• anna_80

rembosekten

Hej på er, Buffy, ISLA, Sandra_77 och alla andra Rembotjejer! Startar den nya tråden nu, eftersom den gamla stängt för inlägg. Här kan vi fortsätta att diskutera våra rembopräglade bröllop!

Hoppas ni hittar hit...

• Svar på tråden rembosekten
  • skogsbrud

Glad midsommar lite i efterskott!

Anna: Jag tycker tiaran var fin, annorlunda och fin. Många andra tiaror är väldigt prinsessiga. Men det är svårt att föreställa sig hur det ska bli tillsammans med lockarna.

Både jag och pojkvännen ska ha nya ringar till vigseln. Eller inte helt nya. Vi har beställt ringar hos Elindesign. Ringen vi tittat på ligger upp på MSN:n, under smycken. Min blir ungefär 7 mm bred och hans bredare. Ringen är i guld och järn. Vi ska använda våra förlovningsringar till guldet i vigselringen. Så vi kommer bara ha en ring var efter vi gift oss också. Hoppas det inte blev rörigt förklarat.
    Jag har bestämt sten, en mörkblå safir. Men jag får kika på den i verkligheten innan hon fattar in den och är jag inte nöjd får jag byta, det känns skönt. Frågade pappa om råd om han trodde det skulle se ut som en leksaksring med en färgad sten i men han meddelade att med min smala fingare ser alla ringar ut som leksaksringar. :)

Anledningen till att jag ska ha stövletter är att jag inte är helt haj på att gå med klack, så det blir stabilare med stövletter. Sen är det skönt med lite varmare om fötterna, det kan ju vara småkallt i september och vi har tänkt att ta korten utomhus. Hoppas bara att regnet inte öser ner.

• skogsbrud

Oj, skulle bara kolla kolla att jag lyckades göra en smily.

Jag blev lite nyfiken. Vad har du med på bingot. Vi funderar på att ha nån typ av aktivitet på festen och bingo verkar vara lite lagom eftersom vi är blandade åldrar.

Kramar

• anna_80

Skogsbrud:
    Glad midsommar själv!

Vad bra att du tyckte tiaran var ok. Ska förstås prova den till lockarna och klänningen innan jag bestämmer mig. Tror att den kanske smälter in rätt mycket bland lockarna och det tycker jag är bra. Vill inte att den ska ta så stor plats.

Era ringar är jättefina! Kul att kunna återanvända förlovningsringen så man ändå har den kvar. Tror att det passar jättebra med en mörkblå sten i. Hur kommer den att sitta? Jag tycker inte att det känns leksaksaktigt, själva ringen är ju väldigt robust och inte alls dock-aktig!

Jag kan inte heller gå i klack, min räddning heter ballerinasko! Men jag tycker det låter kanonsnyggt med stövlar eller stövletter till din klänning. Ska du bara ha dem, eller några andra på festen?

Jag har provdansat mina skor idag! Vi har gjort ett litet "dansnummer"! Det blir verkligen inte avancerat, men ganska kul och förhoppningsvis lite överraskande!

Jag har försökt att lägga upp bingon på msn-sidan. Klicka på dokumentet och se om det går att ladda ner:
    groups.msn.com/annaomagnus/dokument.msnw%2FBr%C3%B6llopsbingo&fc_a=0
    Eftersom instruktionerna plötsligt var på spanska vet jag inte om det lyckades! Funkar det inte kan jag skriva mer om det här.

Magnus sitter just nu och redigerar vårt vigselprogram. Det blir fint, fast rätt enkelt. Det står lite still i huvudet, vad ska man ha med egentligen?

Hoppsan, nu måste jag springa ner till tvättstugan. Vi hörs!

• Buffy79

Hej tjejer och glad midsommar i efterskott på er! :)

Jag har inte tröttnat på BT utan har varit lite otillgänglig den senaste tiden. :) Sommarsolen har varit het här i Sthlm och jag och några kompisar har varit ute i skärgården bland annat. Men nu är jag äntligen tillbaka och brunare än någonsin! :)

Jag känner att bröllopsdagen närmar sig med stormsteg. Precis som du sa, Anna, så passerade vi månadsstrecket i torsdag. Läskigt! Men jag är fortfarande lugn som en filbunke. :D
    Däremot drömde jag om dig förra veckan, Anna. Jag drömde att jag var i Umeå och av någon händelse stötte vi på varandra. Du föreslog att jag skulle sova över hemma hos dig och Magnus sov hos sina föräldrar i Umeå?! Knäppt värre. Vi pratade i alla fall massor av bröllop och visade upp våra klänningar för varandra.
    Hallå BT-abstinens liksom!

Jag ska berätta allt om hur det fortskrider imorgon och svara på era tidigare inlägg. Ni har varit flitiga! Nu måste jag sova!

