South Beach sommaren 2005
Testar att starta upp ett nytt forum för oss SB:are, eftersom den föregående verkar ha nått sin maxgräns. Hoppas ni hittar hit allihop!
Opus
Testar att starta upp ett nytt forum för oss SB:are, eftersom den föregående verkar ha nått sin maxgräns. Hoppas ni hittar hit allihop!
Opus
*sambo* - Tack, tack! Jo, det är bra att tänka på allt som man faktiskt får äta... ser fram emot grillspett!
Platån kan kanske bero på att man förlorat en del vatten, men sen måste fettet börja brännas (låter lite hemskt).
Kämpa på bara, platån ger säkert med sig snart! Ha det bra!
SB tråden verkar ha varit på semester med mig :) . Dags att få liv i den igen, eller hur *sambo* och Mimmi?
Har under veckan ute på landet haft lite semester från SB konceptet också, vilket är ganska dumt, man kunde ju verkligen hålla sig till det tillåtna utan större problem... men ett antal middagar och en och annan fika med vänner och släktingar har det blivit. När man själv gör middag är det ju kul om gästerna äter ordentligt, och jag känner mig alltid lite skyldig om jag inte äter det som bjuds. Bortförklaringar av mig... :) .
Har idag kört igång med en blandning av fas 1 och 2 igen, och hoppas få bort suget igen.
Hoppas det går bra för er, och kanske det finns nån som vill hoppa på tråden!
Hej! Nu har jag inte läst här (eller skrivit) på ett tag, men nu vill jag i alla fall tala om att det ÄNTLIGEN har släppt för mig. Den senaste veckan har jag gått ner 1,2 kg så nu har jag totalt minskat 4,4 kg på 17 veckor.
Ni vet ju att jags skrev att jag gick ner 3 kg under mina 2 första veckor och att det sedan stod stilla såååååå läääänge, men nu så.... nu ska väl även jag komma igång. Fast nu kör jag en egen blandning mellan SBD och GI och det funkade väl bättre. Men inget hände förrän jag plockade fram Viktväktar-CD'n och räknade points på min GI-mat. Jag har ju länge misstänkt att jag ätit för lite och det stämde. Jag provade att lägga in på Hälsovakten innan men då hände ingenting. Konstigt är det MEN glad är jag. Nu ska jag ut med grannen och mina stavar på en timmespromenad igen (har slutat med morgonpromenaderna innan vi går ut, men det beror på att min sambo har semester och då känns det inte så kul att gå upp 5.30 för att ta morgonpromenad när jag ändå ska ut med grannen vid 9.
Hej på er!
ja hmm det har väl gått sådär för mig senaste veckorna, någon glass här o där har slunkit ner o jag har ätit mer kolisar än jag borde...nu är det två veckor kvar till min semester o jag vet inte om jag kommer köra strikt tills dess.... bla ska jag 3 veckor till Thailand o där känns det som att det blir svårt att hålla strikt SB/GI. Vinet är ju så dyrt o öl svalkar gott i värmen
Kul att ni är kvar tjejer! Man får sån himla inspiration av detta forum. Måste ha varit brist på BT under senaste veckan som var orsaken till de måånga snedstegen :). Nu är det igen nya tag som gäller. Är inne på min tredje super-hälsosamma dag med morgonpromenader / jogging-turer, och kolhydratfattig kost. Man känner sig faktiskt bra när man äter nyttigt och motionerar! Tänkte köra hårt på detta i tre dagar till, och efter det introducera nyttiga kolhydrater igen. Suget har igen försvunnit ganska bra, är bara ibland sugen på äppel; har varit storkonsument av sådana, men om jag tuggar i mig ett äpple blir jag jätte hungrig och sugen på allt!
Kämpa på tjejer!
Angående suget som du Sanne-06 skriver om så måste jag säga att jag har inte haft något sug alls.
Förra veckan så fuskade jag för första gången på 4 månader. Vi var ute på en 1-dagarstur och jag hade bestämt mig för att äta något riktigt sött så jag köpte baklawa (eller hur det nu stavas). Det är jättesött och innehåller även nötter så det är fett samtidigt. Jag åt några stycken, tyckte det var sött men åt ändå.
Trots detta hade jag inget sug efteråt, MEN jag tror kroppen fick en sockerchock för jag kände mig helt uppsvullen i magen när jag hade ätit och dagen efter mådde jag lite illa och var även dålig i magen. Precis samma reaktion (förutom illamåendet) upplevde min sambo som också har kört GI i 4 månader.
Nu planerar vi att ta en 5-dagars biltur till Bayern och jag har bunkrat upp med Nutrillets GI-bars men även med några sockerfria chokladkakor eftersom min mamma ska följa med och hon kör inte med GI. Men i och med dessa chokladkakor så kan ju även vi äta en bit till kaffet.
Jag känner att jag absolut inte har några svårigheter att avstå från det som innehåller socker - jag som var ett sådant kakmonster tidigare...
Sussili - ja visst känns det bra då man inte är sugen på nåt hela tiden! Mitt största problem har varit att jag ätit för att jag varit sugen, inte för att jag varit hungrig. När jag håller mig till SB har jag inga problem med att småäta, utan äter när jag är hungrig, och regelbundet. Mellanmål har det dock blivit lite dåligt med, tycker jag håller mig mätt mellan huvudmålen i alla fall.
Är det någon som vet vad balsamvinäger innehåller? Älskar det, och kan bara äta sallad om jag får ha balsamvinäger i. Socker brukar ju kunna gömma sig i det mesta, så om nån vet hur det är - svara gärna!
/Sanne
Hej på er!
Började south beach fas 1 i måndags. Har gått bra, har lite huvudvärk idag men det kanske är vanligt i början? Väntar på min bok som jag beställde i slutet av förra veckan. Man får väl inte äta makrill i tomatsås under fas 1???
Är för övrigt mammaledig och hemma med min dotter på 9 månader och ska ner massor i vikt, ca 35kg har gått ner 3kg innan starten i måndags. Må så gott!
Välkommen Marisan! Kul med flera som vill komma med och peppa varandra; tråden har inte varit så värst aktiv den senaste tiden.
Hade ett uppehåll från SB förra veckan men nu har jag igen kört enligt fas 1 sen i söndags. Hade tänkt köra en kombination av fas 1 och 2, men tyckte det kändes lättare att bara köra fas 1. Jag vet inte hur det är med makrillen; min nya favoriträtt är nog sej som tillagas i ugnen med salt och mycket peppar; det blev lite tråkigt att äta en massa kyckling hela tiden, och fisk (förutom räkor) brukar det i vanliga fall bli allt för sällan.
Huvudvärk tror jag är ganska vanligt, en möjlig orsak kan vara att man dricker för lite vatten; jag dricker åtminstone 2,5 liter / dag.
Du verkar ju ha fått en kanonstart med 3 kg de första 3 (2,5) dagarna! Grattis! Har egentligen bara 1,5 - 2 kg att gå ner till, men jag mår så bra av att äta enligt SB, så jag kommer nog att fortsätta med SB-kost för att hålla vikten sen. Och så är det ju så kul att hänga på dessa trådar också, och se hur det går för andra.
Bra fortsättning på dagen alla!
You´re back! Vad roligt!
Jag ska läsa vad ni har haft för er och skriva ikväll! Jag kan behöva komma igång med tråden igen, fungerar lite bättre med dieten då...