• anna_80

rembosekten

Hej på er, Buffy, ISLA, Sandra_77 och alla andra Rembotjejer! Startar den nya tråden nu, eftersom den gamla stängt för inlägg. Här kan vi fortsätta att diskutera våra rembopräglade bröllop!

Hoppas ni hittar hit...

• Svar på tråden rembosekten
  • Buffy79

Hej tjejer!

Nu är jag tillbaka som sagt och kommer nog förbli här tills det är dags! Även jag har gjort en lista över vad som är kvar att göra och det är inte så stora grejer kvar, men en massa småpill som att köpa sololja till semestern. Sätta slöjan på kammen etc. Småpill som inte tar så lång tid att göra egentligen, men man måste ta sig tiden att göra. Dessutom är jag luspank just nu, så det är inte bara att springa ut och köpa allt på en gång. :(

Hur som helst... Det händer saker på bröllopsfronten i alla fall. Jag har lagt upp lite nya grejer på hemsidan. Bl a en bild på slöjan under Hår/Smycke. Det ligger det några bilder från vårt besök i herrgården, några bilder på matsalen och salongen. Och även en hel del nya bilder på slottet och parken omkring.

Sen har jag lagt upp en lista på låtar jag fick av en kompis kompis. Han har varit toastis på flera bröllop och fester och hjälpt till att göra musikscheman. Många av låtarna kommer igen, men det kan ju vara något att börja med i alla fall. Vi har redan strukit ofantligt mycket och ska börja lägga till vår egen musiksmak.

Anna80:
    Magdans var otroligt kul, men jag hade så ont i höfterna dagen efter. Man börjar bli gammal och rostig. ;) Gurkbitarna var väldigt kul. Har tyvärr inga bilder från hippan, bara några mms bilder. Fast där ser man ju knappt något. Flickorna har lovat bilder framöver, jag tror att de har något mer planerat. De har haft "hemliga" möten som de inte vill berätta något om. Jag vill veta vad de håller på med.
    Din andra hippa lät lite lugnare än den första, fast den lät väldigt kul den med! Jag gillade flygarmössan ni hade på er!

Jag hoppas att jag hinner få upp några bilder innan vi åker, men vi får se hur det blir. Vi kommer hem på söndagen och åker på tisdagen.

Vi har skrivit våra egna löften, det blev inte så avancerat men det kändes bra för oss:
    "Jag, Thomas/Patricia
    Tar dig, Patricia/Thomas
    Nu till min hustru/man
    Att alltid älska, aldrig lämna
    och vara dig trogen
    tills döden skiljer oss åt."

Ska kontakta prästen nästa vecka och kolla om det är ok. Hon ville att man skulle hålla det kort. Det viktigaste för oss var att få med det vi har i våra ringar "alltid älska, aldrig lämna".
    Vi ska åka på genrep den 16/7 med hela vårt följe. Ska bli kul!!!

Jag gillar din sjal! Jag har också letat sjal, men det enda jag hittade kostade 500:- på By Marja och det känns som för mycket. Vet inte om man ska chansa på att man inte kommer att frysa?
    Jag måste säga att personligen gillar jag dina första örhängen mer, men jag tror att de nya du har köpt passar bättre ihop med ert tema. Vad känner du själv?
    Bordsdekorationerna ser strålande ut! I like! Väldigt mycket trollskog/förtrollad känsla!

På jobbfronten får jag förmodligen svar på bankjobbet imorgon eller senast fredag. Känner mig oerhört spänd inför det. Var på en tredje och sista intervju igår och nu har jag stora knutar i magen! :( Det är ju oerhört jobbigt när man har kommit så pass långt för ett jobb och sen inte få det. Men jag ska tänka positivt och inte grubbla för mycket på det. Que sera, sera.
    Vad kul för Magnus om jobbet! Har han fått besked ännu?

Det blir lite svårt för släktingarna att ta sig till vigseln bara. De kommer antagligen vara i Sthlm med omnejd och det blir svårt för dem att ta sig till Västerås och tillbaka utan skjuts.
    Det känns fortfarande lite dumt, men jag har lagt allt det där åt sidan nu. Det får bli som det blir. De vet ju hur det är i alla fall.