Godnatt och dröm inga knasiga bröllopsdrömmar! :D

Kram P

• rtw

Hej alla goda Rembosar!
    Jag är verkligen sämst på att skriva, hinner aldrig, lovar att bättra mig har ju massor att skriva jag med =)
    Just nu har jag paniiiik för jag har ingen frisyr jag gillar och ska till frissan ikväll, har ni några tips, vill helst ha något med långt hår, ej stram uppsatt. Hjälp, Hjälp!
    Kram

• anna_80

Åh, kul att ha er tillbaka, tjejer!
    Jag och skogsbrud har hållt igång tråden rätt bra, men man vill ju gärna ha alla sina rembobrudar omkring sig!

Min dator har varit trasig 1,5 dag, det har varit jobiggt. Kanske dax att inse sitt beroende....

Buffy: hoppas att din dröm kommer gå i uppfyllelse och att vi en dag kommer att mötas live! Ska bli spännande att höra vad du haft för dig, du utlovade bilder, vill jag minnas!

Rtv: Man får såklart skriva i den takt man vill! Jag bara hetsar er lite när min egen abstinens är för illa! Hur gick det hos frisören? Jag gillar den gamla kik modellens frisyr.
    www.kikstockholm.com/brudn18.htm
    Skogsbrud har samlat bilder på fina frisyrer med, hon kanske delar med sig om du frågar snällt...
    Berätta gärna mer om hur det går för dig!

• rtw

Åh det var så roligt hos frisören, känns som hon är precis på samma nivå som jag så det känns som det kommer bli kalasbra. Hade med mig bilder från någon av er tror jag, hittade en bild här i alla fall, ganska busig lite lockigt långt hår med blommor fram och frissan tyckte det passade mig kalasbra, hoppas det i alla fall...svårt att veta om man ska ha halsband och örhängen med, kanske blir för mycket med tanke på att det är massor av saker på klänningen redan, vad tycker ni?

Allt annat rullar på bra med bröllopet, men tiden går väldigt fort nu...=)
    Gästerna har i alla fall fått boende, har köpt allt till välkomstpaketen de ska få på rummen och håller på att skriva ner information och lite historia om Furusund som ska ligga med i paketet, det är jättekul känns som man går i skolan igen och ska skriva uppsats.
    Håller även på med vigsel- och festprogram för fullt, gud va tid det tar, men det är skitkul!
    På måndag ska jag möta min florist där vi ska vigas, funderar på rosa eller röda blommor,eller kanske blå/vita då vi ska gifta oss vid havet. Vad ska ni ha? Vill gärna ha tips! Vad mer händer...hmm DJ, serveringspersonal och toastmaster kommer dit för genomgång nästa helg och spriten anlände idag från tullfritt.com tjohooo vilken lycka skitbra site, rekommenderas verkligen, vi har köpt Lasse Berghagens vin "hav och sand" för att knyta an till havstemat, har provdruckit det innan vi beställde och det var skitgott, vi betalade 40 kr per flaska inkl. frakt och det tog 10-12 dagar att få hem.

Ska göra ansiktsbehandling på fredag och prova klänningen nästa onsdag, vill ha min klänning nuuuu, kommer knappt ihåg hur den ser ut.
    Har även passat på att boka naglar där frissan är, usch va dyrt det är, men som min blivande säger det ska ju bara hända en gång...
    Har problem med skor med, vi ska gifta oss på en brygga och därefter mingla på gräsmattan som går upp till festlokalen, tänk om det regnat då lär skorna bli jättegröna och dessutom kan man ju inte ha höga klackar, jag som är så kort...

Hur mycket har ni beräknat i vinflaskor mm. vet inte om vi räknat med för lite, pinsamt om det tar slut?! Vi är 107 personer och då har vi köpt 30 flaskor champagne, 40 flaskor vitt vin, 60 flaskor rött vin, 9 dunkar vin samt 200 öl till baren + avec till kaffet samt alkoholfritt så klart, sen finns vodka och gin till drinkar.

Kram på er, måste fortsätta med programmet nu

• anna_80

Hej!
    Äntligen är placeringskorten klara! Det är sjukt när man inser hur lite tid det är kvar! JAg har shoppat diverse bröllopstillbehör idag. Köpte bla lite smink och provsminkade mig själv när jag kom hem. Resultatet av det blev: att jag nog ska be nån om hjälp på den stora dagen!

Magnus och jag har även bestämt oss för att vi ska hålla tal till varandra. Han funkar helt motsatt vad de flesta andra gör, istället för att bli stirrig och få kalla fötter, blir han djärvare och djärvare! Innan var det inte tal om nåt tal(vitsigt), men nu föreslog han det själv! Han tyckte dessutom att dansen i söndag var jättekul! Undrar vad som händer härnäst!

Håller på att försöka få tag i kantorn med, så att musiken kan bli helt fastställd.

rtv: Kul att du blev nöjd hos frisören! Det låter fint. Eftersom din klänning är vit kan du ju ha vilken färg du vill på blommorna. Det finns så himla mycket snygga blommor som man aldrig har tänkt på! Blått och vitt kan ju vara snyggt om ni ska betona det marina mer i dukning och annat, annars behöver det ju inte vara blåvita blommor. Tycker det verkar svårt att hitta snygga blå blommor... Har ni något färgtema så kan du ju tänka på det. Min bukett går i vitt, lite brunt och guld. Vit pion, vallmo, brudslöja och kvistar av ormhassel.

