• anna_80

rembosekten

Hej på er, Buffy, ISLA, Sandra_77 och alla andra Rembotjejer! Startar den nya tråden nu, eftersom den gamla stängt för inlägg. Här kan vi fortsätta att diskutera våra rembopräglade bröllop!

Hoppas ni hittar hit...

• Svar på tråden rembosekten
  • anna_80

Buffy: Följer med spänning rapporterna om Maltajobbet. Vi kanske kan åka och hälsa på er på en försenad bröllopsresa! Magnus håller på att skriva ett program så man kan lyssna på ljudböcker i 3g telefoner. Företaget de har haft kontakt med jobbar med olika tillbehör till mobiltelefoner, tror jag, och vill isåfall att de ska fortsätta utveckla ex-jobbet. Blir det så får jag ha honom kvar i Umeå ett tag till iallafall.

Jag tror kompisana vill ha ner honom helgen innan bröllopet. Men det hänger ju med lite på om han får jobb. Som allt gör just nu känns det som. Tur att T inte är en bt-surfare, så du lugnt kan berätta om planerna!

Jag tycker helt klart vi ska dela musiklistor! Kanske måste vänta med våra till vi är tillbaka här i umeå. Vår tidsmusik ska helt enkelt vara sånt som man kan dansa till och sjunga med i! Så ja, det är väl dansmusik! Haha, du ska slippa höra min förskräckliga skiva! Har den inte ens själv...

Jag har bokat hårtid idag! 1600 kommer det gå på men då ingår klippning. Det känns rätt ok, jag ska ju ha det ett tag sen. Ska bli jättekul! Gör inte så mycket att jag blir kortklippt sen. Litar på att min frissa gör nåt coolt av det. Visst skulle du betala nåt liknande? Men det ingick väl en del i det priset med? Skogsbrud, har du några håridéer alls?

Kommer bli jättesnyggt med dina smycken! Låter jättefint att det hänger ner bak. Kan tänka mig att det kommer synas lite diskret jämte håret och slöjan. Hur går det med den, förresten? Härligt att du får hem din klänning så snart! Ska du gömma undan den för T eller får han tjuvkika?

Tror jag får testa bubblorna i förväg. Men fläckar de inte andra kläder så är det nog lugnt. Man kan ju tvätta bröllopskläderna med, om det syns något. Man kan visst beställa här www.romance.se/senet/index.aspx&PId=686662 24 flaskor för 120, de ska inte färga av sig. När man tar ris kanske man ska kolla bara så det inte är ett jättedammigt ris, typ jasmin.

Å, vad gulligt med koalabäbisar! Jag vill ha en! Det måste krylla av små söta djurungar på skansen nu. Mysigt!

Det bästa med programmet är väl den roliga debatttråden som startats i dess ära!

Jag är med nyfiken på alla frågor du ställde till skogsbrud! Ska bli kul att få veta mer!

Åh, er meny låter så himla goooooooood!!! Usch, jag äter dygnet runt känns det som. Istället för att träna... Inte bra. Det är ett fenomen som uppstår varje sommar, men i år får jag inte lägga på mig mina vanliga kilon, för då får jag inte på mig klänningen!

Din gästbokstråd börjar ju bli legendarisk!

• Buffy79

Anna:
    Jag uppdaterar dig så snart jag har mer info om jobbfronten!
    Låter som att Magnus har ett väldigt spännande jobb på g! Ska hålla tummarna för att han får det så att du får ha kvar honom i Umeå. :)

Oj! Svensexa helgen innan bröllopet? Känns som lite nära inpå. Vad tycker du och Magnus om det? Ts marskalk har fortfarande inte ringt. Men jag rapporterar så fort jag hör något.

Vi kan avvakta med listor tills du är hemma igen. Hur tycker du att ska vi börja med listorna? Jag vill helt klart ha en version av din skiva när du får den. Du låter säkert superproffsig! :) Brukar du sjunga mycket karaoke?

