• anna_80

rembosekten

Hej på er, Buffy, ISLA, Sandra_77 och alla andra Rembotjejer! Startar den nya tråden nu, eftersom den gamla stängt för inlägg. Här kan vi fortsätta att diskutera våra rembopräglade bröllop!

Hoppas ni hittar hit...

• Svar på tråden rembosekten
  • anna_80

skogsbrud: Jag skrev med alla inbjudningar själv. Kramp i handen, men det var väldigt uppskattat. Hur många gäster ska ni ha? Kul att de blir överraskade! Hur kommer det sig att ni har vigsel och fest olika dagar?

• skogsbrud

anna_80
    Vi ska bjudit 15 till kyrkan och middagen 24 september och 72 till festen 1 oktober. Vi ville ha ett litet bröllop och valde att bara bjuda familjerna och två kompisar. Men vi vill gärna fira med släkten och alla kompisar också. Först funderade vi på att ha öppet hus efter middagen men kände att det kanske skulle bli för stressigt. Så för att kunna njuta av både middagen och festen utan stress bestämde vi oss för att ha det olika dagar. Fira mera!

På middan blir det troligen tre rätter och tårta och nått lättare buffé på festen. Vi har bokat en kock till middan och funderat över menyn men inte bestämt nått än.

• anna_80

skogsbrud: Det låter ju som en bra lösning på att ha ett litet bröllop, men ändå fira med många! Då får du kanske ha på dig din fina klänning två gånger? Hade ni tänkt filma vigseln så att alla kan få se den sen på festen?
    Hur långt har ni annars kommit i planeringen?

• Buffy79

Anna:
    Sorry, att det har blivit ett uppehåll i mitt skrivande. Jag och T har varit kära till max hela helgen och återtagit den tid vi varit isär... :)

Det känns spännande med jobben. Malta-jobbet är tillsvidare. Har pratat med T om det och han är villig att kolla upp om det finns något jobb där som kan intressera honom! :) Han har faktiskt redan börjat kolla lite... Men man vill ju inte ta ut det i förskott heller.
    Jag tror inte att det är realistiskt för oss att bo isär, med tanke på hur mycket vi saknar varandra när vi bara är isär i en vecka. :) Så det känns väldigt skönt att höra att han är villig att flytta för min skull. Såklart måste han hitta något som passar honom bra också, så att han inte känner att han sumpar sin karriär heller. Men det ska bli spännande att se vad som händer!
    Det andra jobbet är som produktionsledare för en designbyrå här i Sthlm. Också väldigt intressant. Har ännu en intervju imorgon också, som annonsansvarig på en bank. Hoppas verkligen att jag får nåt av de här jobben. Alla är superintressanta!

Det var väldigt kul att se din hippa. Lovar att rapportera allt när mina vänner kommer till skott. Skönt att jag har dig som back up om de inte sköter sig. :) Idag ringde marskalken men vi kunde inte prata eftersoom T satt bredvid. Vi kom överrens om att han ska ringa imorgon. Ska bli kul att höra vad de har tänkt sig.

Bella Notte är faktiskt en riktigt fin sång. Vi kommer inte ha någon dj utan bara spela från min mp3-spelare. Där har jag gjort några olika spel-listor som man kan anpassa efter humör. Bl a så finns det en med 80-tals hits (vem kan motstå det? ) , kärlekslåtar, bakgrundsmusik och annat blandat. Tror att det blir bra. Måste bara utse någon som är ansvarig för att det inte blir tyst.

1-2 veckor låter bra. Ska bli kul att se hur det blir! Tror att du kommer att passa superbra i det! Varför måste man klippa det sen när det har växt ut? Är det för att undvika "cocker spaniel" effekten?

Jag såg att en Magnus07 postade i Rödbetstråden. Det är inte han va?
    Vad läser han i smyg? T läser inte i smyg däremot vill han att jag ska berätta vad vi säger i Rembotråden. :)

Jag har lagt upp bilder på halsbandet tillsammans med örhängena. Och dessutom hur man skulle kunna ha halsbandet.

Du får säga till om du har vägarna förbi Sthlm någon gång helt enkelt. Vore ju kul att ses.

Tror att det är bra att skriva var och när man ska återsamlas för brudskålen. Kan också vara bra att skriva var man får och inte får kasta ris.

