• anna_80

rembosekten

Hej på er, Buffy, ISLA, Sandra_77 och alla andra Rembotjejer! Startar den nya tråden nu, eftersom den gamla stängt för inlägg. Här kan vi fortsätta att diskutera våra rembopräglade bröllop!

Hoppas ni hittar hit...

• Svar på tråden rembosekten
  • anna_80

Hej!
    Är lite gladare nu. Eller, mindre arg! Hade precis fixat bordsplaceringen när mamma berättade att två gäster har lämnat återbud IDAG!!! Jahapp, bara att ändra igen då. Tur att jag inte hunnit göra nya skyltar, sparar det till fredag natt tror jag... Smidig som man är lyckades jag pussla det bra igen. Känns som jag kan fixa allt nu! Våra gäster droppar av efter hand, men nu hoppas jag att det inte blir fler bortfall. Men, som du sa, Buffy, tur att man iallafall upptäcker fel medan de ändå går att rätta till...

Fick iallafall veta att buketten antagligen kommer gå att fixa ändå. Verkar vara lite problem med bordsdekorationen nu istället... Orkar inte bli orolig, det löser sig alltid. Jag har världens bästa florist som kanske måste köra själv ner till danmark för atyt fixa blommorna! Hon har verkligen kämpat!

Tack, tjejer för att ni är så snälla om mitt hår! Jag är faktiskt ganska förtjust i det! Det är mycket finare i verkligheten än på bild! Färgen är faktiskt min naturliga i botten (sensation, megnus har knappt sett den förr) och en gammal utväxt färg i topparna! Men i krullet blev det jättebra!

Nike:
    Du får exprimentera dig fram och testa olika varianter. Blir nog spännande! Vi får ha en liten reunion här nästa år när det börjar bli er tur och se hur allt blev! Om vi inte hänger kvar här ändå, förstås!

Buffy:
    Så kul att ni har nya fina blanka ringar! Nu har du två att gå och sukta efter!

Har inte hunnit öva nån mer autograf... Har varit så himla stressad idag. Ska skriva upp det på min att-göra-lista!

Tyckte bibelordet var jättefint. Jag skrev faktiskt ut det, ifall någon skulle kunna tänka sig att läsa. Annars blir det väl prästen som gör det. Presentkorten med jättefina, kul att allt går i samma stil. Och programmet tycker jag var jättefint. Vad är det som inte känns bra med det? Kanonbra upplägg, så hade jag nog med gjort om vi inte hade haft massa extra publik i kyrkan som också vill ha program.

Hihi, så bra, då har ni väskorna på plats! Låter som ni har några mysiga dagar framför er! Till skillnad från oss... Jag som bara jobbar och magnus som inte är här... Men vi får ha det mysigt från och med torsdag!

Hur har det gått med pysslandet? Blev placeringskorten äntligen klara? Vad har du mer kvar? Vi har kvar de hopplösa skyltarna över placeringen... Några små lappar som vi ska skriva ut och fästa inuti placeringskorten med info om nån som sitter i närhetern, ska hjälpa till att skapa samtalsämnen är det tänkt. Bordsdekorationerna ska vi med göra och sen är det mest att prata en sista gång med folk och dubbelkolla saker. Se till så alla är på plats.

Såklart att prästen gillade löftena, de är ju superfina! Ja, nu gäller det att träna in dem bara!

Hmmm, har varit så duktig och inte ätit godis på flera dagar, men idag var jag så arg så jag unnade mig! JAg får väl svälta till på torsdag, hemma blir det nog något pluskilo till! Jaja, inte hela världen, bara jag kommer i klänningen...

Magnus hade blivit kidnappad hemma. De körde iväg med honom och spelade paintball. Vi hade pratat om det innan och sagt att det är dumt om man får blåmärken. Magnus tyckte inte att det gjorde nåt, för han har ju kostym på hela sig. Men han hade lyckats få märken både på halsen och på vänsterhanden. Snygga bilder vio kommer få på ringarna! Sen hade de åkt ut på landet. Magnus hade fått en kompis som var advokat, en åklagare och en domare. De åtalade honom för massa gamla dumheter och dömde honom till massa konstiga straff. Han fick bla skriva en kärlekssång till mig och slå sönder massa saker. De fortsatte med olika uppgifter hela kvällen i en av kompisarnas stuga. De grillade och badade och hade kul. Nästa dag kollade de på en film som de spelat in. Vissa råkade försäga sig om bröllopet! Men Magnus fick inte höra så mycket. Han var helnöjd och glad att han slapp gå runt på stan och göra bort sig.

Nix, nu ska jag sova. Börjar kl 7 imorron, så klockan ringer 5.30. USCH! Tack för allt stöd idag. Det känns bättre nu...

