• anna_80

rembosekten

Hej på er, Buffy, ISLA, Sandra_77 och alla andra Rembotjejer! Startar den nya tråden nu, eftersom den gamla stängt för inlägg. Här kan vi fortsätta att diskutera våra rembopräglade bröllop!

Hoppas ni hittar hit...

• Svar på tråden rembosekten
  • anna_80

Ybrud:
    Jo, det mesta börjar falla på plats. Känns jättebra, allting!

skogsbrud:
    Din hjärna är nog inte så kokt som du tror... T-shirtidén kom till ganska nyligen. Vi har tryckt upp till de som ska hjälpa oss på olika sätt. Vi har jobbat hela dagen med dem och är riktigt nöjda. Bilder finns på sidan.

Magnus kläder finns med på sidan, han ska ha en ganska otraditionell, men väldigt snygg kostym. Skjortan är lite benvit, matchar perfekt! Vad ska din pojkvän ha fö klädsel?

Nu är lilla anna äntligen klar! Hon finns med på sidan, färgglad och fin!

Jag känner mig faktiskt inte så nervös... Det känns att det närmar sig på så sätt att det börjar bli hög tid att ta tag i allt som man skjutit på. När jag ser antalet dagar som är kvar framför mig känns dst helt overkligt. Men jag ser fram emot det jättemycket! Alla vi känner har varit så otroligt positiva och många ser fram emot det massor, så det ska bli så himla kul att bara träffa alla. Har även börjat ställa in mig på att jag snart är gift. Det känns märkligt! Men bra! Har inte haft några kalla fötter. Tror att nervositeten mest kommer bestå av scenskräck. Man vill ju bli lite nervös iallafall.... Lite fjärilar kommer nog!

Vad fina de var, båda stenarna. Vilken är det du ska ha? Förstår att det känns tomt utan ringen! Du får väl sätta dit pappersringen om det krisar! Men det är lite häftigt att ha ring-bränna också!! Vi har bara varit förlovade sen i julas, så det är min första sommar med ring! Hur länge har ni varit förlovade?

Ni har ju ett litet tag på er, men det börja dra ihop sig för er med! VAd har ni för saker att ta tag i härnäst?

Sommaren är ju verkligen sjukt härlig i år! Man får riktigt dåligt samvete av att sitta inne och bröllopspyssla. Men det måste ju göras... Hoppas verkligen på fint väder den 23e. Sol vill jag ha!

Bröllopsfeber är ju den stående söndagsunderhållningen!

Buffy:
    Var är du nuförtiden? Har du möjligtvis fullt upp med planeringen? Vi måste ju hålla ihop nu fram till mållinjen!!

• Maja-Lisa

Såg denna tråden först nu.

Love the dresses!!!!!

Hade jag inte redan inhandlat min klänning så hade det definitivt blivit en i Rembo-style!

• skogsbrud

Aloha!

anna: måste bara säja att tårtparet verkligen är underbart :)
    Magnus kostym är riktigt snygg, coola skor till också. :) Min pojkvän ska också ha kostym, fast svart med väst till (tror jag han har tänkt). Skorna är svarta och vita i skinn, like jympadojsstuk. Jag är så överlycklig över min klänning så jag har sagt att han får välja precis vad han vill, är dock väldigt glad att han inte ska gifta sig i vadarbyxor som han hotade med ett tag. :)

Så snygga t-shirtar, era medhjälpare kommer bli jätteglada och snygga. :)

Det blev den lilla stenen, till höger. Den är bara 4,5*2,5 mm, men jag vill inte ha någon stor sten så den blir nog alldeles lagom. Den var lite mörkare i färgen också vilket jag helst ville ha.
    Vi har varit förlovade i lite mer än fyra år så det känns verkligen jättetomt utan ringen. Har kikat lite på min pappersring men än så länge har jag klarat mig :)Måste fundera ut ny gravering också eftersom förlovningsgraveringen försvinner och det ska dit vigselgravering. Vi hade datum i förlovningsringen men egentligen förlovade vi oss inte ett specifikt datum utan vi bestämde att det skulle bli när vi såg de första vårblommorna det året. Så jag funderar på att skriva nått sånt istället.

Har ni tänk ha "nått gammalt, nått nytt, nått lånat och nått blått"?
    Har själv funderat på ringen som nått gammalt (åtminstone är den delvis fyra år), klänningen är nått nytt, har lite blått på underkläderna och i ringen så jag ska bara skrapa ihop nått lånat.

Det är klart det kommer vara strålande solsken den 23:e.

Kramar

• anna_80

Maja-Lisa:
    Kul med ännu ett fan! Vad blir det istället då?

Skogsbrud:
    Tack! Kul att du gillar paret!

Det låter snyggt med kostym och väst. KLart bättre än vadarbyxor! Väst till passar ju bra framåt hösten när det inte är så varmt längre. En snygg kostym är verkligen snyggt! Låter som coola skor han har hittat med. Har du hittat några skor än? Ska skjortan med gå i vitt, eller nån annan färg?

T-shirtarna kanske inte riktigt platsar bland de andra bröllopsfotona, men vi blev faktiskt himla nöjda! Kul att få en positiv utomstående kommentar med!

Den lilla mörka stenen tycker jag var jättefin. Ska bli jättekul att se hur ringen blir! Vilket fint förlovnings"datum" ni har. Hoppas att det går att använda i gravyren på nåt vis. Oj, ni har ju varit förlovade ett tag! Hur länge har ni varit tillsammans? (Nyfiken i en strut...)