Ska försöka hyra den snart. Har bara hört bra saker om den. :) Vi var och såg Star Wars III igår. Den var riktigt jobbig att se. Så sorglig men väldigt bra.

Jag får klä ut mig till trädkramare och stå där ute i skogen när de gifter sig. Det blir jättebra!

Flickvännen slutade nog 2000 skulle jag tro. Tyvärr kände jag inte igen din toastis. Jag är ju inte ursprungs-stockholmare.
    Vilka känner du i Vittsjö?

Såg du bröllopsdags idag på Kanal 5? Tyckte att det var ganska tråkigt. Trodde att det skulle vara kul att se andra brudar planera, men det kändes inte alls särskilt kul... Trist.

• Buffy79

Skogsbrud:
    Kul att du har joinat Rembo-tråden! Nidia är en jättevacker klänning! Var köpte du den?

Det låter otroligt kul att ha två bröllopsfester! Och dessutom att överraska alla med det! Hur har ni lyckats hålla det hemligt? Hur länge har ni planerat?
    Tror kanske inte att det behöver bli jättestressigt, men det är ju väldigt kul att kunna sprida ut firandet. :) Ska de som är bjudna till vigseln också få komma till den stora festen också?

Har ni något tema eller färger för bröllopet? Vore jättekul att se hur dina inbjudningar blir om du vill dela med dig. :) Har du tänkt något på hur ni ska göra med blommor, bordsdekorationer etc?

• anna_80

Buffy: Det låter romantiskt... Jag har väntat och väntat på ditt inlägg , Det finns inte så mycket annat kul att följa här på bt just nu, tycker jag. men du hade ju klart giltiga skäl till din "frånvaro".

Det låter ju som ni har bra diskussioner om Malta-jobbet. Jag kan säga att vi tyckte det var en annan sak att vara ifrån varandra en längre period. Man vänjer sig lite och vet man att det är tidsbegränsat klarar men det. Men självklart är ju målet att man ska leva tillsammans! Kul att du har fler jobb på lur! Magnus var på möte för nån vecka sedan hos ett företag som var väldigt intresserade av hans exjobb. De vill gärna anställa honom och hans kompis, men de måste få godkänt från moderbolaget på Irland innan nåt är klart. Men de har sagt att besked kommer i veckan, så vi är också på helspänn... Hoppas att det går bra för er båda! Då får vi ha jobb-firar-fest här i tråden!

Å, hoppas man får höra lite om svensexan, om du vågar skriva om det här... Magnus kompisarhar varit här i helgen, men jag har inte hört ett ord. Men vi anar att de har nåt på g, för de vill att han ska komma hem en viss helg.

Låter som bra musikmix! Vi ska bara fixa lite speciallåtar som vi vill ha just till bröllopet. Funderar på att gå i tidsordning, och börja med lite frank sinatra (det är mycket snack om honom, vi lyssnar inte till honom i vanliga fall!) sen gå vidare med elvis, beatles, 70-tal, 80-tal och slutligen mixa alltihop med nytt. "Tidsresan" behöver inte vara så lång, men lite kul om även gamla släktingar känner igen sig. Vad tror du om det? Självklart ska det väljas ut speciella kärlekslåtar med. Vi borde göra lite listor och tipsa varandra... Bävar lite för att min "HIT" från hippan kommer spelas.

Tror att krullet håller i ungefär ett halvår, sen är det för mycket rak utväxt så det blir liksom platt uppepå och afro nertill! Ska försöka få tag i henne imorron. Funderar på hur Magnus ska göra med sitt hår. Har T några speciella hårplaner? Senaste tiden har Magnus kört med trimmern, men det vore ju kul med en cool frisyr. Det brukade han alltid ha förr, men han orkade bara klippa sig 2 ggr om året, så inför varje klippning var han totalt vildvuxen!

Jag tror inte att magnus är magnus07... ska fråga... nepp, det var det inte! Han läser sånt som har roliga rubriker, sen tror jag att han har tittat lite oroligt i svensexetrådarna med. Och andra kill-ämnen. Han är med lite intresserad av rembotråden!

Halsbandet är verkligen jättefint! Passar superbra. Hur har du fäst de lösa ändarna? Kommer de hänga ner på ryggen, eller är det knutet på nåt sätt? Det är väldigt snyggt när det är lindat två varv tycker jag. Ser ut som att det passar väldigt bra till örhängena. Är pärlorna väldigt lika? Jag kollade häromdan på frisyrbilderna igen, och jag tyckte inte alls att örhängena stack ut för mycket. De är väldigt diskreta men ändå annorlunda. Tycker du har gjort väldigt bra smyckesval!

