• anna_80

rembosekten

Hej på er, Buffy, ISLA, Sandra_77 och alla andra Rembotjejer! Startar den nya tråden nu, eftersom den gamla stängt för inlägg. Här kan vi fortsätta att diskutera våra rembopräglade bröllop!

Hoppas ni hittar hit...

• Svar på tråden rembosekten
  • anna_80

Skogsbrud: Kul att ha dig tillbaka! Visst blir man beroende!! Jag fruktar för min hälsa nu när jag ska hem till mina modem-föräldrar i en dryg vecka! Jag får väl trösta mig med att det säkert finns massor att läsa när jag väl kommer tillbaka!

Min mamma åker ibland på utbyte och jobbar på Eksjös förlossning, hon tycker det är en jättemysig stad. Ligger er kyrka skogigt och fint, så det passar in i temat? Åh, jag glädjer mig verkligen till att se allas bröllopsbilder! Det kommer bli så fint med ert skogstema!! Låter hur fint som helst med skogsbuketten! Och rid över skog känns ju given! Ska ni ha den sjungen eller på orgel?

Ni skulle ju kunna ha fågelfrön också, det skulle kännas naturlig och skogigt! Jag blir helt inspirerad av ert tema!

Haha, som ett litet virvelmarsvin, kanske! Hur långt hår har du? Vore det inte fint och skogigt med en sån där krona som ser ut som en krans, bara? Eller nån tiara med blommor. Ska kolla om jag hittar en bild. Det kan ju vara värt att köpa en lite finare om man inte gör nån dyr uppsättning. Fast det är svårt att nöja sig med "bara hår", ingen uppsättning, så käner jag med mitt. Men jag tycker också att remboklänningarna gör sig väldigt bra till rätt naturella utseenden i övrigt. Det är ju egentligen dessutom ovanligare att göra ganska lite med sitt hår än att superfixa det.

Haha, tur att du sa det, jag var väldigt sugen på att skaffa en koala i sommar!

ÅÅÅÅ vad gott det lät med tårta!!

• Buffy79

anna_80:
    Usch, inlägg som bara försvinner är bland det jobbigast som finns! Jag brukar ta för vana att skriva mina inlägg i mailprogram eller ett textprogram, så kan man spara lite med jämna mellanrum. :)

Är det något speciellt som hänt, som har sänkt ditt humör? Eller är det bara allmän Magnus abstinens? :)
    När ska ni ses igen? Han skulle väl komma ner till Halmstad för att träffa prästen? Är det ikväll du åker?
    Vad duktig du är som har låtit bli att äta godis! Själv var jag och handlade igår och blev otroligt sugen på rabarerpaj. Så jag köpte ett knippe rabarber och gjorde paj här hemma på kvällen. :) Det blev inte så illa om jag får säga det själv.

Nej, har nog missat din ledighet. :) Vilka generösa knösusar! Tur att ni inte hade planerat något mer efter bröllopet.
    Vad är det för andra jobberbjudanden du har fått? Det är inte så att du kan dra dig ur det du har tackat ja till redan? Fast det är ju ganska dålig stil iofs.

Ni kanske kan be era föräldrar ringa de som saknas? Vi la ju över allt OSA och samåkning på Ts föräldrar. Alla svarade iofs till sista OSA-datum, men det var några som inte gav helt klara besked och de har Ts pappa samlat in info från senare. Ganska skönt att slippa tänka på sånt.
    Honörsbordet kommer att ha 8 platser och 1 plats på varje bords kant. Så 10 totalt vid honörsbordet. Sen kommer det bli 12 st på varje tunga, dvs 6 st på varje sida av borden. 34 platser totalt. :)

Ja, det kanske är lite ohövligt att lägga sig i DJ-jobbet för mycket när man ska ha en sån. Men lite önskemål måste man ju kunna ha. Las Ketchup sången och Shakiras Whenever, Whereever måste man ha när T är med. Han har väldigt roliga danser till de låtarna. :)
    Jag har tyvärr inte MSN. Du kanske kan maila mig låten? Jag vet inte om jag kommer kunna förlåta dig för att inte ha med NKOTB. ;)
    Vilken Sinatra blev det?

Klänningen är äntligen hemma. Fick lite krupp där i onsdags, men jag får berätta om det senare. Måste göra mig i ordning för en andra intervju hos banken. Ska träffa deras marknadschef idag.

