• gladhannapanna

20/8 nr 3

Dags att starta ännu en tråd för oss som gifter oss den 20:e augusti! De gamla är avstängda. Hoppas att vi hittar varandra igen. Hur går det för er andra? Själv ska jag titta på ring på allvar idag.

• Svar på tråden 20/8 nr 3
  • Jennan

www:

Regn på lördag i gbg området.. Nooo... det var ju inte kul alls... hrm! denna sommaren alltså..

• Callimillae

Brud 20 aug - det blev manchettknappar, för han hade köpt en sån skjorta som det funkade till! :) Har även gjort en ja-älskar-dig-för-att - bok förut. Vi har också sagt att vi inte skulle ge varandra nåt, men jag kan inte låta bli! Skulle gärna ge hela världen till honom om jag kunde. :)

El brudo ;) - va kul, vi ska oxå ha En vänlig grönska och bara de två första verserna.

• johansson

Igår blev festprogrammen helt färdiga! Pust! Härligt!
    M2B har redan fått sin morgongåva... Vi provdukade för ett tag sedan och då vi satt och åt tyckte jag det passade att ge honom presenten. Detta då det var manschettknappar som jag tänkte att han skulle ha på bröllopet. Kändes dumt att vänta då han annars skulle gått och köpt ett par.
    Idag är sista arbetsdagen. Sen blir det semester.
    På torsdag skall jag fixa naglarna och hämta klänningen samt handla rosor på hötorget (till bordsdekoration). På fredag skall vi duka, hämta DJ-grejor, kyrkblommor & hårblommorna.

• johansson

Glömde-
    Idag skall jag hämta ringarna!

• Wih

Sitter och skriver ut festprogrammen just nu, men sitter på nålar för datorn kan lägga av precis när som helst! 4 av 5 gånger som vi försökt starta den det senaste dygnet har den inte gått igång, och den går TRÖGT! :(

Igår insåg vi också att vår skrivare + fem andra som vi testade inte klarar av vårt omslagspapper till vigsel- och festprogrammen (färgen "fäste" liksom inte), så då hade vi rejält med huvudbry ett tag hur vi skulle göra. Ringde min bror för att fråga om han hade en bläckstråleskrivare att låna ut, men han sa bara: "Kom hit med grejerna!" Nu på morgonen har han skrivit ut allt på en hundradels så lång tid som vi skulle gjort det själva, på sitt jobbtryckeri... Tacksam!!

Pust, så nu är det bara lite musik kvar att bränna ned på en cd (min bror har fixat det mesta med musiken redan), senare idag ska vi träffa kantorn och prästen som haft semester fram till idag och sen... kan vi pusta ut för då är det mesta gjort! :)

Nej just ja, vi ska ju skriva presentationer om alla gästerna också, men det är iaf påbörjat. Sen ska vi också göra klart bordsplaceringen, och försöka göra en snygg version att ha med i festprogrammet... Ringarna ska lämnas in för putsning, naglarna ska fixas, håret ska slingas... men SEN får det bli fredag och allmän-panik-dag! ;)

• Callimillae

Hihihi, fredag en allmän panik dag - det kan jag nog skriva under på att det kommer bli! :) Känner redan nu att huvudet är fullt av grejer som jag måste komma ihåg - gaaag! ;)

Har pratat med floriskten nu, han sa att det skulle gå bra att ta rosor ur den utan att den blev förstörd så ja litar på det. Tydligen var de cremevita kallorna lite gula i mitten, men det får lov att bli fint ändå. Vad tror ni? Jag har lite svårt att hinna ut till floristen ikväll innan han slutar jobba nämligen... mamma trodde det skulle bli fint ändå så jag hoppas det. De ska sitta i en bukett med mörkröda rosor.

• Callimillae

gaaag och floriskten? gaaah och floristen skulle d stå... :?

• johansson

Går på semester om en timme
    Önskar er alla lycka till.
    Får se om någon fortfarande hänger här när jag är tillbaka i oktober.
    Ang fotograf så har vi en nu. Jag är inte så himla impad av honom "but he has to do". Orkar inte leta mera.
    Ha en underbar bröllopsdag!
    KRAM

• Brud aug 2005

johansson,
    lycka till :)
    Det är klart att vi är kvar här i oktober...
    KRAM!

• Påfågelbrud

Femdygnsprognosen såg ju inte så där jättelovande ut. Nu gäller det att hoppas på att högtrycket sölar lite på vägen hit och håller sig till på lördag.

Vågar man hoppas på det?

Svar på tråden 20/8 nr 3