• opus

South Beach sommaren 2005

Testar att starta upp ett nytt forum för oss SB:are, eftersom den föregående verkar ha nått sin maxgräns. Hoppas ni hittar hit allihop!
    Opus

• Svar på tråden South Beach sommaren 2005
  • Marisan

Hej igen =))

Åh vad jag skrev otydligt...Innan jag började med sb gick jag ner 3kg på några veckor det var så jag menade. Sedan starten med sb i måndags har jag gått ner
    1,3kg. Så 4,3kg totalt fast bara 1,3 med sb =)) nu krånglade jag till det ännu mer tror jag....
    Jag såg att här inte varit så mycket liv sista tiden men det ändrar vi väl på nu??
    Den lilla tid man hinner sitta här med en 9 mån under databordet och rycker i alla sladdar...

• Sanne-06

Marisan - Det var ju jag som läst slarvigt - blev så ivrig när jag såg att du hoppat på tråden :) . Härligt med en liten - är det ert första barn? Nöjer mig med att låna mina syskonbarn ibland än så länge.

Kul att du är kvar här också Mimmi! Det är faktiskt underligt med trådarna här; man har liksom lite press på sig att uppföra sig, men får förstås tröst här om inte det går som man vill.

• Marisan

Sanne-06
    Det är vårt första barn, "kämpade" över tre år med att få till henne så hon var sååå välkommen. Får se om det blir några syskon, inget vi tar för givet.

Är väldigt peppad med sb. Är inte mycket för dieter annars. Innan jag blev gravid gick jag ner 25 kg i rask takt genom sund kost och motion men ville testa något nytt.
    Ser det mer som en livsstil, saknar dock frukt och pasta men om 1,5 vecka blir det ju tillåtet igen =))

Nu ska här skalas jordnötter, sådanadär stora i skal som inte är saltade, fast jag väntar nog till dottern somnat förresten =)
    Annars älskar jag pistagenötter men de var slut i affären.

Må så gott!

• Marisan

Hej på er =))

Min fjärde dag i fas 1. Huvudvärken är borta men blev helkass i magen igår kväll och fortsatte i morse, känns lite bättre nu. Det är säkert vanligt. Jag och dottern ska till mina föräldrar och syster idag. Ska göra en omelett och sallad att ta med till lunch. Igår kväll åt vi grillad kyckling och grillade grönsaker och nötterna fick jag också =)

Vågen visade -0,3 ner från igår och -1,6 ner från i måndags och totalt -4,6 sedan 20/6 men måndag är min officiella vägdag så vi får se vad vågen visar då.

Ska iväg nästa helg och är då inne på slutet av fas 1, ska till kolmården med familjen och kompisar. Några matsäcktips till mig???? Ska ta med frukost och äta mat där, någon sallad borde väl finnas??
    Får man äta nötfärs i fas 1??

Ha en bra dag allihop!!

• Sanne-06

Marisan - Ja, sommarn är bra med allt grillat! Angående matsäckstips vet jag inte... nötter och sånt är ju bra att ta med som mellanmål att knapra på. Sen tycker jag att sallad finns överallt man äter, och ofta på restauranger tycker jag det går att välja varmrätt som serveras med sallad, eller så komplettera med extra sallad och lämna riset/potatisen om det finns salladsbord. Nötfärs vet jag inte säkert hur det är med; tycker det borde vara ok, eftersom det oftast är ganska magert.

Kolmården - oj, låter mysigt. Kom ihåg att njuta fullt ut!

Tänkte att jag skulle börja räkna kalorier, trots att det inte är meningen att man skall göra det, men jag tror att jag får i mig för lite energi; tycker jag blir så snabbt mätt av sallad och kött/kyckling/fisk, och i omeletterna jag brukar göra har jag bara i vitan, så inte speciellt mycket energi därifrån heller. Skall testa en dag och se... och efter 1 kg skall jag inte gå ner mer. (Har då gått ner ca 10 kg sen mitten av februari; när jag började tänkte jag försöka ta 5, men det känns inte som någon större uppoffring att äta enligt SB :) och så vill jag ju fortsätta hänga här; annars kan det gå på tok).

En fin kväll på er!

• Princess Yasmine

Hjälp!

Hej alla glada beachare.

Har nog läst igenom varenda tråd här om denna diet och är nu inne på min fjärde dag i fas 1 men skulle behöva lite kommentarer på mitt upplägg. Så här ser t ex idag ut:

Morgonpromenix 50 min

Frukost: 2 äggvitor,1/3 kycklingfilé, 1 Tsk olivolja.

Lunch: 1 kycklingfilé, blandsallad, 1 tsk olivolja

Snack: 100g kesella 1%, 5 mandlar

Träning: Body Pump + 30 min förbränning

Middag: 100g nötfärs 10%, 1/2 dl kidneybönor, blandsallad och champinjoner

Såååå tacksam för lite hjälp

• Marisan

Sanne-06
    Vi fick en inomhusgrill i bröllopspresent och den är välanvänd kan jag lova! Använde den mycket i vintras och även nu när det regnar =)) Älskar den.
    Ska bli kul med Kolmården dem vi ska åka med har barn som är 3 och 4,5 =)
    Maten löser sig ju alltid, De vi ska åka med vet inte om att jag går ner i vikt för då blir det ett himla tjat om det. Ja, inte många vet, mina föräldrar, syster och mormor bara.

Princess Yasmine
    Jag är på samma dag som du i fas 1 =)
    Det finns andra här som kan svara på din matfråga bättre än jag eftersom jag själv är nybörjare, hoppas på att få min bok idag =)
    Har du mycket att gå ner??

• Marisan

Hej allihop =)

Igår fick jag en stegräknare av min lillasyster!! Blev så glad så glad, hade tänkt köpa en nästa vecka. Den räknar steg, km, kalorier, stopphur, klocka och överfallslarm =))

Femte dagen idag, mår kanon. Inget godissug, bara fruktsugen....Svårt att låta bli när tösen får frukt...men det går!
    Har ni upplevt att ni inte är så hungriga??
    Inte ätit frukost än men har en omelett på lut med massa gott. Igår kväll blev det fetaost (3%) och lite nötter =)
    Magen är också bättre.

Nu ska jag äta och hinna städa lite innan liten vaknar, hon tar sin första tupplur för dagen nämligen, men de är inte så långa alltid så bäst att passa på.

Tittar in senare och hoppas ni hunnit göra detsamma. Hoppas det går bra för er!
    Kram Marisan

• Princess Yasmine

Marisan

Vad roligt att nån mer är på samma nivå som mig då. Jag har inte speciellt myckket att gå ned, runt 5-6 kilo hade jag tänkt mig. Du då?

Håller verkligen med dig om att suget efter frukt är det största, får försöka tänkte på nåt annat.

• Marisan

Princess Yasmine
    Åh jag har bara ca 35kg att gå ner =)) Lätt som en plätt..... Har gått ner lite grann och ca 30kg kvar.
    Nu är omeletten i magen och nu skulle jag väl ta tag i städningen då?? Sitter ju hellre här =)

Svar på tråden South Beach sommaren 2005