Kramar! Anna

• sandraocherik

Anna_80:

Tycker att du är sååå fin i håret!! Lockarna är perfekta och kommer att passa strålande ihop med din klänning!

Var/hur har du fixat det? blev det dyrt och hur länge håller frisyren?

Ber om ursäkt om jag har ställt dessa frågor innan. Det är ju så många trådar att hålla reda på här på BT

Hoppas att bröllopet blir underbart! Lycka till!!

• anna_80

sandraocherik:
    Tack! Jag trivs faktiskt jättebra i det! Man behöver inte fixa håret, liksom!

Gjorde det hos min älsklingsfrisör här i Umeå, Sofi på clip. Det är permanent, håller tills man klipper av det, tror jag, men det brukar tydligen vara rätt lagom att klippa av det efter ca 6 månader. Sen blir det för lång utväxt. Det kostade 1600 att göra. Det är en lite speciell afropermanent med extra små spolar som rullas lite snett, så att det blir korkskruvar.

Verkligen rolig förändring med håret som jag rekommenderar alla som vågar!

• emmael

Hej!
    Nu börjar det närma sig för er tjejer... pirrigt! Om två dagar är det ett år kvar för oss! Här händer inte så mycket i planerandet just nu, jag har sommarlov :D
    Hoppas att du är på bättre humör idag, Anna. Jag är säker på att allt kommer bli helt fantastiskt till slut.
    Magnus svensexa låter jättetrevlig, förresten. Något i den stilen skulle jag vilja få om de hittar på en möhippa för mig.

Buffy, kan inte jag också få se programmen och det andra, snälla snälla? :D Vad har du för hemsida?

• anna_80

God morgon, tjejer!
    emmael:
    Låter härligt med sommarlov! Hoppas att du, om knappt ett år, får en lika rolig hippa! Buffy har nog inget emot att jag länkar till hennes sida:
    hem.passagen.se/patie2/wedding/in.htm

Mitt humör är bättre, men jag börjar känna mig lite stressad och orolig...

Mina bröllopsmardrömmar har kommit tillbaka. Drömmer om misslyckade bröllop varje natt... Längtar jättemycket hem till Halmstad. Alla andra är redan där och planerar känns det som. Bara jag som går här och slavar.

Det sista jag ska klaga på idag är att ytterliggare en person ev inte kan komma. Hur kan man upptäcka fyra dagar innan bröllopet att man nog inte kommer kunna få ihop pengar till resa och boende?? Känns jobbigt att inte veta hur det blir, vi har ju ett ansvar inför restaurangen med. Men, vi har iallafall redan planerat hur vi ska lösa det med bordsplaceringen!

Men, det som går bra är att jag har packat alla saker, hoppas jag. Vi har gjort klart våra små placeringslappar. Det mesta är verkligen klart! Och det bästa av allt är att jag får åka hem imorgon! Och träffa Magnus och min familj och ta tag i det roliga som är kvar! Jag längtar jättemycket!

När man tänker på att det nu är 3 dagar kvar så måste jag säga att det pirrar rätt bra i min mage! Jag har varit rätt lugn rätt länge, men nu känns det!

Nej, nu ska jag äta frukost! Skriver nog mer idag, men sen kommer jag kanske inte kunna logga in varje dag . Men nåt mer inlägg blir det innan bröllopet!

Kramar

• anna_80

Hahaha, nu tror jag att pirret i magen är här för att stanna! Alla sista minuten grejer börjar falla på plats!

Har bett min syster fråga sin bästis om hon vill hjälpa till att sminka. Hon är visst superduktig. När jag provar på mig själv vet jhag inte alls om det ser bra ut eller helt åt skogen! Så bra på smink är jag!

Mamma och mormor bakar chokladtårtor i långa banor! Magnus kämpar med de små placeringslapparna och själv är jag bara helt uppskruvad och ringer hit och dit och bestämmer slutgiltiga saker! Plus att jag sitter framför BT!! Det känns så himla bra allting!

Ha det bra tjejer!

• Nike

Vad härligt för dig att du har en posetiv känsla så här nära den stora dagen. Vad skönt att känna att man har allt under kontroll.

Önskar att man själv inte hade riktigt lika länge kvar. Var ute på lunchen och hittade ett par skor på rea, 200:-. Vet inte om jag skall köpa dem. Skall skor isåfall bli det första jag köper till bröllopet Nej det finns nog nästa sommar på rea också??!!

