• anna_80

rembosekten

Hej på er, Buffy, ISLA, Sandra_77 och alla andra Rembotjejer! Startar den nya tråden nu, eftersom den gamla stängt för inlägg. Här kan vi fortsätta att diskutera våra rembopräglade bröllop!

Hoppas ni hittar hit...

• Svar på tråden rembosekten
  • anna_80

Godmorgon!

emmael:
    Vi hade rätt svårt att bestämma vilka som skulle få komma. Magnus har ett jättestort kompisgäng som med flickvänner kunde fyllt ett helt bröllop själva! Vissa är dock mer kompisar till kompisar än andra. Men det är jättesvårt att dra en gräns utan att såra nån. Hade lite samma problem i min klass här, jag bjöd bara de allra närmsta, men vet att vissa andra blev besvikna. Fast såhär i efterhand känns det bra att vi inte bjöd massa folk "för att vara snälla". Vi hade som mått -skulle vi resa långt för att gå på denna personens bröllop, eller skulle det kännas lite konstigt att bli bjuden? Svaret på det gjorde det lättare att sålla.

Hur länge har ni varit igång med er planering? Jag tror att det har både för och nackdelar att planera långt i förväg. Vi har planerat sen i julas och det känns perfekt. Men vi har varit överrens om det mesta, vi har inte fastnat vid nåt val som vi inte har kunnat bestämma oss för. Dessutom köper vi ju hela festen, middagen, dukningen och det behöver vi ju inte ordna med.

JAg tycker att man kan engagera sig rätt mycket i planeringen, så länge man tycker det är kul. Tröttnar man eller känner tvång, så är det ju bättre att ta en paus, eller lägga lite mindre energi på nån del av planeringen.

Låter som fina och rejäla inbjudningskort ni funderar på, i stil med ert ordentliga bröllop!

Å, DAM-troll, är det de danska med långt hår som står rakt upp? Det låter ju som en lysande idé! Älskade dem när jag var liten,men fick aldrig köpa ett av den största sorten... Undrar om jag inte tom hade ett som var klädd i brudklänning!

Skogsbrud:
    Jodå, Magnus var piggare igår, tack för omtanen, och tog faktiskt tag i måleriet!!! Vet inte om han är helt 100 klar, men jag kan lägga upp en bild ikväll. Jag kunde såklart inte låta bli att lägga mig i lite också... Lilla Anna blev väldigt solbränd och ser lite afrikansk ut med sitt krulliga hår!

Haha, smart idé att göra en pappersmodell av ringen! Det låter som stenen blir jättesnygg. Jag tycker att det är häftigt att du vågar vara lite annorlunda med din ring. Tror den kommer bli kanonsnygg.

Kul att hitta en likasinnad i Dilevafrågan!

Prinsessa 05:
    Ingen dum fråga alls. Jag köpte en vit lera som hette "Do & Dry", märket tror jag hette creall. Paketet är lite blått och silverfärgat i ändarna. Kostade 50 kronor för ett kilo. Den var väldigt lätt att jobba med, men torkar rätt snabbt, så det är bra att ha den i en påse. När man är klar låter man den stå och tarka i ett par dygn, sedan är det bara att måla. Lycka till! Du kan väl komma tillbaka och berätta hur det har gått, kanske visa nån bild?

Ha det så härligt i sommarsolen! Jag hoppas att jag ska ta sommarens första bad idag!

• skogsbrud

Aloha!

Har just kommit tillbaka från en tur till sjön, sol och bad. Faktist premiärdoppet för i år.

anna: såg att du varit inne och tipsat om rembro till en tjej som ville ha en klänning som inte skulle vara för prinsessig, skulle nämligen ge det tipset själv. :)
    Hoppas att du har fått ordentligt med sol på dig så du stämmer färgmässigt med lilla anna. :D

Nike: det låter jättesnyggt. Kul idé med en längre underkjol, speciellt med tanke på att du funderade på att slänga av underkjolen :) men jag förstår att det bli mer praktist med två olika kjolar. Dessutom har du ju chansen att ha lite olika stil på dem om du har lust.

