• gladhannapanna

20/8 nr 3

Dags att starta ännu en tråd för oss som gifter oss den 20:e augusti! De gamla är avstängda. Hoppas att vi hittar varandra igen. Hur går det för er andra? Själv ska jag titta på ring på allvar idag.

• Svar på tråden 20/8 nr 3
  • Callimillae

Lantisbruden - jag tycker inte det är löjligt att en hippa känns viktig. Jag trodde inte jag skulle bry mig så mycket innan jag började planera bröllop... Hm. Jag håller tummarna för att du får en hippa oxå! :)

Karln min blev bortrövad på svensexa på väg till jobbet idag. :) En av hans kompisar hade klätt sig i en sån barn-polis-tshirt och stoppade honom på motorcykeln på väg till arbetet! :D Nu agerar han tydligen parkeringsfé i centrum iklädd rosa tyllkjol, slöja och ett knallrosa linne! Hahaha, ska bli kul att se filmen och bilderna sen helt klart! De har varit omöjligt hemliga med allt, mig lurade de och sa att svensexan skulle bli nu på onsdag men nej. Hehe. Han ska få hoppa fallskärm också idag, det fick jag veta, så han får inte dricka så mycket på en stund.

Vi som ska gratta min mormor imorgon... tror han får vara ursäktad om han e tokbakis, haha. E så glad för hans skull!

• gräddtårtan

hEJ!
    Som sakt det är en vecka kvar.Dom var och hämtade min blivande man idag.Dom satte honm på tåg till skövde och där ska dom vänta på honom och sen ska dom alla äta frukost.
    Jag fick två möhippor,en lugn och enlitte vildare.

Är det någon som börjar bli litte lät nervös? (hahaha)

• Callimillae

gräddtårtan - nervös börjar bli bara förnamnet... shit! :) Känner dessutom att jag håller på att dra på mig en förkylning eller nåt. Gaaaaaaaaah! Har inte tiiid!!! Jobbar ju till onsdag och sen ere ju dax. Fasen, det får vänta till efter bröllopsresan jue. :( Nån som har nån dunderkur mot begynnande förkylningar?

• Xite

Vad är ni mest rädda för att det ska inträffa på bröllopsdagen?

För mig är det MUNSÅR och REGN

• Xite

För att mota Olle-förkylning i grind: massor av c-vitamin!
    Ät en tesked askorbinsyra på stört!

• Callimillae

Xite - rädsla: ramla utför kyrktrappan, MAGSJUKA, spöregn och storm

:)

• Påfågelbrud

Ja, spöregn vore nog det tristaste. Dagens brudpar har haft tur, tycker jag. Nästan man hade velat gifta sig idag.

Annars kan det nog inte hända så mycket, eller vad tror ni?

• mulla

Jaha...om en vecka så här dags var man fru då....

• gladhannapanna

Idag har vi tagit paus i bröllopsbestyren och firat min systerdotter som fyller fyra. En del bröllopsprat blev det ju så klart eftersom de flesta där ska på bröllopet. Men skönt att inte vara hemma och bli stressad över allt som ska göras. Vi ska ha mina systerdöttrar som brudnäbb, men det är nog tveksamt om fyraåringen kommer att ställa upp när det väl är dags! Fina klänningar kommer de att ha i alla fall, mamma har sytt.

• Kåpe

idag har jag mensvärk. Skönt att slippa det på lördag! ;)
    om en vecka är allt över.. å vad jag längtar dit!!

Svar på tråden 20/8 nr 3