• anna_80

rembosekten

Hej på er, Buffy, ISLA, Sandra_77 och alla andra Rembotjejer! Startar den nya tråden nu, eftersom den gamla stängt för inlägg. Här kan vi fortsätta att diskutera våra rembopräglade bröllop!

Hoppas ni hittar hit...

• Svar på tråden rembosekten
  • anna_80

Hej igen!!

Äntligen äntligen, nu har jag jobbat klart och imorron får jag åka hem och träffa Magnus och familjen! Har längtat nästan lika mycket som till bröllopet! Ska bli så kul att få vara på plats och göra det sista! Undrar hur vi ska hinna med allt! Å, va glad jag är nu!!

Nike:
    Håller med de andra: KÖP skorna! Du kan aldrig få för många! Det är svårare än man kan tro att hitta ett par bra, så köp dem!

Buffy:
    Så duktig du är! Visst är det skönt att ha massa högar med färdiga saker liggande?

Det löjliga med våra återbud är att de verkligen har insett en vecka innan bröllopet att de inte har råd att resa dit. Hur bra planerar man då???? Hur som helst känns det ju inte som de är så intresserade av att komma, det hade ju kännts tråkigare om det var våra allra bästa vänner. Tur att vi kan fixa deras försvinnande, jobbigt bara med ovissheten.

Ja, visst är hon gullig, floristen? Det kommer bli superbra blommor tror jag! Och självklart ska vi alla ha våra drömmars bröllop!

Å, wow, så fina placeringskorten blev! Du har ju skrivit supersnyggt! Verkligen jättefina! Och programmen ser jätteexklusiva ut! Fint ska det ju vara när man gifter sig på ett slott! Tycker inte att det gör nåt att bandet inte är exakt samma färg, det kan ju vara snyggt att bryta lite.

Hihi, de försa sig om saker som de själva ska göra på bröllopet, typ tal och spex. De verkar ha gått in för det stenhårt! Magnus är lite orolig nu, han fick skriva en låt tillägnad mig och nu är han rädd att han ska bli tvungen att sjunga den på middagen! Men han är tuff, han bryter ner alla sina skräckscenarion och tycker att det får man väl ställa upp på en sån speciell dag i sitt liv!

Var du glad att du inte drömmer. Jag vaknar ibland och är jättebesviken på bröllopet flera timmar innan jag fattar att det inte har varit än!! Att du drömmer om jobbet måste ju betyda att det är viktigt för dig, du har nog valt ett bra jobb!

Hoppas att er lyxmiddag smakade ljuvligt!

rtv:
    Skönt att du har flyt i planeringen du med! Visst är det en härlig känsla att få hem sin klänning! Måste säga att det har varit en av höjdpunkterna i planeringen. Nästan det jag längtade mest efter!

Roligt att du fick din vita klänning till slut med!

Kommer sakna er tjejer, hemma kan man inte ha datorn på hela dagarna... Kommer väl knappt ha tid att sitta och knappra heller! Men självklart loggar jag in en sista gång på fredag kväll!

Kramar!!!!

• Buffy79

anna_80:
    Vad skönt att få åka hem till alla nära och kära!
    Det kommer att bli så kul för er!

Det är helt klart skönt att kunna bocka av saker på min lista. "Just Married"-skylten blev färdig igår! Den blev jättefin! Ska se om jag hinner lägga upp en bild senare. Så nu är det musiken vi har kvar. Ska kämpa lite mer med det idag.

Det måste jag säga att det är lite dålig stil att lämna återbud pga man inte har råd. Om man har en dålig ekonomi så kan man väl börja spara redan när man får inbjudan för att inte behöva lämna återbud i sista minuten. Vad är det för några som har försvunnit?

Tack, jag är verkligen trött på placeringskort nu! :) Nästa gång jag gifter mig ska jag skriva ut placeringskort på skrivaren. ;)
    Skönt att du gillar programmen. Hoppas att gästerna uppskattar dem också! Har hört om folk som har haft program som bara har legat slängda på golvet efter bröllopet. Helst skulle man ju vilja att folk tog med sig dem hem eller nåt. :)

Hahaha.... då förstår jag. :D Hade ju varit lite jobbigt om han inte visste att han skulle gifta sig. :) Vet du om något som de kommer göra under middagen?

Min bröllopsgrej kanske inte är att drömma utan att bara vakna toktidigt? Idag vaknade jag halv sex på morgonen.... Trevligt värre. Men då har jag bara mer tid till att skriva på BT å andra sidan. :)

Middagen igår blev väldigt bra. Fast jag föredrar nog att gå på restaurang. Det var väldigt meckigt att laga till maten. Vi avslutade vår kväll med att dansa till "vår" låt. Känns som att det sitter nu!