6000 steg var en runda här på Söder. Gick för att anmäla mig på arbetsförmedlingen, sen till Medis för att käka lunch med en kompis och sen hem igen till Skanstull. 3,6 km totalt. Sen gick jag till bröllopsbutiken också, så totalt gick jag 13700 steg i onsdags. Igår var jag inte lika duktig och kom upp i 5000 steg. Fast då var jag ändå ute och sprang. Får se om jag göra ett ryck idag. :)
    Det är roligt att kunna se hur mycket man går. Enligt "experter" ska man gå mellan 8-10 000 steg per dag för att röra sig "normalt". Galet!

Psykologi är kul! Skulle lätt kunna tänka mig läsa lite mer sånt och eventuellt juridik. Framförallt arbets- och marknadsrätt. Vad fick dig att välja psykologi?

Hur gick mötet med toastisarna? Jag träffade också min igår kväll. Vi snackade inte så mycket bröllop, men hon hade en ganska bra plan om hur hon skulle lägga upp allt sa hon. Vi snackade om "flickvännen" och toastisen berättade att hon hade lugnat ner sig ordentligt efter att folk hade blivit flyförbannade på henne. Så nu sitter hon på mötena och inte säger ett knyst. Jag kan tycka att det är lite trist att hon är med trots att det är så uppenbart att hon inte vill vara där. Varför utsätter hon sig för det? Toastisen sa att hon trodde att "flickvännen" skulle hoppa av möhippan.

Inför prästen är det inte så mycket att tänka på. Ta med hindersprövningen om ni har fått den! Jag glömde ju den såklart, så jag fick posta den till prästen i efterhand. Lite jobbigt.
    Annars tyckte jag bara att det var kul att träffa prästen. Hon berättade vilka psalmer som var vanligast osv. Vi övade på hur vi skulle gå in och sen så fick vi öva på att säga JA! tydligt. :)

• anna_80

Buffy:
    Det var nog mest Magnus abstinens, för nu är jag helt sprudlande, eftersom jag har SOMMARLOV och får åka ikväll så jag träffar honom imorron! Han är i Göteborg nu, så vi ska ses där och samtidigt passa på att luncha med vår sångerska, som jag inte träffat på år och dar! Ska bli jättekul! Mindre kul ska det bli att åka tåg hela natten... Jag har iochförsig liggplats, men jag kommer säkert ligga och krama min brudklänning hela natten, för att ingen ska stjäla den. Har laddat med matsäck och bok.

Åh, rabarberpaj är verkligen en höjdare! Det ska jag göra när jag kommer hem! Själv firade jag sommaren med kladdkaka i skolan idag! Konstigt att jag inte rullar fram med tanke på min kosthållning. Äter godis i princip varje dag, gärna lite bullar och fika och glass med!

Äh, det får bli som det blir med jobbet. Jag jobbar inte så supermycket, så det får gå. Jag har tydligen hyfsad lön jämfört med andra inom samma område. De ställen jag kunde fått var dels på psyk här på sjukhuset och dels på en camping. Hade varit lite skönt att slippa jobba inom vården, men det kan ju ev vara bra när man ska söka jobb. Spännande, spännande att höra hur det går med dina jobb! Håller tummarna för mötet med bankchefen!

Vi har nu lyckats få in alla osa utom 3. En ska mina föräldrar fixa och två kompisar till magnus får han ringa själv. Tror vi är uppe i 89 personer just nu! Ganska god uppslutning tycker jag. Ni fick inga nej, eller hur var det? Det är ju fantastiskt kul!

Låter som en bra bordsplan. De där på kortsidan av hnnörsbordet var ju smart. Så blir det inte så stort glapp. Hur går det med själva placeringen? Har du skrivit alla placeringskort? Vi gör lite ryck då och då, har några stycken kvar att skriva.

Å, det låter spännande att se T dansa - och till de låtarna! Kul att han gör det, Magnus dansar endast vid vissa utvalda tillfällen, det går liksom inte att veta i förväg. Men vår toastmaster är också en hejare på ketchup, det var ett bra tips! Ber åter om ursäkt för att NKOTB gick bort.... Frank är med i två låtar!! Dels så sjunger han "happy birthday" och dels är det en snutt från vår bröllopsdans. Hm, går det att bifoga en låt med ett mail? Det kan jag isåfall göra antingen idag eller när jag kommer tillbaka från Halmstad.

