rembosekten
Hej på er, Buffy, ISLA, Sandra_77 och alla andra Rembotjejer! Startar den nya tråden nu, eftersom den gamla stängt för inlägg. Här kan vi fortsätta att diskutera våra rembopräglade bröllop!
Hoppas ni hittar hit...
Hej på er, Buffy, ISLA, Sandra_77 och alla andra Rembotjejer! Startar den nya tråden nu, eftersom den gamla stängt för inlägg. Här kan vi fortsätta att diskutera våra rembopräglade bröllop!
Hoppas ni hittar hit...
hmm, hade inte fått nåt mail, min adress är ju lite konstig, kan du ha skrivit l:et som en 1:a? De sex första tecknen är bokstäver, sedan två siffror. Du får gärna testa igen, vill gärna se!!
Tack!
Anna, jag har testat att skicka en till. Kopierade adressen till den första inbjudan men nått kan ha blivit fel eller så är MSN slöa på att skicka mailet.
Det verkar vara småkrångtligt att bli medlem i en grupp. Anna jag skickar länken på din mail istället, hoppas det funkar bättre.
tack, skogsbrud, jag har haft fullt upp i helgen, men jag såg att du hade skickat, ska spana in dina bilder ikväll!
Skogsbrud: Jättefina örhängen!
Och kanonfina inbjudninger! Har ni gjort dem helt själva eller köpt nåt klart? Snygg textning.
Gillar frisyr nummer 5 jättemycket. Verkligen "skogig"! Fyran var också fin med lite blommor i, ovanlig.
Har du din klänning hemma, eller väntar du på den? Det verkar dröja lite att få tag i en Rembo.
Ska bli kul att se alltmer!
hallå? så tyst här är... hur går det för dig, Buffy? Har inte hört av dig på länge, hoppas det beror på att du har fullt upp. Med en månad och två dagar kvar är ju inte det så konstigt! Jag har börjat dömma bröllopsdrömmar varje natt! Det händer massa konstigt!
Vi satte oss och skrev ner allt vi kunde komma på som ska göras, det blev tre sidor!! Mycket att fixa alltså! Till och med Magnus börjar inse allvaret och sa självmant, jag kanske skulle ta och måla den där tårtdekorationen... Fast längre än så kom han inte. Han har även gått med på att träna dans nästa helg! Så jag ska boka lokalen. Annars är det bordsplaceringen som vi jobbar på just nu. Det är ju jättesvårt!
Gästboken blev såhär till slut:
groups.msn.com/annaomagnus/gstbok.msnw&PhotoID=73
Nix, nu ska jag jobba vidare på bordsplaceringar, vigselprogram, placeringskort och annat...
Kramar
Aloha!
Har varit ute och njutit i det fina vädret, och lyckats att nästan bränna mig, näsan är lite röd.
anna: Tack! Jag har gjort inbjudningarna själv. Utrustad med underlägg, kniv, linjal och limstift. Klarade inte av att skriva rakt så jag gjorde hjälplinjer i blyerts på varje inbjudan. Tråkigt många streck att dra och sudda ut.
Själv är jag nog mest förtjust i frisyr 6, vill inte ha nått som ser för sött ut. Men jag hinner säkert ändra mig flera gånger. Jag ska ha sminkningen och uppsättningen på samma ställe. Provsminkningen är den 1 september så jag tänkte diskutera frisyren samtidigt.
Jag fick med mig klänningen från affären direkt, så den har hängt här hemma ett tag nu. Har faktist bara provat den en gång, för att kolla om underkläderna funkade. Halterneckbandet måste sys in lite och sen ska kjolen sys upp till rätt längd så fort jag har hittat stövlar/stövletter till bröllopet. Tänkte be mormor om hjälp, hon är en fena på att sy.
Har pratat lite med tjejen som ska tillverka vigselringarna. Har lite beslutsångerst. Jag tänkte ha en sten i och tycker att baguetteslipningen är fin. Men hon har bara fått tag på antingen en smaragd eller en safir med rätt slipning. Har kollat runt på nätet och åtminstone safiren verkar vara ok att använda i en vigselring fast den inte är riktigt lika hård som en diamant. Får fundera lite.
Gästboken såg jättefin ut. Snyggt med texten i samma färg som boken. Är glad att inte vi behöver kämpa så mycket med bordsplacering (eftersom vi är så få på middan och på festen tänkte vi låte folk få sätta sig var de vill), det verkar vara så mycket att tänka på innan man får ihop det. Jag är imponerad över tårtdekorationerna, ett sånt jobb ni måste lagt ner. Det ska blir roligt att se dem helt klara. Har du tänkt att skriva vigselprogram och placeringskort för hand också. Med de snygga inbjudningarna kan jag tänka mig att gästerna har höga förväntningar. Ingen press :) Har inte fattat hur man fixar de små smilisarna.
Stressa inte för mycket nu bara.
Kram
Skogsbrud:
Låter härligt med lite sol... Tyvärr verkar det vara slut på sommaren här nu, regnet öser ner. Men det var väl bara det man väntade på.
Jag är riktigt imponerad av dina inbjudningskort. Jättefina är de! De passar bra till ett skogsbröllop! Jag skriver placeringskorten för hand med, men programmen ska vi nog skriva ut. Men det blir på samma papper som det andra och med våra två små hjärtan på med. Hur har du tänkt göra?
Kollade på bilderna igen, 6an är snygg. Alla är snygga! Jag förstår precis vad du menar med att inte vilja vara för söt i håret! Jag tycker absolut att du ska ha nåt lite "vilt" och inte nån vanlig prinsessuppsättning.
Å, vad coolt det kommer bli med stövletter till! Du kommer bli häftigast av oss alla, tror jag! Duktigt att du bara provat en gång. Jag tyckt det kändes mycket bättre när klänningen blev lagom lång, de är ju hur långa som helst när de kommer! Jag har lämnat båda klänning och ringar hemm i Halmstad nu, så jag kan inte gå och fingra på dem mer!
Vad är det för typ av ring du vill ha? Vilken modell? Det är roligt att låta göra en, det känns lite unikt. Colt med en färgad sten tycker jag. Smaragden passar ju till det gröna i skogen, men man kanske får se till resten av livet med...
Ska ni båda få varsin ring på bröllopet?
Jag blev rätt nöjd med gästboken, nu ska vi bara bestämma smartaste sättet att få folk att fota sig, samt lämna plats för bilden i boken... Jag är ju lite av en pysselnarkoman, har knåpat ihop en tiara som jag funderar på ifall den kan passa. Det vet man ju inte förrän man har håret och klänningen klara, men vad tror ni?
groups.msn.com/annaomagnus/smycken.msnw
Magnus tycker att det ser ut som att jag har lekt med ståltråd , men han tyckte ändå den var rätt ok. Den ser lite bättre ut i verkligheten, och jag ser förskräcklig ut på bilden, men det får ni ha överseende med!
Det gick ju fint att få till en smiley!
Buffy: En månad kvar idag!!!!!! JAg drömmer om bröllop nästan varenda natt och inatt drömde jag tom om BT!!
Var har alla tagit vägen? Har ni tagit semester från bröllopsplanerandet och BT? Jag saknar vår pigga glada tråd...
Jaja, hoppas ni har en fin och härlig sommar var ni än är. Själv pysslar jag på med bröllopsbestyren. Bingon är klar och vigselprogrammet på G.
Hör av er lite...
Kram Anna