20/8 nr 3
Dags att starta ännu en tråd för oss som gifter oss den 20:e augusti! De gamla är avstängda. Hoppas att vi hittar varandra igen. Hur går det för er andra? Själv ska jag titta på ring på allvar idag.
Dags att starta ännu en tråd för oss som gifter oss den 20:e augusti! De gamla är avstängda. Hoppas att vi hittar varandra igen. Hur går det för er andra? Själv ska jag titta på ring på allvar idag.
Jag är sååååå nervös!
*Måtte det inte regna på lördag, måtte det inte regna på lördag*
Nu på morgonen har jag suttit i badkaret och dragit av etiketter från 48 ölflaskor. 160 left to go!
Ska ta upp placeringslistan nu och se vilka placeringskort jag inte gjort färdiga ännu.
Iiihhhh! Som det ser ut nu så kommer solen att skina på fredag! 20-25 grader! Perfekt! Håller alla tummar i världen att vädret håller i sig även på lördag, för er alla andra!
HAllojs! Vi har tre dagars paus från brölloperiet eftersom våra första gäster kom igår. Fredag blir en panikdag, det är liksom bara att acceptera. Vi vill också ha fint på lördag, men även på söndag då vi ju ska paketöppningsfika i vår trädgård!!! *håller alla tummar och ber till vädergudarna* Igår var det ganska grått här utanför Gbg, nu skiner däremot solen och det är ju skönt! Just nu tror jaga tt vi har allt under kontroll, men sådant kan ju gå över! Bara tre dagar kvar!!!!!
Det skall ju bli ett underbart väder i hela landet på lördag. Vilken tur vi har!!!
Häör börjar det bli nervigt. Jag tycker att vi betar av listan hela tiden men den blir bara längre och längre. Phu var skall det sluta?
Här har vi allt avklarat, väntar bara på fredan då allt skall lämnas och hämtas.
Då blir det nog stressigt.
Hoppas bara att man slipper avhopp eftersom placeringen är klar och det tog sån tid att få ihop den...........
Ja, man börjar allt bli lite nervös nu. IIIIIIiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii!
Vi träffade prästen igår och vi gick igenom ceremonin. Fick falla på knä framme vid altaret ect. Gud vad det pirrade i magen! Och i går kväll såg vi på en film från en av våra vänners bröllopsfiranden. Man tänker hela tiden - "sådär har vi också gjort" eller: "sådär kommer vi inte att göra".... Men efter den filmen var jag och min m2b så uppstressade! Han placerade mig framför en film (för att jag skulle få bort mitt illamående) och satte sig själv framför datorn för att fixa iordning det sista i vår presentation av gästerna...
Det mesta är klart nu. Känns skönt. Men, som de flesta verkar konstatera, så blir det en hektisk fredag.
Skönt att se att man inte är ensam i bröllopsstressen... förstår inte vi som har haft så lång tid på oss.... lite känns det som om det ska bli skönt att få det gjort men samtidigt är det säkert över alltför fort... jag har lång tid hos frissan så jag ska verkligen bara njuuta av hela bröllopsdagen....gifta lär vi ju bli iaf, strunt i små bekymren så som att vi inte har någon ring än (gulp!)
Ja herregud..va tiden gått fort nu på slutet.. Idag är jag ledig och skulle städa iordning hemma då våra långväga gäster kommer imorgon.
Och jag är sjuk!!!
Ont i halsen..och såååå trött.
Har bara orkat slå på tvättmaskinen..Ja ja..de får väl ta det som det är annars.
Min blivande ska köpa skor o slips idag.
Imorgon ska mina naglar fixas och klänningen lämnas på salongen. (så den finns där på lörd)
Sen blir fredagen riktigt stressig...då ska allt det sista köpas, läsk,salt och peppar till buffén. Plastglas till fördrinken m.m
Blommor verkar inte gå att fixa alls...Kallor skulle jag ha. Två ställen har lovat men ej fått hem några..
Så jag kanske får vara utan...
Vigselprogrammet måste tryckas också..
Lycka till allihopa!!!
Lycka till du också, förlovad.
Det känns skönt att man har föräldrar som hjälper till på plats (vi gifter oss inte i samma stad som vi bor idag). De har fixat alkoholfri dricka och vickning och mamma har sytt rispåsar och mycket annat. Skönt att ha ngn som kan påminna en om det som kanske fallit i glömska. Samtidigt vill de inte lägga sig i i onödan, utan jag och min m2b har verkligen kunnat fixa det bröllop som VI vill ha. Det ska bli så roligt!
JAg sitter här nu helt KLADDIG! Har vart och solsprayat mig så jag hoppas jag är brun och fin på lördag! Det känns verkligen som vi kommer ha tur med vädret. (I och för sig bara Stockholmsområdet jag har koll på)
Ska binda ihop festprogrammen ikväll åsså har vår ena toastmaster ifrån Norge anlänt.
Ta det lugnt tjejer, allt ordnar sig!! (Även om det är mycket... )