Åh, den affären blir bara knäppare och knäppare. Jag har fått allting nu, men jag är inte så sugen på att ha mer med dem att göra någonsin!!! Fick underkjolen och slöjan för två veckor sedan. Då hade de inte sytt på kammen, för de tyckte att frisören kunde göra det. Trots att jag sagt att jag ville att de skulle göra det. Sen så underkjolen (som ligger under underkläder på hemsidan) som skulle ha dubbla tyg för att underkläderna inte skulle synas. När jag kommer dit har de sytt på en ruta så att strumpebandshållarna inte ska synas! De har alltså inte satt ett helt kjoltyg under utan bara en ruta! När jag ifrågasätter det här säger de till mig att jag aldrig sa att jag ville ha ett helt tyg?! Duh! Det fattar väl vem som helst att om underkläderna syntes så kommer ju rutan synas genom klänningen. Deras förslag var i alla fall att jag skulle ta hem kjolen och prova. För den kanske inte syntes! Och om den syntes skulle jag komma tillbaka igen och så skulle dom fixa det. Åååååååhhhhh, så osmarta de är!
    Jag tog i alla fall med mig kjolen hem och klart som tusan så syntes rutan igenom. Ni kan säkert se den på bilden. Har försökt att nå dem per telefon några gånger, men min kontakt är alltid "upptagen" när jag ringer. Trevligt värre. Min lösning på det här är att sprätta bort rutan och köpa en billig underkjol på Lindex. Problemet är då att jag kommer ha TRE kjolar på mig, bröllopskjolen, underkjolen med tyll och sen en sista underkjol för att underkläderna inte ska synas. Suck.

Ska definitivt ladda upp med Torey Haydens böcker inför resan. Känner jag T rätt kommer han vilja häcka mycket vid stranden och då måste jag ha en massa läsning!

Vad glad jag är att du inte tar illa upp för låten! Den är så fin och svänging på samma gång. Vi provade att dansa igår, men det gick mindre bra. Vi var helt osynkade. Det slutade med att vi låg skrattandes i en hög efteråt. :D Om vi hade dansat sådär på vårt bröllop tror jag inte att någon hade kunnat hålla sig för skratt.

Tårtan är färdigbesställd nu och smaken vi kommer ha är choklad/hallon. Vi kommer tyvärr inte kunna smaka innan, men jag är säker på att det blir super. Hon kommer göra den exakt som bilden som vi har på sidan! Vi är jätteglada!

Ang. gästboken så gillade jag resultatet. Blev väldigt fint och rent.
    Och påtal om gästbok så är vår äntligen färdig! Även den på hemsidan. :)

Skönt att Magnus börjar inse att det måste göras saker. Och kul med att hålla tal till varandra. Har du börjat tänka ut något ännu?
    Har han målat dig ännu eller är du fortfarande albino? :)

Skogsbrud:
    Jag har mailat dig, så du får jättegärna skicka länken till mig!!! Jag är så nyfiken på hur allt utvecklar sig! :)

Vilken affär köpte du din Rembo i? Det måste ha varit superskönt att få hem den med en gång. Själv har jag blivit helt galen på bröllopsbutiken. De är helt galna!

En sida jag upptäckte via BT efter att vi köpt ringarna är: www.handsweden.se Tycker att det har så otroligt mycket fint. Du kanske kan få mer inspiration till vigselringarna där?
    Rolig referens din pappa hade om leksaksring. :) Jag har också smala och ganska små fingrar så jag kommer ha två 5 mm ringar. Mer än 10 mm ser klumpigt och konstigt ut på mina fingrar. T har varit elak nog att gömma min vigselring, så tyvärr kan jag inte visa några bilder på den... :( Men den är i vitt guld, 5 mm bredd och har 5 diamantstenar i rad.