Japp, tänkte ta upp risfrågan på hemsidan så folk vet i förväg. Jag blir mer och mer sugen på såpbubblor. Tycker det vore snyggt! Måste bara testa så de inte fläckar. Går väl iochförsig bort i tvätten, men det är ju inte kul om man blir helt prickig. Funderar på att beställa på nätet, de ska ju vara extra anpassade... Ska ni ha vanligt ris i era små påsar, förresten?

Å, spännande med star wars. Tyvärr var jag och min syster väldigt tjejiga när vi var små, så jag har aldrig sett Star wars som liten. Har inte riktigt samma känsla för filmerna som jag tror många har från sina barndomsminnen. Vi kollade bara på astrid lindgren, kanske därför ronja är så lockande!

Hahaha, jag kan se dig sitta som en liten koala på en bokstam och krama! hihi... Om det, mot all förmodan, inte skulle bli så kan jag kanske visa några bilder på viktiga detaljer som klänning, bukett mm för dig efteråt...

Nej, jag har tyvärr inte så många bekanta i Vittsjö, som jag skulle önska! Men säkert skulle vi kunna hitta länkar om vi riktigt letade.

Ja, jag satt och störde ihjäl mig på barbie-mamman. Jag ringde och tackade min mamma efteråt för att hon är den hon är! Norska tjejen var ju galen, det danska paret var ju det mest normala och då gifte de sig ändå i rokokokostymer... Kändes lite som att de drev med oss bröllopsplanerare, tycker de kunde gjort det trevligare. Man fick ju inga tips heller.

• skogsbrud

Hej anna och buffy!
    Känns lite som jag bryter mig in i er tråd. Har kikat runt i den gamla också, så jag inte ställer tusen frågor om sånt ni redan skrivit om.

anna: Vi har funderat på att filma bröllopet, bara ställ upp en kamera och hoppas på det bästa. Pojkvännen vill inte visa filmen på festen så det får vi skippa. Vi har bokat kyrka men inte träffat präst eller kantor än. Har funderingar på musik i kyrkan. Middag- och festlokaler är bokade, buketten beställd. Jag har bokat tid för uppsättning och sminkning men inte bestämt frisyr. Kläderna är klara och pojkvännens skor. Jag funderar på stövlar eller stövletter men vill inte ha med spetsig tå så jag får nog vänta tills höstkollektionen kommer in.

Jag förstår att du fick beröm för inbjudningarna de såg jättefina ut. Klänningen ser också helt underbar ut, jag tycker att du ser mer älvlik ut i den än modellen gör.

buffy: Jag kollade runt på nätet efter klänningar och alla kändes fel, för släta och blanka och inte jag. Sen hittade jag rembos hemsida och alla klänningarna var så fina. I samband med det skulle vi åka upp till Stockholm en på helgen så jag bokade till hos Garamaj. Först hade jag tänkt mig en rembo i grönt med hon hade ingen utan den första klänningen jag provade var Nidia och den kändes så rätt. Som tur tyckte pojkvännen det också med tanke på priset. Jag provade tre andra klänningar efter det men det var meningslöst.

De som är bjudna till vigseln är bjudna till festen också. Det har varit lite nervöst att hålla det hemligt. Har kikat hemlighetsfullt omkring mig när jag köpt bröllopstidningar, varit och beställt buketten mm. Men de som är bjudna på vigsel vet. Bra att ha några men kan fundera ihop med. Mest engagerad är nog faktist min bror.

Vi har tema skog och höst. Inbjudningarna går i bruna och gröna toner, vi funderar på viltkött på middagen och buffén, funderar på att dekorera borden med ljus, mossa, höstlöv, rönnbär eller nått liknande. Vi skippade min brors förslag med Star Wars-tema. Han erbjöd sig att vara utklädd till Chewbacca och tyckte att prästen kunde var Darth Vader. Mitt motförslag var att han kunde få vara tärna i knallrosa klänning med volang och puffärm. Delar gärna med mig, men vi har ingen hemsida med bilder.

Vi hade funderat på att ha en gästbok på festen men även om de man kan köpa är jättefina så är de lite opersonliga. Men nu har jag sett din så jag funderar på att göra en själv om det är ok att hämta inspiration (och kanske sno några idéer) från din.

