• anna_80

rembosekten

Hej på er, Buffy, ISLA, Sandra_77 och alla andra Rembotjejer! Startar den nya tråden nu, eftersom den gamla stängt för inlägg. Här kan vi fortsätta att diskutera våra rembopräglade bröllop!

Hoppas ni hittar hit...

• Svar på tråden rembosekten
  • Peppina

anna_80:
    Och när jag ändå håller på..Är det bara sömmar i sidorna och bak på organzan? Inga fram? Det ser nästan ut så..

• anna_80

Peppina:
    Fråga på bara! Ja, det är tyll som sticker fram i öppningen. En mjuk sort som inte är där för att göra kjolen vid! Det är faktiskt väldigt snyggt i verkligheten, den är klippt lite flikig och asymmetrisk. Bryter av lite i färgen mot det andra med. Tycker att organzan var kanonbra! Man behöver inte oroa sig för att bli skrynklig, det ska den ju vara litegrann.

Jag kan ta lite närbilder på hur min klänning är sydd när jag åker hem nästa gång, om ni vill. Det blir om ett par veckor.

• Nike

Anna, hade du pengar över efter din stora dag?

Visst är det roligt att shoppa på rea. Har varit ute några gånger på lunchen och inte kunnat motstå att komma hem med alltid något. Det är nog bästa att tillbringa luncherna i lunchrummet på jobbet fortsättningsvis

Det är nog bättre med lättare släp om man skall "sätta upp det" på kvällen. Men hur fungerade det när det "släpade", om du förstår vad jag menade. Såg det snyggt ut när du gick uppför altargången, så att säga? Har själv tänkt att ha ett lager med organza över hela klänningen även på kjolen (åtminstone på "dag-kjolen). Tycker det är urläckert.

De färgade "detaljerna" som jag skall ha kommer att bli iform av någon blomma i organza liknande "rembo-blomman" och kanske på bandet och pärlorna som man använder till axelband/halsband. Först hade jag tänkt att hela organzan skulle vara i grått, men jag tror jag vill gifta mig i vitt även om det inte är första gången för min m2b.

• Nike

Trevlig helg tjejer!

Jag återkommer nog inte förrän på måndag. Har annat att gör när jag inte är på jobbet . Som nyanställd har jag INGET att göra , så jag blir sittande här framför då.

• Peppina

anna_80:
    Jaaaaa, det hade varit jättesnällt med närbilder!!

Nike:
    Hade du tänkt göra organzablommorna själv? Vet du hur isåfall? Jag har funderat på det där lite också..

• anna_80

Nike:
    Ja, det var ju lite smart att gifta sig helgen innan lön!! Har lite små skulder till mina föräldrar, men det löser sig...

Jag tyckte att släpet var riktigt coolt när man gick med det. Det var lite gråare i färgen med, så jag var inte ororlig för att gå med det ute i smuts och damm. Väldigt praktiskt! Tyckte att det var helt ok att gå runt med faktiskt.

Peppina:
    ska komma ihåg att plåta när jag kommer hem!

• micropop

anna_80:
    Närbilder på klänningen vore ju perfekt för oss amatörsömmerskor! ;)

Nike:
    Ja, vad kul att det finns fler som ska sy till nästa sommar! Vi får peppa varandra när vi svår över att sy i omöjligt oraganzatyg... Det var min mammas idé att sy, så jag överlåter allt svårt till henne! Var gifter ni er? Och ha en trevlig helg, förresten! :)

• micropop

svår = svär... Tangentbordsdyslexi, som vanligt! ;)

• anna_80

Hej Brides!

rtv: Hur var gårdagen?? Jättenyfiken, vill veta allt! Vädret var helt ok här uppe i norr, men hur hade ni det?

Tänkte även säga att vi har en del bilder uppe på hemsidan nu. Inte fotografens, men lite fler från våra gäster. Där finns även filmklipp från vår bröllopsdans, för er som undrade hur det gick att dansa med släp! Allt finns under knappen bilder.
    www1.shellkonto.se/mago/brollop

Kramar på er från "en lyckligt nygift fru, som firade en vecka som hustru igår".

• Peppina

anna_80: Diggar er dans :)

Svar på tråden rembosekten