Härligt att du har din klänning hemma nu! Då antar jag att den är helt ok? Men jag blev lite nyfiken på vad de nu hade hittat på....? Hur går det med slöjan?

Oj, jag skulle nog bli helt knäpp av att räkna steg! 8000-10000 - värsta prestationsångesten! Men det gör säkert att man pappas att röra sig mer.

Har du läst mycket psykologi? Jag valde det för att jag inte kunde komma på nåt jag hellre ville syssla med. När vi började här upptäckte vi att flera stycken läst Torey Hayden på högstadiet nån gång och sen dess vill alla bli barnpsykologer! Har du läst hennes böcker? De är fortfarande väldigt bra, men kanske lite väl solskensaktiga. Som psykolog kan man jobba med nästan vad som helst och det är ju rätt skönt att man kan ändra inriktning om man tröttnar. Det finns mycket som är spännande om människan, smatidigt som inget man läser är helt sant, allt är relativt...

Skönt att flickvännen lugnat ner sig. Verkar som dina kompisar står upp för dig, det är ju det viktiga. Om hon hoppar av är det kanske bara skönt, men om hon blir kvar är det kanske för att hon inte är helt ond rakt igenom, utan faktiskt vill vara med och fira! Känns det bättre nu inför hippan? Skönt att din toast har läget under kontroll! Våra verkar ha stenkoll! De kom igår med massa utskrifter från nätet med olika toasttips! Vi har sagt att vi inte gillar alltför tramsiga lekar, så jag fck betygsätta olika lekexempel, så de visste vad de hade att utgå ifrån. Jag var med och diskuterade upplägget rent program och tidsmässigt, men allt innehåll håller de hemligt! Det är jättespännande! Vi har bestämt att när de drar regler i början ska min mobiltelefon börja ringa med mendelson-signal (som jag just nu har när magnus ringer ) så att de kan säga till alla att stänga av sina telefoner. Jätteroligt tycker jag! hihi

Har packat ner hindersprövningen, ska han ha namnändringspappret med? Haha, bra att man får träna på Jaet! Säger man ja även när man har egna löften? Ja, det är kanske skillnad på "frågorna" och "löftena". Har ni börjat spåna på löften? Ska ni visa dem för varandra i förväg? Vi tänkte först att de skulle vara hemliga, men då kanske man blir aldeles för rörd i kyrkan. Kanske bäst att provlyssna på dem hemma först, fast ändå formulera dem var för sig.

Detta kanske blir mitt sista inlägg på ett tag.... Kanske jag kan slänga in ett litet innan jag åker ikväll om det känns alltför tufft att stänga av datorn! Ha det så bra sålänge tjejer! Ska bli kul att uppdateras så fort jag kan!

• anna_80

Hej flickor!
    Värst vad här var tyst!! Jag trodde att jag hade missat massor här i modem-landet! Hoppas inget tråkigt har hänt . Jaja, skriver väl en liten kort rapport....

Vi hade möte med prästen i söndags i kapellet. Det var jättekul att Magnus fick se det från insidan, jag tror han blev nästan lika förtjust som jag! Han gillade även prästen, så det var ju skönt. Däremot började vi fundera lite över om det egentligen är lite konstigt att vi har ett kyrkligt bröllop, eftersom vi inte är aktivt kristna. Konstaterade dock att det inte finns så mycket att välja på. Det bästa borgliga alternativet är nästan utomhus. Det är lite konstigt att kyrkligt fortfarande är normen, det ses ju mer som ett aktivt avståndstagande från kyrkan att gifta sig borgligt än vad man räknar med att brudparet är aktivt troende om de gifter sig i kyrkan. Jag är lite mot principen, men kan ändå försonas med att gifta mig i kyrkan. Religionen jag tillhör är ju trots allt kristendomen. Hur har ni tänkt i dessa frågor?

Idag ska jag till sömmerskan med min klänning. Ska bli spännande att se hur den blir.

Vi pratar så otroligt mycket bröllop och planerar hela tiden saker, så jag vet inte vad jag ska berätta mer!

Vi har fått in alla osa utom två nu, jag hade räknat lite fel tidigare, just nu blir vi 95 personer!!