Jag har också lite problem med klack, men när jag hittade skorna jag ska ha så kunde jag inte låta bli. De är de finaste skor jag någonsin sett. :)

Jag märkte att du refererade till din blivande som din "pojkvän". Har du också problem med vad du ska kalla honom? :) Jag tycker att det känns urkonstigt att kalla honom för min fästman, blivande man etc. Känns som det är alldeles nyligen jag känner mig bekväm med att kalla honom för min sambo! :D Och pojkvän slinker ofta in fortfarande. När vänjer man sig egentligen?

Rtw:
    Jag får också lite dåligt samvete när jag inte skriver. Man får helt enkelt skriva mycket när man väl skriver. :)

Personligen skulle jag nog känna mig lite "naken" utan halsband och örhängen. Speciellt halsbandet då min hals skulle se ganska tom ut utan något där. Din klänning har ju ganska mycket där redan, men örhängen tycker jag nog att du kan ha. Vad är det för slags smycken du har tänkt dig?

Kul att göra välkomstpaket med info till gästerna! Vi borde egentligen också göra något sånt, men de kommer få en guidad tur av slottet, så det kanske räcker? Tror inte att jag skulle vilja skriva uppsats om det. :)
    Vad ska ni ha med i vigsel och bröllopsprogrammet?

Jag trodde att spriten kunde fastna i tullen om man beställde via internet? Låter otroligt billigt! Vi får tyvärr inte ta med oss egen sprit till vår lokal. :(

Själv ska jag boka naglar på en elevsalong där jag varit tidigare. Duktiga och väldigt billiga. En spa-manikyr för 150kr!

Känns som att jag har skrivit en hel bok nu! Hoppas ni överlever mitt inlägg. :D

Kram på er!

• rtw

Har glömt att fråga när ni ska gifta er?Idag är det en månad kvar för oss och igår kände jag att paniken började komma hihii, känns som det är så mycket kvar att göra-egentligen är det mest att synka ihop allt men ändå...
    Skulle vilja ha en härlig "allsångslåt" på slutet av vår vigsel eftersom alla kommer stå nere vid vattnet och förhoppningsvis ska solen skina, vi har dessutom en ganska kort vigsel då den är borglig så det vore trevligt tror jag, vi har en solist som ska sjunga en sång så han får väl hjälpa till under allsången med, har ni några bra sångtips? Funderar på "Furusundsvalsen" då vi är i Furusund, men den har ingen anknytning alls till bröllop så det kanske bara känns jättekonstigt...
    Det är bara det som fattas så är vigselprogrammet klart, festprogrammet saknar bordsplaceringen ( bara en liten detalj =) annars är det oxå klart...puh mycket nu!! Förresten hur ser ert vigselprogram ut, gifter ni er borgligt/kyrkligt?
    KRAM

• rtw

Va kul med bingon det vill vi oxå ha, får man härmas? Var har ni den förresten i festprogrammet eller separat?

• Buffy79

Rtw:
    Både jag och Anna80 gifter oss den 23/7 dvs veckan innan dig. Skogsbrud gifter sig i september om jag inte missminner mig. Så det är inte alls långt kvar med andra ord! :)

Ang. allsång så finns det nog ingen sämre på allsånger än jag. Men jag hittade den här en dag när jag surfade runt på BT: www.brollopstorget.se/Allsanger/allsang_inledning.php
    Den har både förslag på sånger och texterna till vissa av dem. Kan vara värt att kolla där! Annars tycker jag att Furusundsvalsen låter som ett kul val, men det vore ju kanske roligare om den hade haft bröllopsanknytning.

Än så länge har vi bara skissat på vad som ska vara med i vigselprogrammet, men inte bestämt något! Känns som att vi måste göra det snart.

T börjar tycka att det är jobbigt att planera bröllop. Jag känner mig lite frågande för det känns som att det är jag som gör det mesta? :)

• Buffy79

Åhhh, jag är så glad tjejer! Jag har blivit erbjuden jobbet som Annonsansvarig på bankens marknadsavdelning!!! :) :) :)
    Det bästa av allt är att de i så fall vill att jag börjar efter bröllopsresan. Så då kan jag koncentrera mig till 100% på bröllopet och inte oroa mig för jobb alls! :D
    Jag kan inte ens beskriva hur glad jag är just nu!!! Ville bara dela med mig!