Oj, så hungrig man blir efter en dag vid sjön. Kanske skulle ätit nått innan jag surfade in på BT. Men det gäller ju att prioritera :D

Kramar

• anna_80

skogsbrud:
    Jajjamän, jag missar aldrig ett tillfälle att tipsa om rembo! Ser att du har fått grepp om smileysarna! Härligt!

Jag tog med premiärdoppet igår. Det var riktigt varmt. Men jag saknade havet, sjö är inte riktigt detsamma, inte som hemma... HAr jobbat upp en rejäl solbränna, som nästan matchar lilla Anna. Får väl se om den sitter i till bröllopet!

Idag har vi gjort de sista inköpen till Magnus outfit. Vi hittade en helt perfekt skjorta. HAr också handlat T-shirtar i långa banor, det ska bli egendesignade presenter till våra medhjälpare. Vi har letat upp coola bilder på dem och gjort dem ännu coolare i photoshop, så sen ska det bara föras över på tröjorna. Hoppas att de blir fina!

Godnatt allihop...

• Ybrud

jag blev nyfiken nu.. vad är rembosekten och varför?

• anna_80

Ybrud:
    Rembosekten består av några brudar som kommer att bära remboklänningar på sina bröllop, plus några som bara är allmäna rembo-fans!

Vi är lite kära i våra klänningar och tycker om att utbyta långa romaner om våra bröllopsplaner.

Nyfikna är såklart också välkomna! Kika in på Rembos hemsida, om du inte sett den förr:
    www.rembo.de

Välkommen till tråden, om du vill! När, var, hur och i vad gifter du dig själv?

• Ybrud

WOW! Vilka klänningar. Jag fösrtår er verkligen!
    Vad ligger dessa i för prisklass?
    Jag blev ganska såld kan jag tala om!

• Ybrud

Glömde svara på dina frågor:
    Jag gifter mig augusti 2006 i Höga kusten
    Tänkte bära denna klänning mest troligt, beroende på hur den ser ut då den kommer:

cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll&item=8200849673&rd=1&sspagename=STRK%3AMEWN%3AIT&rd=1

Vilken klänning ska du ha?

• anna_80

Y-brud:
    Kul att du gillar rembo! Jag ska ha Nefer groups.msn.com/annaomagnus/klnning.msnw
    De är tyvärr lite dyra, runt 10 000. Tycker att du har hittat en jättefin klänning, du med. Skiljer sig lite från de vanliga. Om den inte skulle passa kan du ju alltidf sadla om till en Rembo!

Höga kusten låter fint. Själv bor jag just nu i Umeå, så det är ju nästan i krokarna... Gifter mig dock hemma i Halmstad om knappt två veckor!

• Ybrud

ja det är ju bara ett stenkast!
    Herregud, bara två veckor. Klar med det mesta då?
    Hoppas allt går bra för er!

• skogsbrud

Hej hej hallå!

anna: Tufft med egendesignade t-shirts, har lyckats missa att ni ska dela ut sånna. Skyller på värmen, kokt hjärna :D

Vilken färg ska Magnus ha på skjortan, vit som på bilden? Hur ska han vara klädd i övrigt?

Så spännande att ni inte har så långt kvar nu Har du fortfarande inte blivit nervös, inte ens det lilla minsta :?

Igår var vi och lämnade förlovningsringarna till Elin, och bestämde sten. Det ligger en bild uppe på MSN:n på stenen. Har nu bara en vit rand på vänster ringfinger, känns hur skumt som helst. Annars är det rätt lugn med bröllopsplanerandet.

Idag har jag mest glassat runt i solen. Var ute vid sjön i några timmar, är inte van vid havet så en vanlig hederlig smålandssjö med fullt av skog runt omkring får duga. Man får bara hålla koll på medhavd picknick så den inte blir full med myror. Fast det ska visst vara nyttigt med myror, mycket protein :)

Snart bröllopsnoja, bäst att kika.

Kramar

Svar på tråden rembosekten