Tittar nog in här nån mer gång i veckan. Ha det så bra!
    /Anna

• Buffy79

Hej Rembo-tjejer!

Ursäkta för min BT-paus. Det har hänt mycket de senaste dagarna bl a har jag blivit hippad :D , haft möte med florist och sen har det hänt lite tråkigare saker med gästfronten. :(

Jag vet inte vad ni har läst av det jag och Anna har skrivit tidigare, men i korthet handlar det om att några släktingar till mig från Chile bjudit in sig själva till vårt bröllop via min mamma och dessutom redan köpt flygbiljetter. Vi har bett min mamma att avstyra det hela på ett "fint sätt" utan att det ska bli några sura miner, vilket inte är helt lätt.
    Igår fick jag reda på av min mamma att de fortfarande tänker komma till Sverige kring vårt bröllopsdatum trots hennes försök att avstyra det och säga att det inte finns plats på festen etc. Då känner vi oss som att vi tvingas göra plats för dem på vårt redan väldigt lilla bröllop. :(
    Nu känner vi oss väldigt överkörda av min släkt och det känns inte alls särskilt kul med bröllopet längre. Vi är inne på några alternativa lösningar, men allt känns bara väldigt jobbigt just nu och jag blir bara ledsen hela tiden. Om ni har några förslag på vad vi kan göra så tas det emot tacksamt...

Vidare till lite roligare saker: Möhippan!
    I lördags hade jag planerat med en kompis att vi skulle gå på Skrattstockfestivalen på Långholmen. När jag gjorde mig i ordning för detta ringer det plötsligt på dörren och när jag öppnar står det en kille i en frack där! Han räcker mig en rosa ros och säger att han är där för att ge mig ett meddelande och en present. Jag säger att han har nog gått fel, men han är helt säker på att det är rätt lägenhet han har kommit till. Presenten visar sig vara en tiara. Han ger mig en pappersrulle med instruktioner och strax innan han går ber han att få ta kort på honom och mig med tiaran på.
    Under hela tiden står T i bakgrunden och fnissar. Själv är jag superstressad, har lite ångest och är sur över att mina planer har ändrats så hastigt och lustigt. Hade verkligen sett fram emot skrattstock. :)
    På lappen står i alla fall att jag ska packa festkläder och ta mig till Systembolaget på hörnet. Dessutom måste jag hela tiden ha på mig tiaran.

När jag kommer ner till Systembolaget möts jag av alla tjejkompisar som står där och skrattar åt mig och min tiara. Jag får lite uppgifter som att fotografera olika killar inne i centrum och sen ska jag göra lite "kärleksintervjuer" med par. Ganska harmlöst och blev ganska roligt förutom att det var några äldre par som blev väldigt arga för att man kom fram och skulle prata med dem. Knäppt. :)

Vi tar oss vidare därifrån och jag leds till en lokal vid Danvikstull där en massa olika företag sitter. Jag säger oroligt att jag hoppas att de inte vill se mig sjunga, då T är karaoke-stjärnan i familjen. ;) De säger inte ett knysst och efter ett tag kommer det en tjej ut ur lokalerna som hälsar oss välkomna till magdansskolan!!! Vi byter om till magdanskläder, jag får såklart den "värsta" outfiten med helt bar mage och en superliten top. När vi har gått igenom alla stegen får jag hålla en dans för de andra tjejerna och dra upp dem på dansgolvet en efter en för att dansa med mig. Min improvisoriska magdans väcker många skratt och när den till sist är över är jag helt slut!

Vi tackar för oss och tar oss vidare till min toastis som bor där i närheten. Väl där blir det en massa bubbel och vin och vi sitter och pratar medans några tar fram mat. Massor med mat! Vet inte hur länge vi satt där, men under middagen tar de fram ett frågeblad om mig och T. Hur vi träffades, vad vi ser i varandra, smeknamn etc. Mycket frågor om kärlek helt enkelt.
    Efter det gör vi oss i ordning för att gå ut och tar sedan taxi till en nattklubb som ligger nere vid vattnet.

