rembosekten
Hej på er, Buffy, ISLA, Sandra_77 och alla andra Rembotjejer! Startar den nya tråden nu, eftersom den gamla stängt för inlägg. Här kan vi fortsätta att diskutera våra rembopräglade bröllop!
Hoppas ni hittar hit...
Hej på er, Buffy, ISLA, Sandra_77 och alla andra Rembotjejer! Startar den nya tråden nu, eftersom den gamla stängt för inlägg. Här kan vi fortsätta att diskutera våra rembopräglade bröllop!
Hoppas ni hittar hit...
Hej på er!
Buffy:
Hur mår du idag? Har du kunnat sova inatt? Och är huvudvärken borta?
Så kul att känna sig eftertraktad! Vad är det för ett jobb som du blivit kallad till nu?
Jag är både lugn och stressad över bröllopet. Vissa saker måste man ju vänta med att fixa klart, men tänk då om det blir jättestressigt, eller inte funkar i slutänden!! Vi är klara med vigselprogrammet,tex, men vill vänta med att skriva ut det ett tag till, ifall något skulle ändras i sista minuten. Och transport och sånt som måste klaffa den dagen kan man ju inte förbereda. Det man kan ha koll på har vi nog dock koll på tror jag... Känns otroligt bra att man har lämnat ansvaret för planeringen av middagen till toastisarna. Hur känner ni andra?
Jodå, här i huset är ozzy helig! Han har tom ett litet altare i bokhyllan!
Magnus var sugen på att köpa en neonskylt som lyste OZZY, men som tur var var han lite fattig just då! Men han var nöjd med konserten. De hade stått nästan längst fram. Å, vad skönt det var när han kom hem igår! Höll på att tråkas ihjäl här i min ensamhet. Tur att man har BT att söka sällskap och tröst hos!
Blev det nåt dopp igår? Jag har inte heller badat. Här finns ju inget vettigt att bada i!! Jag får nog ta premiärdoppet på bröllopsnatten i min just married bikini!
Du verkar vara en hejare på detdär med smink! Bra tips! Jag hade inte tänkt att det skulle synas så jättemycket, heller. Hellre för lite än för mycket! Kaske frågar min lillasysters bästis, som är duktig på det. Men då får hon kanske testsminka kvällen innan, så jag vet att det blir lagom. En av anledningarna till att jag in te sminkar mig så mycket är att jag är rätt allergisk periodvis. Därför får jag också hålla mig till sånt som jag vet att jag tål. Body shop brukar funka. Har laddat med lite smink därifrån.
Ja, man vill ju ha lite fina och roliga bilder. Vi ska ha två fotografer, en som tar jättefina hasselbladbilder som blir helt fyrkantiga, och en om tar digitala bilder. Den sistnämde gillar att ta lite ovanliga och udda bilder, så vi hoppas att han kan hjälpa till. Men jag tror faktiskt att det kan vara en idé att träna lite framför spegeln, hur det ser ut när man står på olika sätt! Det är svårt att bara posera helt naturligt. Ska nog skriva upp posera på att-göra-listan!
Ja, precis så har ag med tänkt om släpet. Man måste ju snubbla på det och alla andra trampa på det om man släpar runt på det under dansen. Det är ju bra att våra klänningar inte är så stela, utan lätta att fästa upp.
Jag ska göra ett ryck i målarkampanjen ikväll. Imorgon vågar jag nästan lova en bild på lilla anna i färg!
Jag har gjort de ändringar som du hade på förslag i talet. Det blev helt klart bättre. Har inte bestämt mig helt på vad jag ska säga i inlednigen på den Magnus-tillägnade delen. Funderar på "du är min drömprins", för det brukar han vara, men det kanske är lite för tramsigt... Jag är inte helt nöjd med det.... JAg är faktiskt mest nervös för att läsa det inör hans föräldrar. Känns som att jag "tar över" honom nu!
Synd synd på knapparna..... Blir det nåt annat istället, eller har ni lagt ner presentidén?