• anna_80

Hej!
    Buffy: Jag har saknat dina romaner!! Härligt att läsa! Så kul att titta på alla nya bilder! Coolt att det går värsta vallgraven runt slottet! Det är klart den ni ska ner och plumsa i på bilderna? Slottet ser kanonfint ut. Jag tycker verkligen om kapellet, det är så stilrent och fint.

Herrgården ser jättemysig ut med. Som en blandning mellan lyx och hemtrevligt! Blir nog lätt att få en härlig stämning där! Gillar skålarna till bordsdekorationen. Hur många såna kommer ni ha? Värmeljuset ser nästan rosa ut på bilderna, är det det i verkligheten? Det kanske vore fint? Tror ikea har rosa doftvärmeljus, men de kanske luktar för mycket... Kul att du gillar våra!

Så liten och söt slöjan ser ut! Tycker det är helt rätt modell till klänningen, enkel och diskret.

Gästboken blev ju en höjdare! Ser superproffsig ut, men är ändå helt personlig! Kommer bli fint med en bild på er två på framsidan.

Spanade igenom din låtlista, det verkar vara rätt bra blandning. Om ni spelar Tylö sun får du tänka på mig och mitt bröllop som pågår samtidigt i Tylösand! JAg blir alltid så tramsigt Halmstad-patriotisk när jag är här uppe i norr! Kommer man från Halmstad måste man åtminstone låtsas att man älskar Gyllene Tider och Per Gessle! Vi har gjort en lista på artister som vi gärna vill ha med och lämnat till vår dj. Vi satte oss och tänkte igenom vilka som är våra gästers absoluta favoriter, sen tog vi med de som vi också tycker är helt ok. Det verkar dock som vår dj inte behöver nån lista med bestämda låtar, så vi får se om det blir nån sån.

Vet hur det känns att vara pank och planera bröllop! Jag var helt extatisk när jag äntligen fick en liten ynklig lön i måndags och sprang runt och tokshoppade helt hysteriskt, massa bröllopsgrejjer!

Å, smygandet och hemlisarna är säkert nåt fint minne från hippan! Så kul! Jag fruktar att jag kommer få en viss skiva i present... Har hört hot om att den kommer spelas under kvällen dessutom... Annasr tycker jag att det är så himla kul att folk verkar planera en massa inför bröllopsfesten! Våra toasmastrar har tydligen ett fullt program med talare och spexare! Tänk att folk gör detta för oss! Känns ju hur häftigt som helst!! Så kände jag under hela mina hippor också, att folk anstränger sig så för min skull! Så himla gulligt!

Å, vad fina era löften blev. Jag kände direkt igen era ord från ringarna! Jag blev lite rörd när jag läste det. (jag är inte en av dem som blir rörd i varje tråd jag läser!) Det måste ni vara nöjda med?

Wow, vad spännande med genrep! Har ni bestämt er för vilken låt ni ska ha? Ska ni öva med musik till?

Jag skulle gärna chansa på att inte frysa, och nu när jag har köpt en sjal så blir det säkert varmt, så du behöver inte köpa! Man är säkert helt varm av spänningen den dagen ändå...

Jag tar med mig båda paren örhängen ner och så väljer jag de som matchar bäst! Som med mycket annat. Funderar på att göra nån mer tiara att ha att välja mellan, om jag nu ska ha överhuvudtaget.

Ojojoj, du måste genast skriva och berätta när du får svar från jobbet!! Jag ska hålla tummarna hela dagen tills jag hör nåt! Magnus fick jobbet! Det känns som en enorm lättnad att han inte ska flytta iväg nu direkt iallafall. Just nu har en slags sommarjobbs/provanställning som varar upp till 3 månader, men de säger att de har stora chanser att få förlängt efter det. Så vi hoppas vi med...