Kram och lycka till med allt om vi inte hörs innan bröllopet!

• Nike

Jag är lite så smått avundsjuk på er tre som har så kort tid kvar till bröllopet . Längtar själv till mitt (och får ju längta en lång tid till ) Ni måste lova att skriva en utförlig berättelse om era bröllopsdagar när de är avklarade. Tipsa oss övriga vad vi skall tänka på.

Har bestämt mig för att gå ut och köpa skorna på lunchen, hoppas att de finns kvar. Det var billigt för dem. De var helt i skinn, vita med lagom klack och i stilen med Byffys skor (hela i fram med remmar runt ankeln). Men det kan kanske vara svårt att inte använda dem innan .

I helgen skall jag och sambon åka och titta på en kyrka som vi hoppas på. Ligger intill en sjö, så väljer vi den blir det båt från kyrkan till festlokalen. Hoppas den är fin. Den skall vara rätt så liten men det känns bara skönt. Har tidigare varit på bröllop i stor kyrka med lite gäster och jag tyckte det känndes opersonligt. Nu börjar planeringen lite mer på riktigt

• Buffy79

Damer,

Nu sitter jag och lyssnar på vår hemmasnickrade spellista och det låter inte alls dumt! :) Jag och T har filat på den hela dagen och nu ska vi lyssna igenom den. Det här kommer att bli superbra! Jag är så peppad inför lördag!

Är fortfarande inte nervös, men däremot dök ett oroligt monster upp i magen idag. Mamma ringde för att kolla om det var ok att min mosters man "lämnade sin plats" på vårt bröllop till fördel av min moster från Chile som inte var bjuden på bröllopet. Vi har diskuterat igenom det nu och vi kommer att gå med på det. Men det känns ju väldigt påtvingat. Vi har ju redan diskuterat detta ett antal gånger. Så det gör både mig och T ledsna att de inte respekterar vår åsikt. Men, men. Nu ska vi inte fokusera på tråkigheter utan koncentrera oss på att vi ska gifta oss! :)

Nike:
    Jag har längtat som en tok inför bröllopet, men nu när det är så nära inpå känns det superoverkligt! Jag kan inte fatta att lilla jag ska gifta mig. Att jag faktiskt har hittat en person jag kan tänka mig att dela resten av mitt liv med. Otroligt bissart. Ska bli kul att höra hur du känner när ditt bröllop närma sig. :)
    Ska skriva så utförligt jag kan efter bröllopet. Få se om jag hinner posta något innan vi åker, men något litet borde jag få upp tycker man. :)

Kan du inte posta en bild på skorna? Vore kul att se dem! De låter väldigt snygga!

Låter som en väldigt fin plats. Hoppas att det är det ni är ute efter! Håller tummarna för er!

• Nike

Det blev inga skor De fanns inte kvar när jag kom till affären. Men inget att hänga läpp över, det är långt kvar och det kommer en rea nästa sommar också (om jag vill chansa och köpa skor så sent). Det blir ändrade planer angående besök i kyrkan, vi skall till Göteborg och Liseberg i helgen istället. Däremot gifter sig några avlägna vänner till oss i kyrkan nästa helg så det blir ett besök då. Återkommer om detta (för ni besöker väl oss även efteråt? ;_)

• Nike

Så här skulle ju figuren islutet se ut.
  • rtw

Hej Brudar!

vill bara önska lycka till på lördag och jag ska hålla tummar och tår för att det blir vackert väder!
    Jag fattar inte hur vi ska gå till väga om det blir regn, känns såååå tråkigt då planen är att gifta sig på en brygga, anlända med båt, allsång på gräsmattan mm. men men jag har bokat ett stort festtält så i värsta fall får vi viga oss därinunder, men det känns inte kul alls...
    Stor kram!

• skogsbrud

Hallå!

buffy och anna: Lycka till och grattis eller vad man nu önskar :) hoppa bröllopen, och bröllopsvädret, blir underbara.

anna, det enda jag har kommit på att ha i väska förutom det du redan hade med är ett par extra nylonstrumpor.

Kramar

• emmael

Nu är ni gifta :D och är mitt i festen antagligen! Grattis grattis!
    Ser verkligen fram emot att höra allt så småningom!

• anna_80

Tjejer!
    Jag ska skriva mer utförligt imorgon och berätta allt! Men jag kan säga att jag har haft den bästa dagen någonsin! Helt magisk!

Hälsningar Fru Hall Sillén.

Svar på tråden rembosekten