Nåt lånat kan du nog få till. Min mormor ville så gärna fixa det där till mig, så jag vet inte vad det blir! Men just det lånade har hon sagt att det blir hennes lilla näsduk som hon hade när hon gifte sig. Kanske du kan låna en näsduk av nån. Det lär ju behövas! -Låter lite ofräscht, men man får väl se till så att den är tvättad! Har du funderat på om du ska ha nån väska? JAg tycker att det vore bra att ha lite småsaker, men vill inte bära runt på en. Kanske kan hänga en på stolen...

Ja, solen verkar hålla i sig, så det är bara att hålla tummarna!

Kramar

• anna_80

Hmmmm, funderar på dethär med väska.... Tror ni att man kan ha denna, bara hängandes på stolen, ska inte gå runt med den? Den är lite mer guldskimrande i verkligheten. Funkar den ok? Har inte lust att köpa en ny....

groups.msn.com/annaomagnus/skor.msnw&PhotoID=101

Den är rätt liten, ca 1x2 dm. Har en kedja med som den kan hänga i också.

• Nike

Jag tycker nog att den fungerar bra. Visst kommer den att sticka ut lite i och med att den är mörk, men stilmässigt är den toppen. Och för att ha hängande på stolen under middagen så är det ju inget att fundera över ens gång - använd den!

Nike
    som tänker ha ett budgetbröllop.

• anna_80

Å, tackar Nike! Nu känns det bra! Den är som sagt även lite mer guldig i verkligheten. Skönt att ha det klart!

HAr du några mer bra budgetidéer?

• Nike

Jag är kontrollfreak och älskar att pyssla så vi gör det mesta själva. Det som kostar är ju framförallt drickat på festen då vi står för allt.

Mina planer är så här:

Maten och tårta lagar vi själva med hjälp av släktingar i restaurangbranchen. Hår och sminkning gör jag själv. Har kort hår så något särskilt blir det ju inte och sminka mig gör jag mycket (sminkade tom bästa väninnan på hennes bröllop). Klänningen syr jag själv. Dekorationer m.m skall jag försöka göra så mycket själv. Brudbuketten gör jag ev själv då jag älskar blommor. Gjorde bordsdekorationer till en annan väninnas bröllop.

Visst det kommer att bli en hel del jobb innan vigseln, men då vi vill gifta oss snart och det känns faktiskt som det finns mer saker att lägga pengarna på (hus och barn) så tror jag det blir en bra komprimiss. Det behöver ju inte kännas billigt bara för att man gör det mesta själv. Kanske kan det bli en välbehövlig semester tillsammans med familjen efteråt. Räknar med att bröllopet går på 25 000:- för 75 gäster.

Det skall gå!!

• rtw

usch jag får lite panik, 2,5 vecka kvar och det känns inte som jag trivs i mina skor, har ingen fin väska heller...pust! Min blivande ska gifta sig i vit kostym eftersom vi gifter oss i skärgården på en brygga, jättesvårt att matcha med vit skorta så tycker ni han kan ha en skjorta i samma färg som mina blommor, ev en vit med blomfärgerna i ränderna?
    Vi ska ha brunch dagen efter och jag måste hitta en fin vit klänning till den med, ellr måste den vara vit tycker ni?
    Idag har jag gjort mina naglar så det känns jättesvårt att skriva hahaha, men fina är de =).
    Tänk snart är man fru, känns som man blir jätteskrattig bara man tänker på det, vuxet liksom...fast vi har varit tillsammans i snart 14 år och förlovade i 5 år så det är väl dax
    Kram Kram på er!

• anna_80

Hej tjejer!

Det händer så himla mycket nu!!! Vi har just skrivit ut alla vigselprogram samt vår lilla bingobricka. Magnus har fixat bröllopsfrsyren med, han blev jättesnygg!

När vi kom hem hade Magnus fått ett brev från en nystartad kommitté som ska ta hand om hans övergång från ett slags liv till ett annat.... Svensexa på G! I en veckas tid ska han nu gå runt med en specialpackad väska med bla 200-300g kött! I denna värmen, vi får väl se....

Nike:
    Wow vad du ska fixa!! Sy klänning och allt! Du kommer att ha fullt upp, men säkert väldigt roligt. Kul med att stå där på den stora dagen och veta att man har grejat allt själv!

Låter som en snäv budget, men det fixar ni nog med nogrann planering!

rtv: Nej, det är verkligen inte skönt att gå in skor i denna värmen, när fötterna är varma och stora som fotbollar! JAg ska nog ta med ett par sandaler som är sköna, att ha i reserv. Vad gäller väska behöver man ju inte gå runt och bära på den, man lägger väl inga vädesaker i den ändå. Så den behöver ju inte vara så jättenoga utvald.

Det låter ju jättesnyggt att ha skjorta i samma färg som blommorna. Randig kan med vara snyggt, men kanske svårare att hitta?

Tycker inte alls att brunch-klänningen måste vara vit. Den kan väl vara vilken färg som helst. Ta nån fin sommarklänning som du gillar.

Jag blir med helt full i skratt och nervig när jag tänker på att jag kommer vara gift om två veckor! hahaha! Det känns mer pirrigt än bröllopet nästan. Men jag börjar känna av att det närmar sig nu. Fast mest i att jag är helt uppspelt och sprallig och hypad!
    Lyck till rtv, det fixar sig nog med bekymren!

Kramar!!

Svar på tråden rembosekten