När vi kommer dit öppnas fler bubbelflaskor och de frågar om jag önskar något mer (tidigare har de sagt att min önskan är lag). Då kläcker jag ur mig att jag fortfarande saknar en kille som matar mig med druvor.
    Då tar Ts syrra fart och jagar rätt på en kille som matar mig med gurkbitar (de hade inte druvor). Det var superkul, men ganska knäppt. ;)
    Sen får jag 500 kr som jag har att spendera på nattklubben till drinkar. Jag har aldrig druckit för 500 kr i mitt liv, så det slutar med att jag köper en hel del drinkar åt tjejerna. :)
    Vi dansar och har kul tills stället stänger vid 3-4-tiden och tjejerna följer mig till dörren där vi säger hejdå.
    Kort sagt en helt underbar och superkul kväll. Kändes verkligen som att de hade ansträngt sig till max med allting! Och jag är absolut inte ledsen att jag missade skrattstock. :)

Morgonen därpå var dock väldigt jobbig. Vi hade bokat tid hos floristen kl. 11 i Sala! Om jag hade vetat om möhippan hade jag aldrig bokat floristen på söndagen. :)
    Jag kände mig ganska ofokuserad och förvirrad hos floristen, men vi kom ändå fram till ett ganska bra alternativ. Det kommer att bli en halvrund bukett med gräddvita rosor och en ros som heter Revelj som är vit nedtill och ljust rosa upptill på rosbladskanten. I detta kommer det vara små rosknoppar med lite grönainslag och den kommer vara grön undertill. Kommer inte ihåg vad hon kallade det.
    Tärnans bukett kommer vara 2 gräddvita och en Revelj och grönt runt omkring. Ts om marskalkernas corsage kommer vara gräddvita (för att inte skära sig med västarna som är rosa) med lite grönt på och hon kommer göra Ts lite finare med ett rosa band på.
    Till bordsdekorationer kommer vi ha rektangulära 40x10x10 cm breda och djupa glasvaser fyllda med vatten där det ska flyta 2 utslagna gräddvitarosor, 1 utslagen Revelj, lite rosblad och två stycken flytande värmeljushållare.
    Floristen kändes otroligt proffsig och förtroende ingivande. Hon kommer även koordinera att altarblommorna går i våra färger. Fast det absolut bästa av allt var faktiskt priset. Hon kommer göra allt ovan för drygt 2000 kr, inkl frakt till platsen!!! Jag höll på att trilla av stolen när hon sa det. Kändes som ett väldigt bra pris för hela paketet. Vi var rädda att det skulle gå på väldigt mycket mer. Åtminstone något bra som händer...

Hur som helst, det är vad som har hänt i mitt liv den senaste tiden. Ska strax svara på era andra inlägg. Det här kanske blev lite för långt... ;)

• Buffy79

Och nu svar på allt jag har missat den senaste tiden. :)

skogsbrud:
    Kul att höra att du är från Eksjö, jag bodde i Nässjö i tre år då jag gick på Brinellgymnasiet. Hade en del klasskamrater från Eksjö. Hur gammal är du? Vi kanske har några gemensamma bekanta?

Tycker att era musikval till vigseln låter fina! Jag har själv varit inne på att kanske ha Kent-låten då en kompis kommer att sjunga. Bette Middler låten förknippar jag med sorg av någon anledning. Har för mig att den var med i filmen hon gjorde om Janis Joplins liv och att den spelades strax innan hon dog. Men jag kan ha fel. Texten är ju väldigt fin i alla fall.

Jag tror att bästa sättet att hitta en bra frisyr är att inte titta i alla bröllopstidningar. :) Där är det nästan uteslutande sånt där välkammat, stramt uppsatt hår, vilket jag kan tycka blir lite tråkigt. Speciellt om du har en Rembo! :) Slarvig knut låter fint, men kolla gärna med din frisör vad hon/han tycker. Jag hade ingen klar idé innan, men tyckte att min frisör hade mycket kul idéer när hon hade fått se klänningen.

Jag kommer ha en ganska kort slöja under vigseln som går från hjässan och ner till axlarna. Jag kommer ha en ganska enkel frisyr med såna där 20-tals vågor i luggen och sen rakt plattångat hår. Efter vigseln och fotograferingen tar jag av slöjan och tar i en blomma i håret. Samma blomma som finns på klänningen. Så blir jag lite mer "party". :D

Haha.... Stackars små höga koalor! :) Låter ju jättekul. Får vara försiktig när vi går och ser dem. Vill ju inte bli attackerad av en stenad koala. ;)

Har ni kommit något längre med menyn? Vi var och provåt det jag skrev här för ett tag sen. Det var supergott! Längtar tills jag får äta det igen.
    Hur har det gått med provsmakningen av bröllopstårtan?

