• lundabrud

Brud i juli (tråd nr 2)

Jaha då stängdes vårt förra hem ner, men nu kan vi vara här! Jag har idag superont i halsen, hoppas jag kan få vara sjuk nu och inte den 2 juli (man måste se det positivt...)

• Svar på tråden Brud i juli (tråd nr 2)
  • lundabrud

IHH! Sista dagen! Jag är sällan nervös för saker men idag ... ojoj. Ska hela detta stora projekt verkligen gå ihop sig? Det vore fantastiskt. Vaknade av att mitt tidigare svullna öga kliade så jag RUSADE upp till spegeln. Phu. Påverkar inte utseendet.

Nu ska jag iväg och hämta dukar och servetter i grannbyn.

• janos

Åh, vad spännande. Själv har vi 8 dagar kvar och jag längtar

Önskar er alla brudar imorgon LYCKA TILL!!!

• lundabrud

(*fniss* och för er som är Skåningar - med grannbyn menar jag inte Malmö utan Södra Sandby)

Janos: det blir sorgligt att inte kunna följa er andra julibrudar, vi ska på bröllopsresa den 6 juli i två veckor. Men vi får ju sammanstråla igen i slutet av månaden när alla är gifta!

• Sannitje

Vilken mysig hemsida, Lundabrud! Jag har själv försökt peta ihop ngt liknande enkelt men misslyckats totalt än så länge.... Får väl använda mig av MSN groups så länge. Men EN dag då skall det bli av!

Skönt att höra att ögat e OK! Och ett STORT lycka till för imorgon. Det kommer säkert bli helt fantastiskt! Vart skall ni på bröllopsresa förresten? Och ja, jag är JÄTTENYFIKEN på min resa!

Ser fram emot att se bilderna mot slutet av Juli.

• Majlo

Bra idé med att sammanstråla efter juli! I´ll be here! Har just läst i expressen att det ska vräka ner regn på vår bröllopsdag och hur kul är det i festtält?! Nåja, de har haft fel förut och expressen är ju inte särskilt pålitliga... (Intalar hon sig snabbt)

Lycka till Lundabrud!

• Sannitje

Vet ni, jag brukade vara orolig för vädret men har nu insett att egentligen spelar det ingen roll. Dagen blir vad vi gör av den så jag är säker på att det blir suveränt oavsett väder-gudarna. Ibland kan tilloch med dåliga förhållanden ge en bättre stämning! Lite 'war-mentality' som vi kallar det här i England. Alla gaskar upp sig och ger det lilla extra för att glömma det dåliga så det 'braiga' blir helt enkelt ännu bättre!

Eller det intalar jag mig iallafall....

• janos

Vad säger dom på Expressen om vädret i Luleå den 9:e Juli???

Håller med om att det inte är så kul med ösregn, för oss med bröllopsfest i tält

• Sannitje

Näe, tält... det är klart.... Det blir säkert bra. Strålande sol och fågel-kvitter!

Vi har båt ut till vårt bröllops-ställe, så jag hoppas givetvis inte på storm och horisontal-regn.... Men blir det så blir det. Får ha en spann överhuvudet tills jag kommer inomhus som skydd för regnet!

• Tinisen

Hej alla!
    Kul att läsa om allas förberedelser inför den stora dagen!

Lundabrud:
    Vad skönt att ögat fixade sig i tid. Hur är det med öronen?
    Jag hoppas att ni får en toppendag i morgon och att ni kan njuta av dagen. Läste i en annan tråd att brudens nervositet släppte när hon gick in i kyrkan. Jag hoppas att min nervositet också släpper i kyrkan så att man kan vara närvarande och ta till sig det som sägs därinne.

Vi har 3 veckor kvar tills vi gifter oss. Jag kan inte förtså att tiden gått så fort! Vi bokade kyrkan förra året i Juni och det kändes som att det var så långt fram i tiden då, men nu är vi snart där...

Och den gamla bilen som sambon jobbat med i 2 år är klar!!! (för er som inte vet är det en Mercedes från 1957 som stått orörd i 25 år när min sambo fick i gång motorn... den är totalrenoverad i plåt, motor, ja allt. Och min sambo har gjort allt själv utom lackeringen.) Det var besiktning på den igår och den gick igenom med blankt papper! Jag ringde sambon från jobbet igår och när jag fick reda på att den gått igenom skickade jag 10 röda rosor till honom. Tyckte han var värd det efter att ha slitit i 2 år med bilen. Han blev både glad och lite rörd och arbetskompisarna lite avundssjuka...
    Vi har inte berättat för mina föräldrar att den är klar så ikväll klär vi oss i 50-talskläder och kör ut till dem i sommarstugan. De vet inte att vi kommer och det skall bli så kul att se deras miner!

För övrigt så är vigselprogrammen och bordsplaceringen klara, och vad jag förstått av värdparet är det bara finjusteringar kvar i festhäftet.

Ang bordsplaceringen och sätta upp den i lokalen skall vår värd skriva ut bordsplaceringen på jobbet, på A3-format som sedan skall sättas upp i lokalen.

Nu skall jag åka till stan och hämta ut mina bröllopsskor som varit på klackning. Skönt att äntligen få hem dem och börja gå lite i dem.

jag var visst lite tidigt ute inför midsommarhelgen när jag önskade alla lycka till som skulle gifta sig... Men nu är vi ju dock i Juli så ; Lycka till alla som gifter sig i helgen! Njut av er dag och hoppas att ni får det toppen!
    Kramar!

Svar på tråden Brud i juli (tråd nr 2)