lite svullen och samla vatten.
Min helg blev som vanligt misslyckad. Har ätit alldeles för mycket. Men det är ju bara att ta nya tag-igen!!
Sussili:
Jo, koffeinfritt skulle vara en ide´. Tycker att det är himla onödigt att vara beroende av något. Brukar ha mjölk i kaffet i vanliga fall, men skippar det nu så att det inte skall vara så gott :). Ännu har det gått bra med bara en kopp kaffe per dag.
Ny vecka - nya tag! Nåja, skötte mig utmärkt förra veckan, tror jag skall väga mig idag och hoppas på lite minus. Har inte så mycket att gå ner, så någon hel kg tror jag inte på, men skulle ju va kul med en halv :) .
Hoppas ni alla får en fin start på denhär veckan!
Godmorgon alla tappra SB:are!
I vecka i fas 1 och vågen står på -1.8.
Känner mig nöjd trots jag gick upp 0.3 under helgen.
Men det jag framförallt är nöjd med är att jag lyckats avstå glass, kakor etc som min omgivning mumsat på!
Mimmi27:
det är bara hoppa på de goda matvanorna efter en helg som kanske inte blev som man tänkt sig!
Sussili:
Bra att du äter mer, det kanske är det som gör det? ge det några dagar och se om kilona släpper. sen är det väl mkt beroende på hur många kilon man har att ta av.
Jag är fortfarande med i Viktklubben och provade att lägga in det jag åt, kom lätt upp i ca 1500-1800 kalorier och mer fett än proteiner. Hur mkt fett äter ni?
Jag som har ca. 30 kgs övervikt och är 1,62 cm; hur många kalorier ska jag äta/dag? Jag har lagt in Hälsovakten på min dator (idag) och den tyckte att jag bara skulle äta 920 kcal + extra för motionen (om jag vill minska 1 kg/vecka). Men när det gäller SB och GI hur mycket är det då? Kanske skulle ta fram SB-boken igen och leta om det står något där.
Jag har ju ingen aning om hur många kcal jag har ätit under denna tid, har i alla fall ätit mera sallad till lunchen idag och några extra cocktailtomater
Sussili:
Om jag ska kolla det så måste jag starta om mina inställningar och det vill jag inte.
Men du kan nog gå på vad hälsovakten säger.
dock ska man ju inte räkna kalorier, jag var bara nyfiken på hur mkt jag stoppar i mig
Hoppas det går bättre nu om du äter mer.
Framför allt är det ju viktigt att äta regelbundet.
*sambo*
Du behöver inte ställa om några inställningar, jag tänkte bara ifall det var någon som visste.
Någon frågade mig här på forumet, tror jag det var, om jag hade räknat hur många kalorier jag äter - eftersom jag inte går ner , och eftersom jag inte hade gjort det så tänkte jag att jag måste i alla fall test och se hur många jag får i mig på 1 dag eller kanske 1 vecka (beror på hur länge jag orkar hålla på och lägga in allt jag äter). Har dock sett att jag äter en del saker med en hel del kalorier i, men om jag ska följa GI/SB så ska jag ju inte titta på det eftersom tex. olivolja ger massor av kalorier och det ska man ju använda enligt vår metod.
Jaa, det blev ju inte alldeles lätt det här för nu är jag jättehungrig eftersom jag råkade stirra på det jag åt och välja bort sånt med lite flera kalorier i
Sussili:
om du vill kan du ju skriva ner till mig vad du äter så kan jag lägga in det i dagboken, så kan jag ge dig svar!
*sambo*
Tack för erbjudandet, men när jag la in mina kcal i Hälsovakten så blev det alldeles för många. Enligt SB ska man ju inte räkna kalorier så jag får väl hålla mig till det och ändra om lite i min matsedel. Har börjat dricka mer och äta mer sallad.
Men visst är det konstigt att jag bara har gått ner 3 kg på 4 månader och dem gick jag ner de 2 första veckorna. För 3 veckor sedan började jag ju även ta snabba promenader (stavgång) med grannen på 45-60 minuter måndag-fredag samt att jag har tagit snabba morgonpromnenader (före frukost) på 30 minuter hela förra veckan samt igår och idag (2 även 3 dagar förrförra veckan). Inget händer på vågen, ser dock att fettprocenten minskar (jag har en våg som även mäter fettprocent).
Det känns ju onekerligen som att jag vill ge upp och gå över till något annat. 3 kg på 4 månader! *blä*
Sussili:
Kämpigt när kilona inte ger med sig, men då du motionerar så mycket antar jag att kroppen blivit betydligt fastare under dehär månaderna. Tycker ditt upplägg att äta mer sallad och mindre produkter som innehåller mycket kalorier - glöm inte proteinet. Åtminstone jag tycker att det är det som jag blir fort mått på, och håller mig mätt länge.
Har också börjat gå stavgång, det är lite behagligare än att springa, och man kan ju ta stavarna i händerna bara man går ut och kikar sig omkring, och är då tvungen att hålla lite tempo :) .
Minus nästan 1 kg (eller 0,9) första veckan! Är jätte nöjd, nu är jag inspirerade att fortsätta en vecka till med introduktionsfasen!