• opus

South Beach sommaren 2005

Testar att starta upp ett nytt forum för oss SB:are, eftersom den föregående verkar ha nått sin maxgräns. Hoppas ni hittar hit allihop!
    Opus

• Svar på tråden South Beach sommaren 2005
  • Princess Yasmine

Marisan

Men underbart att det tickar nedåt för dig, duktigt! Städa låter ingen höjdare men dock ej att sitta på jobbet heller =) Kan inte du skriva vad du äter under en dag, igår t ex?

• Marisan

Igår åt jag så här:
    Frukost: 1 kokt ägg, 2 skivor magert bacon
    o vatten (dricker inte kaffe och tomatjuicen var slut)

Mellis: en bit ost (feta 3%)

Lunch: Omelett med paprika, svamp, tomat och mager bacon, lite grönsallad till med gurka

Mellis: några körsbärstomater med lätt keso

Middag: kotlett och massa sallad

Kvällssnack: Feta ost och ca 20 osaltade nötter (10 st som man skalar själv men det ligger 2 i varje)

Idag blir det så här:
    Frukost: Omelett, tomatjuice

Mellis: En bit ost

Lunch (sen) Pannbiff av nötfärs och sallad

Mellis: Några skivor kokt skinka med keso (naturell mager) som jag hackar i lite lök och paprika)

Middag: Inget bestämt men om maken går med på det vill jag ha räkor!! (han behöver inte gå ner i vikt men äter det jag gör fast med potatis pasta etc)

Kvällssnack: Lite nötter

Vet inte om det är bra så här...hoppas det!
    Har gått ner 1,8 sen i måndags =)

• Princess Yasmine

1,8, det är ju bra då borde din måltidsplan vara bra Men när du äter lite fetaost, hur mycket på ett ungefär äter du då? Äter du nötter varje dag? Många frågor jag vet men tack för din hjälp!

• Marisan

Sorry mitt sena svar. Vi har ätit och badat här =)

Äter nötter varje dag, lite olika. Osaltade jordnötter, pistagenötter mm.

Äter den fetaosten som är 3% och i små kuber redan....Ja kanske äter 8-10 kuber tror jag. Jag brukar kärna ur små coctail eller körsbärstomater och lägga i en kub i eller keso med lök, är gott tycker jag.

• Marisan

Fick min bok med posten idag =)) Så här ska läsas! Ja när det nu blir tid till det?? Maken har långa arbetsdagar så här i semestertider och är sällan hemma före 17.30, börjar vid 05....

• Princess Yasmine

Badat, vad mysigt. Inomhus eller utomhus?

Man blir så förvirrad när man i denna diet får lov att pilla i sig både nötter och ost dagligen, inte van vid ett sådant synsätt på mat..snurrar i huvudet =/

Inte lätt att hitta tid kan jag tänka mig när man har ett litet knyte på 9 månader.

• Princess Yasmine

Men då borde jag med gott samvete kunna äta 5-10 nötter och 30g ost per dag då..JIPPI..

• Marisan

Jag brukar fundera lite på hur mycket olivolja jag använt i maten har jag inte använt mycket lägger jag till några nötter eller ostbitar eller tvärtom.

Det blev inomhusbad idag, blåste rätt mycket ute =(

Är inte alls på mathumör idag, men äter det jag ska ändå.

Ibland blir det svårt med tid beroende på vilket humör lilla damen har, oftast är hon go och glad men hon har varit inne i en utvecklingsfas och varit rätt gnällig och vill bara vara uppe hos mig, men nu har det börjat gå tillbaka igen. Leker lite själv och upptäcker huset =)

Även om jag inte är på mathumör så längtar jag nu efter mina räkor =) Ikväll väntar vi till liten har somnat med maten eftersom det blir lite jobbigt med räkskalen och kladdigt =))
    Hmmm har mathumöret satt sig i fingrarna idag? Värst vad jag skriver, men det brukar jag ju å andra sidan göra ändå...

Vad har ni andra för er idag??
    Saknar er redan fast jag bara hållt till här några dagar!
    Hallå??

• Mimmi27

Hej tjejer!

Roligt att läsa hur det går för er! Jag vägde mig igår, och har nu totalt gått ner 4.6 kg. Jag är ganska nöjd, men med tanke på att jag slarvar jättemycket på helgerna, så hade det kunnat vara betydligt mer vid detta laget. Men det får ta lite längre tid istället.

Sussili
    GRATTIS! Äntligen! Jag har sagt det tidigare, men jag tycker du är så stark som har hållit motivationen uppe trots din långsamma viktminskning! Har du mätt dig nu?

*sambo*
    Står du fortfarande still? Läste att du hamnat på lite viktplatå? Vad avis jag blir när jag läser att du ska till Thailand. Jag älskar landet! (Och maten!!)

Sanne06
    Hur går det för dig?

Marisan och Princess Yasmine
    Välkomna hit! Visst är boken en bra investering, Marisan?

• Jen74

Hej,

Imorgon, 25 juli tänkte jag starta min SBD karriär. :)
    Jag vill gå ner ca 10 kg eller tills jag har den kroppsform jag ser framför mig.
    Är ca 171 och vägre 71 kg. Mina överviktskilon sitter främst runt magen och ryggen. Sedan finns det också lite extra på rumpan.

Jag har läst endel om SBD men har ni några nybörjartips tar jag gärna emot dessa.

Jag har provat endel annat tidigare och gett upp, så min sambo har väl inte så väldigt stort hopp om det denna gången, men nu attans ska jag visa vad jag går för! :)

Svar på tråden South Beach sommaren 2005