20/8 nr 3
Dags att starta ännu en tråd för oss som gifter oss den 20:e augusti! De gamla är avstängda. Hoppas att vi hittar varandra igen. Hur går det för er andra? Själv ska jag titta på ring på allvar idag.
Dags att starta ännu en tråd för oss som gifter oss den 20:e augusti! De gamla är avstängda. Hoppas att vi hittar varandra igen. Hur går det för er andra? Själv ska jag titta på ring på allvar idag.
Var och och cyklade i lördags för att leta bra ställen för utomhusfotografering som ligger hyfsat nära kyrkan.
OSA är satt till 1 juni, många har inte svarat ännu. Vill börja leka med bordsplaceringen!
Börjar bli dax att bestämma sig om ringen.
Ganska lungt här också, allt utom ring är ordnat känns det som. Har också kommit på den brillianta idén om att försöka köpa ett hus mitt i alltihopa ;)
Var på en vigsel i helgen, den var verkligen jättefin och man längtar riktigt mycke till sin egen... men nått jag tänkte på var hur mycket digitalkamerorna låter. En massa kameror som låter en massa syntetiska digitala ljud... hur kan man lösa en sån sak?
Vi kommer att undanbeda oss fotografering under vigsel, bara ok under in och utgång. Men vi har en anlitad fotograf som fotar under hela kyrkdelen.
I förra vecka beställde vi mina ringar, tycker de är så fina! Vill ha dem nu!!!
Annars känns det som stiltje, lite oroväckande lugnt... Undra när stormen slår till?!
Skall ta tag i maten i denna veckan, vi skall ha catrad buffé. Ska bli gott med provsmakning!
Bra med ny tråd igen. Jag har varit frånvarande i typ en månad. Verkar vara för andra som för mig. Stiltje. Man fixar allt i början o nu står man handfallen för man vet inte vad som måste göras. Vi har kvar att göra bordsplacering, men alla har ju inte anmält ännu, så det får vänta. Vi ska lämna in ringarna och även blivande ärvda vigselringen för ansiktslyftning, men det är för tidigt. Vi ska handla "dricka" i tyskland, men vi måste vänta tills juli, pga ekonomin. Allt annat är klart, vigselprogrammen ska bara tryckas. Undrar just om det kommer gå fort eller långsamt det sista nu....Jag håller med dig som skrev att det börjar kännas verkligt nu. Jag drömde till exempel inatt att jag just skulle gå in i kyrkan när jag gick förbi en spegel och hela frisyren hade rasat, kronan hade smält och klänningen gick itu.....mardröm...när man till och med drömmer om det vet man hur mycket av ens vakna tid man tänker på bröllopet....Lycka till alla ni som står lika still i planerningen som jag, och alla ni andra som håller på för fullt!
bride2 be: var beställer du alkohol från internet? menar du att tysklandsresan kanske inte är nödvändig?
Har beställt ringen idag! Känns jättekul, men overkligt att jag ska få använda en sådan snygg ring varje dag resten av livet!!!!
Min M2b ska köpa ringen, vääääldigt spännande måste jag säga.
Angående alkohol kommer vi fixa sprit från flygande vänner, men vi köper öl, cider och bubbelvatten på systemet så att man kan lämna tillbaka det som blir över.
hallå brudar! Vet inte om jag skrivit i nån av 20 aug trådarna innan...??! men jag heter Caroline och ska oxå gifta mig det datumet! tycker det är spännande nu - börjar närma sig med stormsteg!
det här har vi hunnit med att fixa
kyrka+ präst
inbjudningskort utskickade - osa 20/6
lokal
orkester
klänning + skor (ej hämtad)
hans kläder -hyrda
min ring
frissa - bokad
nagelbyggn- bokad
hotellrum för natten
transport fr kyrkan
mina smycke
näbbkläder
sång i kyrkan
hindersprövning -ska skickas i dag
namnbyte - skickas idag
tärnklänning
maten - så gott som bestämd - min mamma gör den
tårta beställd
drickat beställer vi nog på nätet i denna månad
är det nåt jag missat? - har inte bokat florist till buketten och corsagen än - men det känns som det är gott om tid till det (??)
det enda lilla molnet på vår bröllopshimmel är att min m2b vill behålla sitt efternamn- jag vill att vi ska ta hans mormors efternamn som är MKT finare ( han har nu ett vanligt ssonanamn) har varit lite bråk om det- men det är ju ändå bara ett efternman så jag orkar inte bråka mer om det!
sen håller jag på att göra punkter till en bok på varför jag älskar min m2b (fick ideen från nån tjej här på bt) tänkte att han skulle få den antingen på bröllopet eller dagen efter... - vad tycker ni?
hur går det för er??!!
må väl och ha det så bra!
Har fixat kompisens lillasyster och hennes kompis som ansvariga för att allt runt buffébordet flyter som det ska, skönt att även det är avklarat!
Ska ringa cateringfirman nu!
Hoppas det går bra för er alla med era planer!