Kryssning låter väl inte helt fel? Låter kul tycker jag. Vi måste ta tag i våra presenter. Måste nog köpa till de flesta, eftersom vi inte träffas på länge, alla är så utspridda just nu. Men föräldrarna kan man ju bjuda på nåt. Vet inte heller hur vi ska göra med vår lilla träff dagen efter. Vet inte vilka som ska bjudas. Vet inte ens hur många som har möjlighet att komma, men det får inte plats med 90 personer den dagen med. Man vill ju ha med de som har hjälpt till och de släktingar som är kvar. Men sen... Ska man bjuda speciellt utvalda, eller alla som kan komma? Svårt. Vet inte heller om det ska bli som brunch eller mer på eftermiddagen. Då hinner ju kanske fler åka hem, både för och nackdel. Shit, måste ta tag i detta nu!!
Å, vad härligt det låter att du redan fått till en snygg bränna! Själv ämpar jag på och hoppas att jag inte ska fjälla av mig allt skinn på bröllopsdagen! Det är klurigt att inte få fel linjer heller! Nix, nu ska jag ut och jobba vidare på färgen. Man vet aldrig hur länge vädret håller i sig...
Kramar!
Hallå!
Oj vad mycket ni har hunnit skriva. Själv har jag njutit av det fina vädret, bland annat med en tur till Gränna. Det är sommartradition att åka till Gränna och äta räkmacka på uppe på berget.
Smeden, som ska göra ringarna har fått tag på två olika safirer. Hon har skickat bild på dem så jag kan fundera lite på om nån blir bra eller om jag vill att hon ska leta vidare.
Eftersom jag inte lagt upp kjolen än har jag inte hunnit fundera på släpet. Så bra att ni ska gifta er innan mig så jag får en massa tips på vad jag ska tänka på, tackar så mycket :)
anna: Talet var jättefin, satt nästan och snyftade framför datorn så live är det garanterat tårframkallande. Precis lagom långt och personligt. Hjärnan är i och för sig lite kokt av solen men jag tyckte att det var perfekt. Jag tycker att det räcker med att du vänder dig lite mot Magnus samtidigt som du börjar delen av talet till honom. Du förklarar ju att han absolut är en drömprins med det du säger.
Är också väldigt nyfiken på att få se lilla anna målad.
Pojkvännens båda bröder var upp i Stockholm och kollade på Ozzy, de tyckte det var hur bra som helst. Förstår att du inte var helt ledsen över att Magnus inte hade råd men en fin Ozzy-neonskylt.
buffy: Så otroligt sött att du alltid får små presenter T har varit iväg. Min pojkvän är väldigt varierande romantisk, en allahjärtansdag fick jag en flaska vitamindricka eftersom jag hade varit förkyld och hängig. Hmm, väljer nog hellre choklad som present. Kanske inte lika nyttigt men det är i alla fall gott vilket vitamindrickan inte ens var i närheter att va. Men tanken var ju god i alla fall.
Vilka bra presenter du har hittat till alla medhjälpare. Jag trycker att det funkar alldeles utmärkt att dela ut dem i slutet av brunchen. Tyvärr kan jag inte komma på nån smart idé till tärnan och toastmadammen. Skyller på att Anna redan föreslagit alla roliga saker :) Skulle satt dit en såndär jätteglad grön smily men vet bara hur man gör en gul småglad.
Eller förresten, jag hade uppskattat en tur med islandshästar eller nått liknande, men det kan ju vara för att jag rider.
Knapparna var en jättekul idé, får lägga fram den här hemma och se hur det går. Vi har tänkt att ge alla gästerna var sin cd med kärlekslåter och nån bild av oss från vigseln på fodralet eller skivan. Som kombinerad present och tackkort. Så har ni nån favoritlåt så får ni gärna komma med förslag. Min bror har krävt Tainted love med M. Manson. Tänkte försöka få så varierande låter som möjligt.
Ska ut och sola lite, ser till att bara sola i halternecklinne eller bikini eftersom klänningen har halterneck.
Kramar.
Hej tjejer!
Nu har jag bara skummat igenom delar av er tråd, men jag blev ändå lite sugen på att vara med. Det är bara det - jag kommer inte ha en remboklänning. :( Det ligger över budget, så istället har jag fått en kompis att köpa tyg i Kina och en annan kompis ska sy. Skulle man kunna få vara med i klubben ändå, bara för att man önskar att man egentligen hade kunnat köpa en? ;)
Om ni vill veta lite om vem jag är innan ni släpper in mig i sekten kan ni titta på vår hemsida - www.student.lu.se/~psy98ema
Våra ringar, särskilt min vigselring, är faktiskt lite lika din Anna!