Du måste lova att du dokumenterar när hon gör ditt hår! Jag kan verkligen se ditt hår framför mig med en massa härliga lockar. Det kommer att bli supersnyggt! Har för mig att mitt hår landade på 1700 för håret, men då ingår två klippningar. Minns faktiskt inte exakt hårpris längre i o m att jag fick ett paketpris.

Vi diskuterade faktiskt om han skulle få se den eller inte. Han vet ju redan hur klänningen ser ut, bara inte hur den ser ut på mig. :) Så eventuellt kommer den hänga framme eller så stoppar jag den i en sån där mörk garderobpåse. Längtar otroligt mycket efter att få hem klänningen och prova den här hemma.

Vilka söta små flaskor! Det blir nog jättefint!
    Ska börja kolla upp ristyper. På BT finns ju en bra guide där de pratar om något som kallas för paddyris. Vet du vad det är för något?

Jag vill också ha en koalabebis. :) Men tydligen är de inte alls lika snälla som de ser ut. De har jättevassa klor, vilket är bra för att klättra i träd men inte så skönt om man vill kramas. :)

Haha.. Jag gillade också debatttråden för programmet. Kanske värt att följa programmet för att veta vad folk dissar i tråden. Jag är besviken för att programmet inte var bättre eftersom jag fick T att titta på det. Nu kommer han aldrig mer vilja titta på bröllopsgrejer!

Min träning har faktiskt gått ner lite. Det känns som att jag har så mycket lättare för att gå och träna när det är sol och fint ute. Nu är allt så grått så man känner sig inte alls inspirerad att gå ut och springa.
    När är det du ska börja träna igen?

Ja, gästbokstråden bara växer hela tiden. Men det är bara kul. :)

• rtw

Hej!

Gud va ni skriver, jag hinner aldrig måste ta tag i det ikväll.
    Min klänning är en Natasia, köpte först en annan Rembo i Danmark men lyckades på nåt vis efter mycket om och men reklamera den när den visade sig kosta 3000 kr än på Garamaj.
    Vi gifter oss på en brygga i Furusund den 30/7-05 och idag är sista dagen för folk att svara än så länge har 107 st. tackat ja-puh hoppas det är stopp nu boendet är nämligen fullbokat till max! Det känns så roligt för nästan alla kommer sova över och dagen efter ska vi servera brunch i det vackra sommarvädret, (HOPPAS!)
    Var har ni köpt era fina skor, jag har köpt ett par med klack men inser att det inte är så smart när jag ska "trippa" upp från en båt....=) kommer väl trilla i!

Kram Kram ska skriva mer ikväll, om jag hinner...=)

• Buffy79

rtw:
    :D Vi är som sagt väldigt skrivglada i den här tråden. Men känn dig inte stressad utan bara välkommen till "rembosekten". :)

Natasia är underbart fin! Den är väldigt lik Nydie som Skogsbrud skulle ha. Eller är det bara jag? :) Skönt att du fick den till det billigare priset i alla fall. Vi vill ju alla spara pengar. :)

Låter superromantiskt att gifta sig på en brygga! Ska ni anlända till vigseln i båt? Du får hålla hårt i mannen eller köpa såna där fina ballerinaskor som Anna80 har!
    Ska alla stå på bryggan eller gästerna på land och ni på bryggan? Vore ju jobbigt om någon av gästerna trillade i vattnet. :)

Vi ska också ha brunch dagen efter! Hur kom ni fram till att ni skulle ha det så? Hur gör ni med era gäster och boendet? Sover de på samma plats som ni eller får de fixa eget boende var de vill?

Oj, så många frågor. Nu har jag säkert stressat upp dig ännu mer... ;)

• anna_80

Jag älskar denna tråden! Nu när vi är så många är det lättare än nånsin att bara rusa iväg och skriva romaner! Fast detta ska bli lite kortare har jag tänkt i förväg!

Jag kan ha haft fel för mig om svensexehelgen, men jag är ju ändå fast här uppe fram till torsdagen, så vi måste ändå vara klara med det mesta innan.