• Buffy79

*pust, frust och stön*

Nu är jag äntligen klar med alla placeringskort och vigselprogram! :)
    Har inte påbörjat "Just Married"-bandet men ska göra det ikväll.

anna_80:
    Skönt att du är gladare nu! Jag vet mycket väl hur uppgiven och arg man kan bli när det känns som allt skiter sig. Men det viktiga är att tänka positivt hela vägen! Du ska gifta dig hos killen du gick fel hos, hur osannolikt är inte det? :)

Trist med folk som lämnar återbud så snart innan bröllopet. Man får ju hoppas att det är något väldigt viktigt som har dykt upp.

Vilken underbar florist du har! Det är nog Rembo-kärleken som har fått henne att kämpa så. Hon var ju lika kär i din klänning som du var. :)
    Hoppas att det löser sig med bordsdekorationerna. Jag vill verkligen att du ska få bröllopet du har drömt om.

Nu ligger det bilder uppe på programmet och placeringskorten under länken korten. Det jag var mest missnöjd var färgen på bandet på kortet. Det syns nog inte på bilderna, men det är något vitare än kortet och inlagan. Jag vet inte vad det är med de korten, men de känns inte lika fina som inbjudningskorten gjorde. Men det är inget jag hänger upp mig på så mycket.

Ang. bordsplaceringsskyltar så har vi bestämt oss för att lägga en A4 på bordskantsänden där folk kan titta om de inte vill gå runt och leta. Det blev ganska ok.

Låter som att Magnus hade en kul svensexa! Du får se till att sminka över hans blåmärken. :)
    Jag förstår inte vad du menar med att vissa försa sig om bröllopet? Vet inte Magnus om att han ska gifta sig? ;)

Jag har fortfarande en del packning kvar, men det känns som att jag än sålänge har koll på vad det är som ska med. :) Jag har hunnit packa värmeljus, värmeljushållare, skålar, gästbok, polaroidkamera, bläckpenna, placeringskort och bröllopsprogramkort.

Jag har inga bröllopsdrömmar, men i förrigår drömde jag om en dag på jobbet igen. Sjukt! :) Det kanske är olycksbådande att inte drömma bröllopsmardrömmar?

Nu ska jag gå och handla inför vår fina middag ikväll. Hummern och ankan har kommit!

emmael:
    Självklart får du också se! Jag antog bara att du visste vilken adress det var då du hade skummat igenom resten av tråden. Jag har postat den några gången. :) Adressen Anna skrev är den som gäller!

Nike:
    Klart du ska ha ett par skor! En flicka kan inte ha tillräckligt med skor. :) Dessutom skulle jag vara orolig för att gräma mig för att jag inte köpte dem om det sen visar sig att man inte hittar något mer man gillar...

• rtw

Hej brudar!
    Fatta bara 10 dagar kvar, och bara 3 dagar för dig Anna, hihii pirr pirr jag är jättepirrig redan!
    Fatta jag är så glad, hämtade min fina klänning idag och vill bara hem och prova mer, fast jag lovade Garamajdamen att inte prova för mycket =).
    Det mesta är klart för vår del, festprogram, vigselprogram, bordsplaceringsskyltar, andra vägskyltar, engångskameror, cateringfirma, tårta, blommor, frissa, smink, solist, alkohol, välkomstpaket, DJ, allt boende för våra gäster, ja det mesta helt enkelt har dock det alkoholfria kvar att köpa, men det går ju fort...satt och rullade strutar till riset/rosenbladen inatt och ska klippa till bordsplaceringslapparna ikväll. Mamma håller på och bakar pajer, kuvertbröd och bullar till brunchen dagen efter och ja, allt är på banan helt enkelt, hittade tom en vit klänning till brunchen dagen efter på rea idag-vilken lycka fattas bara skor...
    Nike: Du måste köpa skorna, 200 kr du kommer nog ångra díg annars!
    Buffy79: Dina skor är så snygga, vill nästan byta ut mina som jag är väldigt osäker på...hmm ska nog leta vidare lite!
    Är det något man glömmer bort så här på sluttampen, vad tror ni? Känns som man glömt något hela tiden trots alla listor!
    Kram på er alla

• Buffy79

rtw:
    Det är 3 dagar kvar för mig också. :)

Själv har jag avverkat allt du har nämnt. De enda två "stora" sakerna jag har kvar är att göra en spellista för bröllopsdagen och vår "just married"-skylt till bilen. Annars har jag träffat frisör, pratat med catering, kollat av tårtan, pratat med florist och har bara fotografen kvar att stämma av några sista små detaljer med.

Tack! Jag är supernöjd med mina skor! Om du ska kolla in nya skor rekommenderar jag verkligen E-Paris på Greve Turegatan.

Känns som att du har koll på det mesta inför bröllopet, Rtw! Lycka till med allt!

Nu kom T hem! Han hade med sig en sovkudde till flyget åt mig. :) Han är så söt.
    Nu ska här mysas!

Kram på er!

Svar på tråden rembosekten