Även jag har läst igenom hela eran tråd (även den stängda) och jag måste säga att jag framförallt blev helt såld på Rembo-klänningar. Jag skall inte köpa någon klänning, utan har sedan långt tillbaka bestämt att sy upp min egen men det blir absolut i stil med Rembo. Jag har kollat på hemsidan och har en hel del favoriter som jag kanske sätter ihop till min alldeles egendesignade klänning. Jag skulle vilja ha ett rätt så stort släp i kyrkan men att sedan till festen byta kjol för att ha en smidigare utan släp. Har sedan tidigare tänkt att ha någon spretig och tuff frisyr (har kort hår) och med något smycke i håret. Jag passar däremot bättre i kalla färger så klänningen kommer att gå åt silverhållet istället för guld, vill inte ha helt vit klänning.
Hallå brudar!
Skogsbrud:
Det låter inte helt fel med räkmacka i gränna! Det är ju overkligt fint väder i sommar. Jag börjar bli orolig för att det är för bra för att vara sant, och att det kommer regna på bröllopsdagen. Det brukar annars vara ett säkert kort, Magnus fyller år dan efter och han brukar alltid ha fint väder på sin födelsedag... Håller tummarna....
Hur var dina safirer då? Vilken form är det du vill ha? Tror det blir kanonsnyggt med en färgad sten!
Bara bra att du kan ha nytta av våra tankar!
Precis uppepå rutan som du skriver ditt inlägg i finns en blå text där det står "Smiley i texten, se här?" Klicka på den så får du teckenförklaring till vilka symboler du kan göra! tex!!
Tack för dina snälla ord om talet! Ja, jag ska försöka markera att jag byter fokus från att prata till alla till att prata till MAgnus. Kommer du på nåt som du tycker att jag borde ändra, sen när din hjärna har svalnat lite, får du gärna återkomma med det!
Magnus LOVADE igår att han ska måla ikväll. Så imorron senast ska ni få se henne färgglad och grann!! Han ska inte få slingra sig ur denna gången!
Hihi, nej nog för att vi har hela skivsamlingen uppsatt över matbordet, men skulle det blinka i rosa neon skulle jag nog protestera....
Tycker ändå att det var lite gulligt med vitamindrickan! Magnus är väldigt sporadisk med presenter, men nåt som är kul är att han verkligen uppskattar att bli överraskad själv. JAg tycker ofta att killar inte bryr sig så mycket när man försöker anstränga sig, men han sparar varenda liten lapp jag skriver.
Och han är duktig på att förgylla vardagen med småsaker. Så en liten romantiker finns det allt i honom... Har ni romantiska killar i övrigt?
Om man får önska en kärlekslåt till skivan så måste jag ju säga Miraklet. Det är ju vår låt och den har den finaste texten jag vet. Vet dock att alla inte är så förtjusta i Dileva, så det är ok om ni väljer bort den!
Det är väldigt klurigt att anpassa sina sollinjer efter klänningen! Upptäckte häromdan att jag har sandalbränna på fötterna. Sådär snyggt till ballerina skor...
emmael:
Klart att du är välommen att ansluta dig till tråden!!! Den är kanske lite tuff att ta sig in i med tanke på våra evighetslånga inlägg, men den ganska beroendeframkallande! Det är som ett litet mini-BT där alla frågor diskuteras med folk som man lär känna lite bättre. Det gör inget alls om vi pratar om samma saker flera gånger, ibland glömmer man bort vad man själv och andra skrivit....
Kul att du gillar rembo, din smak är godkänd! Hur ska din klänning se ut? Era ringar var jättefina, jag tror att skogsbrud också ska ha från elindesign, stämmer det, skogsbrud? Berätta gärna mer om vad ni har tänkt. Blommor, tema osv.
Vilken fin sida ni har!! Det känns ju redan som man känner dig litegrann! Ni gifter er nästan exakt ett år efter oss(23/7-05). Låter ju jättehärligt med fest i dagarna tre! Kyrkan ni ska vara i liknar vårt lilla kapell rätt mycket också.