Imorron är vårt sista osa- precis som rtv! Oj vad många ni blir! Sen ska jag ringa vår festlokal så vi kan planera upplägg för bordsplacering och börja jobba på den! Hur gör ni andra? E- bord eller?

Buffy, undrar om vi helt enkelt ska skriva ner alla riktigt bra låter vi kommer på och sen byta listor för att få lite inspiration. Är det nån låt man har svårt att få tag i kan vi ju alltid skicka till varandra. Vad tror du om det?
    Haha, jag sjunger aldrig karaoke! Men jag har sjungit mycket i kör i mina dar. Även tagit en del sånglektioner, men min röst lämpar sig bäst för kör/eller mindre grupper, inte som solist... Men jag lovar att du ska få höra, det kanske jag får ångra!! Nu ska jag skriva nåt hemligt, som jag hoppas att inte Magnus tjuvläser... Han fyller ju år dan efter och jag har bestämt mig för att klippa ihop massa låtar till ett medley som ska spelas på 12-slaget. Tänkte grejja med detta nu i dagarna när han inte är hemma. Har ni några bra låttips? Jag tänkte utgå från typ stevie wonders Happy Birthday och sen klippa in massa av "våra" låtar, men även roliga passande spexlåtar. Men om ni får nån bra idé kan ni väl hjälpa mig?

Javisstja, det var två klippningar du fick med. Perfekt ju. Och champanj på dagen väl?

Så kul att du har din klänning hemma snart, Buffy! Du är duktig om du lyckas att INTE visa den!!

Har ingen aning om vad paddyris är... Men jag har med hört det. Jag blir mer och mer sugen på såpbubblor. Såg en bild med det, det såg jättehärligt ut. Det måste ju funka eftersom så många har det. Har mest hört rykten om att det skulle kunna fläcka, men ingen som faktiskt fått fläckar. Hur gör ni andra brudar, Skogsbrud och rtv?

Hmmm, kanske bäst att låta teddy och freddy stanna på skansen då....

Vi får fortsätta följa programmet och se vart det leder....

Jag har gjort ett desperat träningsryck denna veckan! Ska hem och gödas upp en vecka... Kan gå illa.... Har gått en långpromenad idag, men godissuget blir nästan bara värre av det. Ikväll ska jag dock inte träna, utan på min terapi! Det ingår 50 timmar i vår utbildning och det är riktigt kul. Fast ibland vet jag inte riktigt vad jag ska prata om, så då blir det lite bröllopssnack där med!! Men det är rätt bra kombination, Bröllopsplaneringoch terapi!!

Rtv, kul att ha dig i tråden när du har tid!! Vi är vältränade fanatiker, så det är inte så konstigt om du inte hinner med riktigt! Ta det i din takt!
    Jättefin klänning du har valt. Varje gång jag kollar upp en ny klänning tycker jag att alla gör så himla bra val. Remboklänningarna är verkligen super!

Oj, jag köpte min klänning i Danmark jag med. Men jag kom undan med att betala 9000 för den ungefär. Tror det är ungefär som i sverige, väl?

Å, du gifter dig veckan efter oss! Kul, vi får följa varandra hela vägen dit!! Låter ju jättefint att gifta sig på en brygga. Allt som är vid vatten är ju underbart! Hur ska ni göra med musik och sånt?

Mina skor är från bianco. Väldigt sköna och lätta att gå i.

Du får berätta mer om blommor, frisyrer och allt du kan komma på ikväll, eller när du hinner!

Kort inlägg var det ja......

• Buffy79

anna_80:
    Jag håller med! Det är en underbart skön tråd och otroligt kul att läsa vad alla har tänkt för teman och annat för sina Rembos. :)

Kommer du vara kvar i Umeå fram till bröllopshelgen? Hade trott att du skulle åka ner dit så att du hinner förbereda dig hemma hos dina föräldrar. Men du kanske inte har semester då?

