South Beach sommaren 2005
Testar att starta upp ett nytt forum för oss SB:are, eftersom den föregående verkar ha nått sin maxgräns. Hoppas ni hittar hit allihop!
Opus
Testar att starta upp ett nytt forum för oss SB:are, eftersom den föregående verkar ha nått sin maxgräns. Hoppas ni hittar hit allihop!
Opus
Tarz: Vad bra, jag går till jobbet (ca 30 min) och ibland även hem. Jag fick bara lite dåligt samvete eftersom jag inte tränar "på riktigt", men är som sagt lite orkeslös i första fasen.
Jag äter mellanmål slaviskt. Jag varierar mellan nötter, skinka eller ost. Jag vet inte hur viktiga de är, men det känns som det - meningen med dem är väl att "hålla igång" ämnesomsättningen.
Jag fattar inte heller varför det ska vara så svårt att säga att man äter enligt SB. Jag kan inte heller, som att det ska vara något pinsamt. Jag fattar ingenting, istället tackar jag nej till middagar under första fasen. Känns som om det är enklare så. Lite ensamt ibland, men min sambo är underbar.
Lycka till nu Tarz och krya på dig!!!
God eftermiddag!
Kerran- under fas 1 brukar jag inte träna så värst mycket tungt, mest promenader och gym kanske 2 ggr/ vecka beroende på orken. Tror att dina 30 min promenader är alldeles utmärkt! Man känner ju sig fräschare också då man rör på sig lite.
Mellanmål har jag verkligen försökt att få i mig nu när jag övergått till fas 2/3. Blir oftast frukt eller några nötter.
Trots att SB inte är nån strikt diet där man räknar kalorier, kan väl folk få för sig att man kör på nån extrem svältkur, vilket det absolut inte är. Kanske därför det är svårt att berätta att man följer "dieten"... samma här.
Och så skålar vi i en halv liter vatten, så att vi inte glömmer det :) !
Kram!
God morgon!!
Då e man alltså inne på dag tre och det känns riktigt bra! Vägde mig imorse och hade gått ner 0.5 vilket ju var en liten motivationshöjare.. Var på bio igår och lyckades motstå godissuget, tror att det faktum att jag tog mig i kragen och åt mellanmål hjälpte avsevärt- var inte det minsta hungrig/småsugen på kvällen.
Hur går det för er? Sanne- har övergången från fas 1 till 2/3 gått bra? Kerran hur är det med dig?
Hoppas att ni får en riktigt trevlig dag!
KRAM
Snyggt jobbat tarz! Jo, mellanmålen hjälper bra mot frestelser - gäller bara att förstå att äta mellanmålen i förebyggande syfte.
Övergången till fas 2/3 har faktiskt gått riktigt bra hittills! Ännu är jag försiktig med pasta, ris och potatis, och äter inte mycket bröd, men havregrynsgröt till frukost dock. I helgen är vi bortbjudna både lördag och söndag, så då kan det bli en liten utmaning... skall försöka hålla mig skärpt!
Kerran - går allt bara bra?
Tarz - du verkar ha tagit dig över första tröskeln med att hålla dig från onyttigheter!
Kämpa på tjejer!
Heja tarz!!! Bra jobbat!!!
Heja Sanne i helgen!!!
För mig går det skitbra. Jag tycker inte alls att det är svårt - det enda skulle i sådana fall vara att man måste hela tiden ligga steget före med planeringen och inköpen.
Men nu har jag planerat vad jag ska äta resten av veckan och har allting hemma - det är så FARLIGT då man blir panikhungrig och i vanliga fall sätter i sig en chokladkaka eller något annat.
Ska på middag på lördag. Gissa om jag blev glad då det meddelades att det ska bjudas på skaldjur (räkor, hummer, krabba). Hurra. Det är okej att äta, eller hur???
Kram Kerstin
Kerstin:
Det är inte bara okey - det är toppen!
Så länge du håller dig från bagetter eller rostat bröd som ofta serveras till;)
Opus
Tack Opus för informationen. HURRA!!! Det är ju kanon och jag som ÄLSKAR skaldjur!
Idag är det dag 4 i Fas 1 och jag mår kalasbra. Jag har funderingar på att ta mig till gymmet ikväll eftersom jag känner mig så stark och frisk.
Hoppas ni får en underbar SB-dag!!!
Kram Kerstin
Kerran - du jobbar på bra! Roligt att det går bra, och viktigaste att du mår bra! Har du lagt upp några mål hur mycket du vill gå ner?
Har ännu inte prövat soppan; har ingredienserna hemma, men har inte blivit av att fixa den ännu, och ikväll har sambon lovat bjuda mig på lyx-sallad på stan efter dagens gym-pass. Det vill man ju inte tacka nej till :) .
Pepp pepp på alla!
Vad mysigt Sanne - såklart att man inte tackar nej till en lyxsallad på stan.
Då jag gick med i VV för många år sedan (och vägde 70 kg) satte jag upp ett mål, 50 kg (notera att jag bara är 150,5 cm lång) och det målet känns fortfarande bra. Idag väger jag 56,3 kg och det skulle vara så skönt att äntligen gå i mål efter så många år.
Kram Kerstin
Kerstin - vad duktigt jobbat att du gick ner så mycket med VV! De få kilona som du vill ha bort nu är då bara för att känna dig lite mera tight? Viktigaste är ju att man mår bra! Tycker själv att jag fått en helt annan livs-kvalitet nu när jag gått ner några kilo (även om jag inte var överviktig tidigare), och tränar regelbundet.
Ha en riktigt bra och skön helg nu Kerstin och tarz, och alla andra!
Sanne