• gladhannapanna

20/8 nr 3

Dags att starta ännu en tråd för oss som gifter oss den 20:e augusti! De gamla är avstängda. Hoppas att vi hittar varandra igen. Hur går det för er andra? Själv ska jag titta på ring på allvar idag.

• Svar på tråden 20/8 nr 3
  • Brud 20 aug

"Måtte denna dag bli perfekt - eller åtminstone tusan så nära!
    Strunta i om brudkronan hamnar en smula på sned
    eller om en hårtest förvirrar sig utanför den.
    Strunta i om bilen fastnar i trafiken
    eller om prästen verkar vara svårt förkyld.
    Strunta i om orgeln klingar falskt
    eller om brudnäbben snubblar på släpet
    eller om brudgummens bestman fumlar med ringen.
    Ni ser varandra -
    och allt annat blir utan betydelse.
    Senare kommer ni att minnas,
    och skratta tillsammans.
    Men nu kan inga bagateller störa.
    Kärleken förvandlar allt.
    Till och med faster Elsas hatt."
    /Pam Brown

• Callimillae

Brud 20 aug - hihi, så sant som det är sagt! :)

Imorron ska klänningen hämtas. Lurar på om jag ska ta hem den eller lämna den hos frissan. Har inte pratat med dem men det kanske går bra ändå?

Fick kalaspris på väst och kravatt och skjorta till m2b så det inhandlades igår det, trots att allt skulle hyras var det tänkt. :)

Måste in en sväng på af imorgon oxå, anmäla sig som arbetslös igen efter sommaren jobb. Suck. Men om jag har tur hittar jag ett jobb snart! :) Skulle kanske få fortsätta på mitt sommarjobb i höst, även om det inte är mitt drömyrke så är det bättre än att gå hemma och dega iaf. Man blir så fattig och förslappad då ju. ;)

• Brud 20 aug

Callimillae
    Håller tummarna för ditt jobb!!! Håller på att printa framsidan till festprogrammet, men skrivaren är knäpp så jag kan bara printa ett i taget... *gahhh*

• Xite

Jag har så ont i magen!!!

Jäkla bröllopsnerver!

• Rystall

Iiiiiiiiii..... Nu är det bara två dagar kvar.
    M2B har i sista sekund bestämt sig för att byta helt och hållet till mitt namn, så nu skall vi hasta till skatteverket och slänga in en ny ansökan om namnbyte. Här krånglar vi till det

I går drog sig vår transport ur (Kärringdj...l) Men vi hängde inte läpp för det utan kollade runt lite och fick tag på en VW bubbla. Knallröd cab. Det blev inte en bil vi kan åka i alla fem, men alltid nått.

Nu börjar iallafall planeringen dra mot sitt slut. Hur går det för er?

• Påfågelbrud

Ska idag själv fixa mina naglar, men när det är klart är det bara att vänta som gäller.

Igår fick vi ett återbud. Hade inte räknat med att få det så sent, och blev lite stressade av att behöva ändra en hel del på bordsplaceringen pga. detta, men det gick till slut vägen.

Är otroligt glad över de senaste väderprognoserna som bättrat upp vädret som egentligen skulle ha blivit bra mycket sämre enligt meteorologerna. Hoppas nu det håller sig.

• lillsmurf

Är tokglad, det ska ju bli dunderväder imorgon! Å även på lördag verkar det bli kanon! Lycka till nu alla, så får vi hålla tummarna för att allt går bra för alla! Det är väl igentligen inte så mycket som kan gå fel, det skulle vara om någon sa NEJ! Vi sticker på bröllopsresa redan på onsdag så jag vet inte om jag kommer att hinna skriva så mycket innan dess! Har tänkt att ägna mig åt annat, med min älskling! Men jag lovar att återkomma med både bilder och berättelse efter den 10 september när vi kommer hem igen!

Återigen! Ett STORT lycka till nu tjejer på fredag/lördag så smäller det! Kram kram!

• gladhannapanna

I övermorgon smäller det tjejer!!! Inatt drömde jag att jag inte kunde komma ihåg vem det var jag skulle gifta mig med! Jag visste att vi hade varit på vigselsamtal, men kunde inte komma ihåg vem som var med. Jag funderade över det ena exet efter det andra och ingen passade in! Kan tala om att jag blev väldigt glad när jag vaknade och insåg vem det är jag ska gifta mig med!!!! Min mage är också full av bröllopsnerver!

• mulla

...och jag drömde att jag kom till kyrkan i pappas gamla pyjamas-byxor...suck alltså!
    Naglar ppl och m2b:s frock-coat hämtad! Ringhämtning imorgon sen är allt klart!
    M2b blev just kidnappad på svensexa...hihihi!

• Kåpe

waaah! min ring är fortfarande inte klar! Det krånglar hela tiden, varje gång vi ska och hämta ringen är det fel ring och de får åka och fixa en ny! PANIK eller vad!?! Hoppas det är rätt ring i morgon när vi ska göra tredje försöket.
    annars är allt lugnt, min blivande blev precis kidnappad för svensexa, dock är det bara två kompisar som är med..
    Själv fick jag en möhippa i tisdags, det var roligt, kul att ens vänner gör nåt för en. Fast jag var (är) ändå jättebesviken på att två av mina bästa vänner (den ena är min bästa vän) valde att inte komma... jag tyckte de hade dåliga ursäkter.. men men, jag får väl se till det positiva istället!

Svar på tråden 20/8 nr 3