Hur har det gått med OSA? Har ni fått in alla eller blir det till å ringa?
    Vi kommer ha ett litet U-bord i och med att vi inte är så många. Blir fint. :)

Jag ska börja göra ett dokument med alla låtar jag vill höra den kvällen. Så kan jag lägga upp den och då du lägga upp din, så kan vi ta från varandra sen. :) Och det som är svårt att hitta byter vi precis som du sa.
    Kommer inte på några låtar just nu till din Magnus-mix, men jag ska tänka på det. Jag vet att NKOTB hade en Happy Birthday låt tidigare. Jag var ett stort fan när jag var liten. :)

Japp, champagne och jordgubbar ingår. Mums!

Åh, ska strax iväg och hämta den. Hoppas att allt är bra så jag slipper vänta mer!!!

Jag har inte hört någon som har fått fläckar heller. Men däremot har jag läst att man måste skölja riset för att få bort dammet på det.

Jag fick en stegmätare igår av T. Har gått 6000 steg hittills idag! :) Det kanske kan vara något för dig? Man blir väldigt sporrad av att gå och kunna mäta hur mycket vissa sträckor tar osv. Köp hem mycket nyttig frukt att knapra på när godissuget kommer. Nötter är också nyttigt att äta. Kanske inte lika smarrigt men bra mat. :)
    Kul med terapi. Vi hade det på min utbildning också. Fast vi fick gå till de som utbildade sig till psykologer för att de skulle analysera hur man arbetade i grupp osv... Det var intressant att veta. :)

Nu måste jag sticka. Skriver mer senare ikväll om hur det har gått!
    Kramis!

• anna_80

Va??? Jag hade ju skrivit ett jättelångt inlägg som datorn bara raderade!! ÅÅÅÅÅÅÅÅ jag bir tokig!!!!

Jag som var på dåligt humör som just började bli bättre!!

Jag är ensam ikväll, Magnus har åkt till Uppsala och ska fira sin syster som tar studenten på fredag. Det är tomt och tyst... Har ont i huvudet med, det händer bara en gång om året, typ... Vet inte om det beror på att jag saknar Magnus eller att jag inte har ätit nåt godis. Var ståndaktig och proppade i mig allt annat som var sött som fanns hemma, men gick inte och köpte!! Det blev morötter, russin, tuggummi och juice. Tog lite fasta på dina tips. Tänkte på det och blev lite peppad! Tänkte också på att jag SKA äta imorron!

Jag kanske inte har berättat om den ytterst generösa ledigheten jag fick: två dagar innan och två dagar efter!! Snällt va? Tur att vi inte ska på bröllopsresa... Har fått två jobberbjudande, efter att jag tackade ja, som kanske hade varit roligare. Men man kan ju inte ha is i magen till slutet av maj. Fy vad jag är gnällig....

Vi saknar några osa. två sällskap på min sida och tre på magnus. De på min vet vi hur de kommer svara, men de har inte meddelat oss själva. Vi får väl ringa runt... Det låter fint med u-bord. Hur ska ni ha stolarna?

Vi har en bra musikplan! Fast vi får kanske inte lägga oss i djens jobb alltför mycket. Han brukar spela bra, så det är ingen fara! Men man kan ju önska speciella favoriter! Jag har klippt ihop en liten mix till magnus idag. Det blev.....sådär.... Man fattar nog inte att det hör ihop, för det är väldigt spretigt. Kan inte lägga upp det på sidan, men om du har msn kan jag skicka, så kan du få ge ett omdöme? Fick dessvärre inte med NKOTB, hoppas du har överseende... Däremot fick jag med frank sinatra, han förföljer vårt bröllop!!

Magnus loggade in på msn, han skrev "hej bröllopstråden", undrar hur han visste det???

Å, du kommer sitta som en prinsessa och mumsa medan du förvandlas till en!

Hoppas din klänning var bra och klar nu!!! Hur känns det? Har du den hemma? Det är inte lätt att låta bli att prova varje dag... Jag ska ta med min hem och lämna in den på "förkortning" på måndag!