Ja, låt inte detdär med släktingarna förstöra känslan nu. Det blir väl kul för dem att komma till sverige, få semester och träffa sina släktigar!

De verkar ju helt galna i din affär!! Sy på en ruta, hur osmart får man bli?? Har du betalat för allt? Annars kanske du kan förhandla ner priset. Jag hade nog med försökt lösa det på egen hand. Lämnar du tillbaks det till dem kanske du får tillbaka ett strumpeband eller vad som helst!! Dårar!

Vad kul att ni har bestämt er för låten! Kul om vi timade och dansade till den samtidigt!! Hur har ni täkt dansa? Det var verkligen inte lätt, det håller jag med om! Vi testade allt möjligt konstigt, tillslut blev det nånslags hemmasnickrade steg... Vi trodde att det svåra skulle bli de svängiga partierna i refrängen där vi ska spexa lite, men det är ju de ställena man längtar till, för de är enklast! Här krävs absolut mer träning!

MMmmmmmm, er tårta låter goooood..... Kul att ni får den sådär fin som ni vill!

Magnus har satt fart och gjort vigselprogram och dans, men inte målat "lilla anna". Hon är fortfarande blek som en snögubbe... Ska hota honom med extra danslektioner om han inte sätter fart snart!

Satt och spånade på mitt tal till Magnus inatt när jag jobbade. Så det blev lite lagom sömndrucket och obegripligt. Men jag har kommit fram till tre punkter som ag tycker är viktiga att få med, det är svårt att få med allt på kort tid dock. Sk man stryka nåt, eller skriva extremt kortfattat? Jag vill ha med
    nån slags inledning, kort om hur det var när vi träffades
    hur jag känner när jag är med Magnus, varför vi är så bra tillsammans
    något om varför jag älskar honom, hans bästa egenskaper.
    Det är väldit svårt att begränsa sig, men jag tror att det är just det som är hemligheten för att få det lyckat. Någon som har nån idé? Angående vårt lilla tacktal tror jag det blir vädigt kort, nästan bara att nämna de som hjälpt till och tacka alla gäster som är där. Vad tror ni om det?

Å, jag känner igen pojkvän-syndromet! Vad ska han kallas för?? Blivande och fästman låter gulligt och romantiskt, men det låter inte som Magnus. Det är därför det oftast blir bara: Magnus. Men, tjejer, tänk på att vi måste börja träna på ett nytt talesätt nu, min MAN. Snart slipper man inte undan med pojkvän eller sambo längre!! Make är rätt gulligt tycker jag, det låter mer som nån man hör ihop med än man som låter rätt maskulint och överbeskyddande! Vad tycker ni? Olika personer kanske passar i olika titlar.

rtv: Ja, då är du exakt en vecka efter oss! Vi kanske kan ge dig några sista minuten tips! Visst känns det sjukt att man kan räkna ner på några veckor!

Det låter fint med allsång. En bra sak är ju om alla har hört låten förr. Tror du att gästerna känner till Furusundvalsen? Jag som är lite Kristina från Duvemåla frälst kom ju att tänka på låten alla sjunger när de gifter sig, fast den kan folk kanske inte . Men någon fin kärlekssång eller sommarsång tycker jag vore fint. Eller nån med hav. Ta mig till havet, eller Så skimrande var aldrig havet kanske? Eller nån annan lite snabbare Taube?

Vi gifter oss kyrkligt. Kommer ha med namn, datum, plats på framsidan av programmet. Program på insidan och namn på alla medverkande. Även en liten kort mening om varje låt. Och på baksidan en vers ur vår sång.

Bingon är det bara att härma! Jag har själv stulit idén i nån tråd. Vi har inget festprogram, så bingon är separat.

Hmmm, känner på mig att det blev en roman idag.

• anna_80

Å, GRATTIS Buffy!!!!!! Vad kul! Skickar en stor grattiskram!!