Det måste kännas underbart att få gifta sig på att slott, det ser så fint ut. Klänningen är verkligen jättefin, hade du köpt den hos Cosmo Bröllopsexperterna?

• Buffy79

Anna:
    Det har varit väldigt romantiskt och väldigt kärleksfullt här i helgen. :) Tänk att man ska behöva vara ifrån varandra för att bli ännu mer kära... Men vi har haft väldigt roligt. :)

Det känns som att vi är ganska överrens om Malta-jobbet, så nu känns det mycket bättre om jag skulle få det. Vill ju inte behöva tacka nej till det heller. Hade det varit tidsbegränsat hade det ju inte varit något snack om saken, men det här är ju en annan grej kan man lugnt säga.
    Vad är det för jobb Magnus har på G? Och var är det han och hans kompis kommer att jobba ifall de får det? Jag håller tummarna för honom!

Får se vad han säger när han ringer helt enkelt. Tror att det är lugnt att skriva det här i tråden i alla fall... :)
    Vilken helg är det Magnus kompisar vill att ni kommer dit?

Vi kanske ska börja göra lite musiklistor inför kvällen? Jag gillar er tanke med en tidslinje för musiken. Kan nog bli kul. Ska det vara speciell musikstil t ex dansmusik från alla årtal?
    Kan du inte göra en mp3 av din "hit" så att man får lyssna? Det vore ju väldigt kul att få höra!

Oj, ett halvår! Men du kan nog göra ganska mycket med det också. Du kanske kan rakpermanenta dig när du tröttnar på det? Fast det kanske inte är så bra för håret?
    T ska bara gå och klippa sig hos sin vanliga frisör några veckor innan. Hon brukar kunna hitta på ganska festliga saker som passar honom. Jag vill inte ha honom alldeles nyklippt, så därför klipper han sig någon vecka innan.

Jag är jättenöjd med halsbandet. Tror att jag kommer ha det virade två varv runt halsen och låta ändarna det hänga löst på ryggen. Pärlorna är väldigt lika, i halsbandet är de mer varierande bara. Jag är väldigt nöjd med smyckena nu. :) Trodde inte att jag skulle kunna hitta något som passade så pass bra.

Såpbubblor är väldigt fint, men jag oroar mig också för fläckar. Kan man kanske säga till gästerna att inte sikta på er utan bara uppåt? :) Var har du hittat det på nätet?
    Jag tror att det ska vara vanligt ris... Eller brukar man ha något specialris?

Jag tittade inte heller på Star Wars som liten. Det är T som har introducerat mig. Nu när jag har sett alla filmer förstår jag äntligen vad det handlade om... :) Var också en Astrid-tjej men gillade också Fragglarna och tecknat som Babar, Dr Snuggles och Baltazar. :)

Påtal om koala så ska T ta med mig till Skansen för att titta på koalorna Teddy och Freddy. :) Kanske får lite inspiration av det för att klättra i träden.... haha. Vore kul att se bilder från deras bröllop i alla fall. :)

Jag saknade också lite tips om vad man skulle kunna hitta på. Tyckte att allt kändes för överdrivet. Hade förväntat mig något annat av programmet helt enkelt. Trist att det inte var bättre...

• Buffy79

skogsbrud:
    Klart du inte ska känna så! Du är mer än välkommen till Rembo-tråden. :) Vi har en tendens att skriva väldigt långa inlägg, men det tycker jag personligen bara är kul. Så betrakta dig som en medlem i "rembosekten"! :D

Vilken kyrka är det ni har bokat? Eller var är ni från föresten? Anar att du inte bor i Sthlm. :) Vad har du för funderingar om musik till bröllopet? Vad är det för bukett du ska?

Jag hade också svårt för de blanka och "puffiga" klänningarna som jag såg i alla butiker och tidningar. Hittade Rembo via en annons som Garamaj hade och var såld direkt! Försökte hitta något billigare i samma stil, men det var totalt lönlöst. Som tur var har jag en väldigt snäll mamma som erbjöd sig att köpa klänningen. :) Hon var lika förälskad i den som jag.