Oj, 6000 steg! Hur mycket går man då? Har du varit ute på promenad eller bara gått normalt?

Haha, den kursen hade vi förra året, när man ska ha en grupp och jobba med grupprocesser! Läraren var kass och förstörde hela upplägget, men en annan del av kursen gick ut på att vi skulle skriva en dokusåpa samt analysera dess grupprocesser tillsammans i grupper på heltid i fem veckors tid. Det var skitkul!

Ska ha möte med våre toastisar imorron! De har tydligen fått in några anmälningar om tal och spex, men vi vet inget alls! Känns jättespännande och kul. Har ni fått några hintar?

Förhoppningsvis ska vi träffa prästen i kapellet på söndag! Det vore så kul. Magnus har ju fortfarande inte varit inne!! Ska bli roligt att gå igenom vigseln. Det måste ju kännas mycket mer på riktigt! HAr du nåt bra tips att tänka på?

Nu ska jag nog minsann gå och lägga mig och sova bort den där huvudvärken! Vi hörs imorron, antar jag? Är på bättre humör igen. Detta är en fantastisk tråd!

Kram och godnatt!

• anna_80

Hmmm, vad snål jag var med smilisar... Kunde behövts ett par, det var nog det tjuriga humörets fel. Här kommer några i efterskott:

• skogsbrud

Hej allihopa!

Vårt nät har legat ner i några dagar. Märker att jag nog har blivit lite beroende, det var inte roligt att inte kunna gå in på BT och kika runt.

Vi kommer från en liten stad, Eksjö, i Småland och ska gifta oss i en kyrka utanför stan. Fick reda på präst, en ny kvinnlig, och kantor idag. Prästen börjar inte förrän 1 september så hon skulle ta kontakt med oss då. När det gäller musik till kyrkan har vi funderat på Rid över skog (som Anna, tror jag), Utan dina andetag (Kentlåten) och kanske The Rose (Bette Middler) men vi funderar fortfarande. Vi har faktist också tänkt att ha såpbubblor istället för ris.

Jag tycker att det är svårt att hitta förslag till håret om man inte vill har en typisk bröllopsuppsättning. Har funderat på en lite slarvig uppsättning och inte så slät och välkammad som många bröllopsfrisyrer. Jag får kika vidare, har hittat någta bilder som känns lite åt det hållet jag funderar.
    Buffy, skulle du ha slöja? Kort eller lång, fastsatt hur...?
    Anna, dit verkar bli jättesnyggt. Själv har jag spikrakt hår och det finns nog en mening med det. Jag ser ut som ett torktumlat marsvin i lockar.

Jag ska har cremefärgade minigerbera, björngräs och hypericumbär i buketten. Sen ska jag plocka "vilda" strån och lämna till tjejen som gör buketten för att få den att kännas ännu mera skogig.

Angående koalor, jag har läst nånstans att de är lite opålitliga eftersom de blir höga av att äta eukalyptus, och det är det enda de äter. Hrm

buffy: Tack så jättemycket för menyförslaget, allt lät jättegott, speciellt huvudrätten. Har föreslaget den till pojkvännen och han tyckte också att det lätt bra. Vi ska testäta bröllopstårtan på söndag, chokladtårta med hallonmousse, chokladmousse och chokladtryffel.

Va kul att klänningen är på väg!

• skogsbrud

buffy: Min klänning är en Nidia (det är så dumt när de har så lika namn). Här är en länk till den bästa bilden jag kunde hitta:
    www.humlumkjoler.dk/billeder/brudekjoler/bella/nidia.jpg
    Hoppas det funkar har inte lagt in nån länk innan. Annars finns den på rembos hemsida, på tredje sidan längst ner till vänster.

Håller med om att Natasia och Nydie är lika varandra, fast jag tycker att Natasian är finare. Det är snyggt med den raka skärningen (heter det så) där uppe på överdelen.

Svar på tråden rembosekten