20/8 nr 3
Dags att starta ännu en tråd för oss som gifter oss den 20:e augusti! De gamla är avstängda. Hoppas att vi hittar varandra igen. Hur går det för er andra? Själv ska jag titta på ring på allvar idag.
Dags att starta ännu en tråd för oss som gifter oss den 20:e augusti! De gamla är avstängda. Hoppas att vi hittar varandra igen. Hur går det för er andra? Själv ska jag titta på ring på allvar idag.
Har fått svar från alla inbjudna och jag bävar för att sätta igång med bordsplaceringen! Kommer säkert göra om den hundra gånger!
Vi har det mesta klart, väntar på tärnklänningarna som vi skickat efter. Sedan återstår sådant som att besöka festlokalen ytterligare en gång, träffa fotografen, prästen, solisten, floristerna och alla "kringpersoner" en sista gång!
Ja..det där med körschema får vi nog ta i juli, detaljplanering...är rädd att börjar man för tidigt så hinner man "glömma" bort eller så sitter man och tänker på det iallafall hela tiden.
Jag ser fram emot bordsplaceringen, men vi får väl se när vi väl börjar.
Vi har ca 12 st som inte svarat. OSA nästa fredag.
Har osa 20 juni, några "slashasar" har smått börjat med presentation av gästerna, nästa grej är bordsplacering, kyrkoprogram & festprogram. Är i valet & kvalet om vi själva ska göra festprogrammet eller om vi ska leja ut det. Hur gör ni?
Vi gör vårt festprogram själva. Det ska inte vara så avancerat och dessutom ska det vara likt vår inbjudan. Sedan är det ju allt roligt att göra den också.
Innehåll:
meny
bordplacering
Historia om alla
Bilder på oss
Roliga citat
hm...den kan ändras liiiite
Vi kommer nog att göra våra festprogram själva!
Två dagar innan bröllopet kommer vi att anordna en stor middag för alla inblandade, såsom tärnor, marskalker, toastmaster, föräldrar, kockar etc, för en detaljerad plan över hur dagen/dagarna kommer att se ut och vem som gör vad och ansvar för vad osv...
Kul att en ny tråd för oss e startad! Usch vad tiden går fort nu... Kul på ett sätt, stressande på ett annat...
Alla har OSAt så vi kan börja med bordsplaceringen, men det kommer bli svår. Ca 65 gäster (kommer inte ihåg exakt hur många vi hamnade på). Klänning är beställd, men skall sys in när den kommer nu i slutet av juni.
Skor har jag precis köpt! Supernöjd! 450:- vilket jag tyckte var lagom.
Jobbar just nu mest på underkläder och blomfronten!
Vi bestämde oss i förrgår för att ha vigseln utomhus! Har velat om vi ska vara inne eller ute, men det blir ute.
Ska dela ut lite uppgifter vår Toastmadame!
Ring har jag lite panik över också...
Men allt ordnar sig! Det är mitt motto!
Alla som gifter sig den 20 aug, vart gifter ni er? *nyfiken*
Såstaholm i Täby, där vi även vigs. Utomhus, om vädret tillåter.
Lillsmurf: åh, vad mysigt det låter.
Vi gifter oss i Hedvig Eleonora kyrka i Sthlm. (den 19 aug)
Visinge
Har ni en präst som viger er? Eller vigselförrättare? Hur ska er vigsel gå till?