• skogsbrud

Aloha!

rtw: buffy har full koll. Vi ska gifta oss i september, 24:e för att vara exakt. Så jag kan än så länge ta det lite lugnare än er andra. Vi ska gifta oss kyrkligt, nått vigselprogram har jag inte börjat med än. Vi ska inte prata med våran präst förrän 1:a septermber och vi spånar för fullt på psalmer, ingång- och utgångsmusik och solosånger.

buffy: GRATTIS! Det låter som ett jättebra jobb. Skönt att du inte behöver börja förräns efter bröllopsresan.

Jag köpte min klänning på Garamaj. Funderade på att kolla efter klänning hos Cosmo också men nu är jag glad att jag inte gjorde det. De verkar helknäppa. Seriöst, att sy dit en ruta med extra tyg istället för ett lager till på underkjolen. Hrmm...Med tanke på att bröllopsklänningar inte är direkt gratis känns det som de borde göra sitt bästa för att det ska bli så bra som möjligt. Vill de ens ha nöjda kunder. Men slöjan såg fin ut, det blir nog hur snyggt som helst tillsammans med 20-talsvågorna i luggen.

Både slottet och herrgården ser underbara ut och kapellet är väldigt vackert, så ljust och fint. Det blir nog jätteromantiskt.

Vi har också tänkt ha choklad- och hallonsmak på våran tårta men jag börjar vackla på om jag vill ha tårta. Pojkvännen säger att det inte spelar honom nån roll och jag är egentligen inte så förtjust i tårta. Funderar på att beställa nån kladdkaka med chokladtryffel och färska hallon eller nått liknande istället.

Va fint att ni skrivit egna löften, speciellt när det stämmer med texten i ringarna.

Det är svårt hur man ska presentera sin respektive tycker jag. Vi har bott ihop i ungefär sex år och jag säger förtfarande pojkvän istället för sambo. För mig känns sambo som att man har levt tillsammans hur länge som helst och har barn, bil mm mm. Får nog öva på att säga "min man".

Så suveränt med musiklistan. Hoppas det är ok att sno lite inspiration från den.

Har skickat länken till min MSN på din mail.

anna: Jag vet faktist inte vilken färg det är på klänningen. Det står 930, men jag vet inte vilken färg det är. Den känns nog mer champagne-ig, tror jag. Hoppas på att hitta ett par stövletter som jag kan använda även efter bröllopet. Problemet är att många av de som finns i affärerna nu har spetsig tå och det funkar inte med min fötter. Har världens längsta stortå, liten överdrift bara. Men det verkar som det blir mycket runda och fyrkantiga tår på stövletterna till hösten.

Kan tyvärr inte ge några sminktips, är inget vidare haj på att sminka mig. Tjejen som fixar håret ska fixa sminkning också. Men det låter jättefint med ögonskugga i samma färg som klänningen. Läste nånstans att den perfekta bröllopssminkningen är när man ser ut som sig själv bara ännu vackrare.

Nu när du skriver det kommer jag faktist ihåg att jag beundrat placeringskorten tidigare. Minnet är bra (ibland i alla fall) men kort:)

Vi har inte "bokat in" några tal varken på middan eller festen. Skulle nån ställa sig upp och hålla tal är det förstås ok men inget krav eller önskemål. Ingen i min familj är speciellt förtjust i att hålla tal men det skulle inte vara helt förvånande om pojkvännens pappa skulle vilja säga nått.

Jätteroliga uppgifter till bingot. Känns som jag snor hejvilt av era idéer.

Nej nu är det nog bäst att jag gör nån nytta.

Kramar

• rtw

Va kul att få jobb som annonsansvarig, jättegrattis, låter som ett toppen arbete!

Skogsbrud: Fick du med dig din klänning direkt från Garamaj, jag har väntat sen den 11/3 och ska dit först den 6/7 för en första provning och därefter vänta fram till den 20/7 för avhämtning, jag vill ha den nu!
    Anna_80: Vad heter låten i Kristina från Duvemåla, det lät intressant men jag har inte hört den...

• rtw

anna_80 jag har ansökt om medlemsskap i din lilla grupp nu

Svar på tråden rembosekten