Sorry, att jag sa fel klänning. Vet inte var jag fick att du skulle ha Nydie istället för Nidia ifrån. Galet! Varför måste alla klänningar ha namn som börjar på N? :)
    Jag har svårt att säga vilken jag föredrar av Natasia och Nydie. Tycker att alla Rembos är så snygga! Hade kunnat gifta mig i vilken som helst av dem... :)

• Buffy79

anna_80:
    Man är aldrig på så dåligt humör som när man är ifrån sin karl. :)
    Hur gick lunchen med sångerskan? Har du gjort någon rabarberpaj ännu?

Tycker ändå att det är lite dåligt av dem att inte ge dig mer än några dagars ledigt när du ska gifta dig och allt! Tror att det är bra att visa att du har en ganska bred kunskap när du sen ska söka jobb. Det är ju ingen idé att gräma sig för jobben du kunde ha fått nu ändå. Du kan ju sikta på något jobb inom psyk till nästa sommar?
    Fick reda på idag att jag inte fick Malta-jobbet. Måste säga att jag tycker nog ändå att det är ganska skönt. Skönt att slippa ta beslutet att flytta. Kan tänka mig att T är ganska lättad också, han ska starta igång ett nytt företag inom deras nätverk och jag tror verkligen att han vill satsa på det just nu. Men jag är fortfarande väldigt aktuell för de två andra jobben. Så håll tummarna för att jag får något av dem!

Är det 95 personer ink.dig och Magnus nu? Uj, vad mycket folk! Hur ska ni hinna med att hälsa på alla?! :)
    Vi fick ett nej från Ts syster som bor i Gbg.

Vi har placerat ut alla nu, fast vi kommer nog behöva flytta om folk. Det är så jobbigt med de här släktingarna från Chile. Har verkligen ångest för att de ska komma. Känns inte som att jag kan koncentrera mig på bordsplacering förrän det här är löst på något sätt. :(
    Har inte skrivit placeringskorten. Ännu en grej som jag inte känner att jag vill ta itu med ännu...

Får se till att någon filmar danserna så att du får se dem. :) Till Shakira låten gör han en dans som vi kallar för Shakiras-rumpa. Den går ut på att han skakar rumpan väldigt mycket och gör lite knäppa moves. Hysteriskt roligt.
    Det går att maila låtar om du har en mail som klarar av att skicka stora bilagor och att mottagaren kan ta emot stora bilagor. Min mail kan ta emot stora bilagor, så det är inga problem. Vi får snacka om det när du kommer hem igen. :) Jag vill ju höra!

Ja, klänningen är helt ok förutom att axelbanden inte är fixade. Jag hade ringt dem och bett att de skulle ha allting färdigt till på onsdagen då jag skulle komma. När jag kommer dit och ska prova så har de fortfarande inte gjort färdigt underkjolen som de lovat och inte heller ordnat slöjan. När jag provar klänningen sticker jag mig nästan på en nål som sitter kvar där de skulle ha fixat axelbanden. De var som sagt inte fixade.
    Efter lite konferering med mamma bestämmer vi oss för att ta med oss klänningen ändå. Trots att allt inte är ordnat. Det är ju trots allt femte gången jag är där och provar och mitt tålamod börjar verkligen att tryta. De har ju trots allt fixat kjolen, vilket är det som behövdes mest. De blev lite spydiga när jag sa att jag skulle ta med klänningen nu, men det orkar jag inte bry mig om. De ska ringa när slöjan och underkjolen är färdig, men sen kommer jag verkligen inte ha något mer med dem att göra. De är så sega.
    Så nu hänger klänningen här hemma nu och ser såååå fin ut! Känns otroligt skönt att den är hemma nu. :)

Jag har prestationsångest redan nu. Vissa dagar är det inga problem att komma upp i 8-9' men andra dagar (när man fastnar framför BT) så är det supersvårt.

Jag ville faktiskt bli psykolog när jag var liten. Blev åter väldigt intresserad under gymnasiets grundkurs och därefter när jag gick på Sthlms U så var det en stor del av mitt program. Med inriktning på beteenden i första hand. Det är ju så reklam funkar. ;)
    Har faktiskt inte läst några av hennes böcker. Kanske kan vara något att läsa på semestern? Är det barnpsykolog du vill bli?