Kul att din bror är den som är mest engagerad i bröllopet! För min del är det min mamma och tärna som inte kan få nog av bröllopsdetaljer. :) Vad har din bror för idéer för bröllopet förutom att klä ut sig till Chewbacca? :)

Låter som ett jättefint tema för den årstiden. Viltkött låter som att det kan passa riktigt bra. Vet inte om du har hunnit läsa vad vi ska bjuda på, på vårt bröllop men den menyn kanske skulle passa för er också?
    - Västerbottenpaj med löjrom, gräddfil & rödlök
    - Helstekt hjortytterfilé med viltgräddsås, lökfrästa kantareller och rotfruktsbakelse samt lingon och tranbärschutney
    - Björnbärscheescake med varm björnbär och vaniljgrädde

Kanske inte förrätten, men varmrätt och dessert skulle nog funka bra.
    Låter som väldigt fina bordsdekorationer. Såg att det var någon här på forumet som sökte kastanjer i sept/okt, det kanske var du? Det tycker jag också är jättefint.
    Blir riktigt nyfiken på dina inbjudningskort! Du kanske kan skaffa en sån där sida som Anna har på MSN? Där kan man lägga upp hur mycket bilder man vill verkar det som.

Har du sett min gästbokstråd alltså? Tycker definitivt att det kan vara värt att göra en själv för att få den lite mer personlig. Självklart är du välkommen att låna idéer från min. :) Anna gör också en egen variant med plats för bilder där man skriver meddelanden runt bilderna.

Tror att det kommer bli ett riktigt sago-bröllop för vår del. Så det känns riktigt bra. Är väldigt nöjd med hur allt har blivit hittills.
    Jag köpte min klänning på Cosmos och ska förhoppningsvis få hämta hem den på onsdag. De har fixat till kjolen nu, så nu är det en sista provning för att se till att allt sitter rätt och sen får jag ta med den hem. Är så peppad!!! :)

• anna_80

Hej tjejer!
    Skogsbrud: Jag håller med Buffy: bara kul att vår lilla sekt växer och frodas med nya medlemmar ! Du är väldigt välkommen! Är impad av att du har orkat kolla igenom vår gamla tråd, den är verkligen mastig! Ingen fara dock om du frågar efter saker vi redan pratat om, vi glömmer själva bort oss ibland...

Ni verkar ha läget under kontroll i god tid innan bröllopet. Fast det går så snabbt, så det är inte helt fel att göra saker i lugn och ro i förväg. Vad har ni för musikfunderingar? Det är rätt svårt att välja, faktiskt!

Låter snyggt med stövletter. Passar nog fint till klänningen. Den är verkligen fin till ert skogstema. Tror att vi alla har liknande klänningshistoria! Jag var med inne och surfade när vi höll på att fundera på om vi skulle gifta oss. Till slut såg allt likadant ut, ända tills jag hittade Rembosidan. Ville med ha en grön först, jag tror de hade rätt mycket gröna i förra årets kollektion. Men fastnade även ag för den första jag provade, Nefer. Tack så mycket, roligt att du tycker den är fin! Jag hade en liten ego-tråd när jag just fått den, för jag ville bara visa alla jag kände, men det fick jag inte... Och jag har fått massa beöm, så det känns superbra. Verkar som många älkar remboklänningerna!

Du har verkligen varit duktig som hållt allt hemligt!! JAg håller på att spricka så ort vi bestämt en ny liten detalj! Hur länge har ni planerat? Fick du ett romantiskt frieri, eller var det en deal, som i mitt fall? När skickar ni ut era inbjudningar? Himla kul att din bror är så engagerad! Den jag pratar mest bröllop med måste vara Buffy! Jag har ingen tärna att skvallra med...

Tycker det låter jättemysigt med ett skogs-höstbröllop! Härliga färger och härligt med naturinslagen. Vi vill också ha lite trolsk sagoskogstämning, men det blir inte lika utpräglat som ert. Vi ska bla ha ormhassel som bordsdekoration, kommer även finnas i buketten. Det är fint och skogigt tycker jag! Låter ju häftigt att skogen även går igen i er meny!

Jag är verkligen ingen dataexpert, men jag klarade att göra en msn sida att lägga upp bilder på. Det är jättekul att kunna visa allt! Man blir nästen beroende, som du ser på vissa mindre viktiga bilder på vår sida... Så det rekommenderar jag med! Vore jättekul att kunna se era saker!

Fortsätter skriva till dig, Buffy i ett nytt inlägg!

Svar på tråden rembosekten