Bara hoppa in i diskussionen där du vill!
Kram på er tjejer!
Oj, en till nykomling som jag inte hann se innan jag svarade! Välkommen Nike! Vi börjar bli många! Det är en rätt bra tråd på så sätt att alla skriver så ofta/sällan och mycket/lite de vill. (man MÅSTE inte skriva monsterinlägg varje dag om man inte orkar!
)Gäller väl för alla trådar iofs....
Impad att du har läst alltihop, det måste ha tagit en stund! När och var gifter du dig? Berätta mer om allt!
Låter snyggt med en silverklänning. Och fint med hårsmycke, har du nån bild av hur det ska se ut?
Anna_80
Någon bild finns det inte än, bara i huvudet. Jag vill iallafall inte ha något traditionellt utan lite häftigt och tufft skall det vara. Alla rembos klänningar tycker jag är störtläckra, men jag tror att neguina har något extra, men samtidigt skulle jag vilja ha Nefers släp. Får väl se hur man kan få ihop det.
Din egengjorda tiara (för det var väl du som hade den?) föll jag direkt för. Tiaran som fanns på elindesign var inte så dum heller. Själv vill jag nog ha något liknande men kanske inte tiara utan något spänne fastsatt på ena sidan.
Jag skall likt emmauel gifta mig nästa år, vi siktar på i slutet av juli men har inte bokat något än.
Nike:
Ja, rembos är riktigt coola, trendiga fast samtidigt romantiska. Tycker det är en bra kombination! Det är väldigt svårt att välja en favorit. Jag har ju Nefer, som jag är helt kär i. Valde den delvis för att jag tyckte det var kul med en hel klänning. Vill du ha din hel eller tvådelad? En cool sak just med nefers släp är att det är ganska assymetriskt. Först funderade vi lite på hur snyggt det är egentligen, men sen konstaterade vi att det var väldigt effektfullt när man bredde ut det. Jag kan försöka plåta det åt dig så får du se. Har dock inte min klänning här, så det dröjer till efter bröllopet. Neguina är också väldigt fin.
Kul att du gillade min tiara. Jag har gjort en till som nästan blev bättre, men den blev inte så bra i storleken... Hinner nog knåpa några till innan jag bestämmer mig! Jag var med lite inne på ifall man kunde göra nån typ av hårspänne istället, men kunde inte tänka ut hur. Men du har ju lite tid på dig att fundera! Var bor du någonstans, förresten? Jag fick min inspiration från min florist, som hade ett gäng handgjorda tiaror. Har du vägarna förbi Halmstad kanske du skulle titta in till henne. Hon sa att man kan beställa egen design med. Kan tänka mig att elindesign-tiaran passar bra till en silverklänning med.
Skogbrud:
Var bor du???
Vi ska oxå gifta oss i Linderås kyrka utanför Tranås 30/7.
Lessen, tjejer, Magnus är sjuk ikväll, så det blir inget måleri idag heller.... Försökte vara hård, men jag veknade när han verkligen inte verkade pigg.
Känns så sjukt att tänka att det bara är 17 dagar kvar. Jag är inte nervös alls. Vi har en del kvar att göra, men ingen panik här inte. Jag har nog inte fattat. Jag längtar inte ens jättemycket, som man brukar när det närmar sig. Njuter av att ha det kvar istället. Rätt vad det är kommer väl allt på en gång...
Hoppas att det inte blir sådär tomt när det är över. Jag tänker vara lyckligt nygift istället för att sörja att bröllopet är slut. Försöker vänja mig vid tanken på att jag verkligen kommer att vara gift om tre veckor. Det känns konstigt men fantastiskt bra!
Magnus kommer åka ner till Uppsala hela sista veckan och sen ses vi Halmstad på torsdagen. Kommer ju längta ihjäl mig. Känns som att vi har varit mycket ifrån varandra på sista tiden och jobbat olika tider och sånt. Måste se till att vara lite romantiska nu denna tiden som är kvar.
Och vart ville jag komma med dessa kommentarer? Ingenstans! Konstaterade läget bara!