Flickvännen var hur trevlig som helst i lördags på hippan. Nästan så att man trodde att det var en annan människa. Hon var så inne på att vi skulle ta en tjejmiddag någongång och gå ut tillsammans etc.
    Det jag känner framförallt med hippan är att jag är glad att den är över! :) Har haft sån ångest över vad de skulle kunna hitta på. Det var otroligt roligt att få dansa magdans och gå ut med alla tjejerna och bara ha så roligt som möjligt. :D
    Låter som att du har välorganiserade toastisar! :) Jag tror att fler överraskningar väntar. Speciellt i o m att de ville intervjua mig om T under hippan. Gjorde de något sånt när du hippades?

Jag tror att man måste ha samma löften. Det var så jag uppfattade det i alla fall. Så att den ena inte lovar att vara mer trogen än den andra. ;)
    Jag tror att T kommer bli den stora löftesförfattaren. Han gick igång på det totalt. Men självklart kommer vi öva hemma. Skulle itne klara det annars. :)

Jag tycker inte att man behöver vara djupt troende för att gifta sig i kyrkan. För mig har det alltid varit självklart med att gifta mig i kyrkan. T däremot skulle nog lätt ha kunnat gifta sig borgeligt. Även om jag inte är helt övertygad om Gud och hela skapelsen, så tror jag ändå att det finns något "högre" och då är kyrkan det närmsta jag kan tänka mig. Låter lite luddigt... Sen så är ju kapell och kyrkor väldigt vackra lokaler att gifta sig i också. ;)

Ska bli jättespännande att se din klänning när det är fixad.
    Blir den färdig denna vecka?

Ha det bra sålänge! :)

• anna_80

Wow, Buffy, vad du har varit med om på sistone... Låter superkul!! Jag har läst, men kommer nog inte svara förrän på tisdag, då jag åter är "hemma" i umeå. Här får man inte blockera telefonlinjen alltför länge!

Nu ska jag ut på promenad med min älskling, selma, vår lilla voffsing!

Ha det så bra, hoppas ni löser det med släkten.

Kramar!

• skogsbrud

Aloha!

Tänkte bara meddela att jag inte glömt bort den absolut intressantaste tråden på BT. Har haft fullt upp med hus och trädgård.

buffy: Kul med möhippa. Mindre roligt med släktingar som inte gör som man vill, hoppas det ordnar sig på nått bra sätt.

Jag har faktist också gått på Brinell, tog studenten där. Men jag är -76:a så det var antagligen inte samtidigt som dig.

Har varit fundersam på Bette Middler-låten redan innan så nu blev jag ännu mer tveksam. Det finns så många fina sånger att välja mellan. Har kikat på frisyrer på nätet. Problemet är att de jag tycker om är rätt olika varandra. Men det är ju ett tag kvar att vela.

Tårtan är provsmakad och godkänd. Sen har jag kollat om min farbror kan fixa nått viltkött, gärna vildsvin. Så han ska kolla upp det och återkomma. Annars funderar vi på hjort eller möjligen rådjur.

20-tals frisyr låter skitsnyggt. Kul att ha både ha slöja och blomma under kvällen. Illa att de strular med klänningen. Men min mormor har jobbat som sömmerska och hon säger att om man sticker sig på nån nål betyder det att man kommer ha kul i klänningen. Så när hon har sytt nått åt mig har hon stuckit mig med flit. Nått positivt i alla fall.

Vi har delat ut de flesta av våra inbjudningar nu. Några anmälningar har redan kommit in, roligt.

Har ni kommit på nått smart att önska sig i bröllopspresent?

Ska iväg, skriver mer nån annan dag.

• anna_80

Hej brudar!
    Snart är det slut på de lata dagarna för min del... Imorron åker jag uppp till Umeå och på tisdag börjar jag jobba. Ska ta igen lite då och skriva ett riktigt roman-inlägg! Kan bla berätta lite om min hippa nr 2 som inträffade igår!! Det var hur kul som helst, men mer om allt på tisdag, eller möjligtvis onsdag...

Ha det så bra sålänge!
    Kramar Anna

Svar på tråden rembosekten