Om inte jag ser fel, så ser det ut som du också redan har liksom ett smycke runt halsen. Tycker inte du ska ha nåt halsband som kanske drar uppmärksamhet från klänningen. Satsa hellre på riktigt snygga örhängen som tokmatchar klänning och övrig outfit!

Låter spännande med välkomspaket, vad ska det finnas i dem?

Låter som ett poetiskt vin! Eftersom jag inte dricker alkohol har jag total noll koll och kan tyvärr inte hjälpa dig i mängd frågan!

Så härligt att du skämmer bort dig lite såhär inför bröllopet. Ett + att du får uppmuntran till det av din blivande!

Är hela festen ute kan du kanske ha lite grövre skor. Eller ett par inne och ett par ute? Så löser du problemet med att gå ute och kan ta på ett par rena snygga skor när du kommer in!

Nu ska jag gå och tvätta av mitt vackra smink... Ska ha ett vattengympapass, undrar just hur det kommer gå, är aningen otränad....

Kramar på er!

• skogsbrud

Hej hej hallå!
    Tur att jag har lite tid kvar innan bröllopet för det är fortfarande en hel del som inte är klart.

buffy: det låter underbar att ha varit ute i skärgården.

anna: jag fick upp en inloggningsrutan när jag gick in på bingo-länken, samma sak när jag provade att gå in på dokument. Förstår att det är skönt att ha skrivit färdigt placeringskorten, kommer de upp på MSN:n? Nej, jag är inte nyfiken :)
    Vilka färger har du tänkt ha på sminket? Kul med tal till varandra.

Jag har tänkt att ha stövletterna både på vigseln/middan och festen. Min pojkvän är en bit längre än mig så det känns skönt med klackar. Ska bara hitta några. Såg ett par snygga stövletter på Scorette men de var ljusbeiga, ljusare i färgen än klänningen, och jag har helst tänkt mig nån nyans av brunt. Men jag har kollat med några skoaffärer och höstkollektionen kommer in i början av augusti så jag funderar på att ha is i magen och vänta tills dess.

rtw: Skönt att du hittade en bra frisör.Kul att ni har hittat vin som stämmer med temat. Här hemma har vi halva källaren (känns det som i alla fall) full med vin, öl och sprit. Pojkvännen tog med min bror och en kompis och åkte ner till Tyskland och handlade hela bilen full. Jag tycker också att det är jättesvårt att beräkna hur mycket som kommer gå åt. Jag tror det blir jättefint med röda eller rosa blommor i buketten. Nån varm färg om resten går i marint (blått och vitt). Du har ingen favoritblomma som du kan utgå ifrån eller nån speciell form på buketten. Vilken bra idé att alla gäster får ett välkomstpaket, lyxigt.

Kram

• anna_80

Skogsbrud:
    Placeringskorten finns redan på msn. Inte världen bästa bild, kanske, man ser inte riktigt storleken på dem, men de är 5x5 cm.
    groups.msn.com/annaomagnus/trycksaker.msnw

Hittade faktiskt en ögonskugga där färgen hade exakt samma namn som min klännings färg! Så det blir den, alltså lite pärlcreme färgad och brunt och lite guld till det. Jag är som sagt verkligen ingen sminkexpert, är ganska känslig mot smink, så jag använder inte så ofta, så det blir nog inte så mycket. Man vill ju känna igen sig själv! Har nån av er nåt bra sminktips?

Trorjag ska spåna lite på mitt tal inatt, när jag ska jobba! Vi hade rätt stora problem att hitta nån som ville hålla tacktalet. I min lilla släkt verkar det som att alla redan ska hålla massa andra tal och i Magnus är det ingen som tycker om att hålla tal, så till slut bestämde vi oss för att hålla det själva! Verkar det helt sjukt tycker ni? Vi kom fram till att vi nog är de som kommer vara mest tacksamma den dagen! Dessutom bjuder ju våra föräldrar på festen, så vi kan tacka dem för den. Sen får vi även möjlighet att tacka alla gäster och medverkande. Hur gör ni med tacktal? Det verkar vara ett sånt tal som "ska" vara med.

Bruna stövletter borde ju inte vara några problem att få tag i tycker man. Var de du hittade väldigt snygga, så du kan tänka dig att använda dem sen, kan du kanske köpa dem i förväg i reserv om du tycker att du har råd. Fast det borde ju som sagt gå att hitta... Du kan kanske tom fråga iaffären vilka modeller de kommer ta hem till hösten och när. Så kan du pana in ett par redan nu. De har säkert redan bestämt vilka de ska ta hem. Har du Nidia i guld eller champanjfärg?

Här kommer vår instruktionstext till bingon:

Instruktioner:
    Du håller i din hand en bröllopsbingobricka! I varje ruta står det något man kan se, höra eller göra på ett brölllop. Så fort du har sett, hört eller gjort något som står i en ruta, får du sätta ett kryss över rutan. När en rad är full, lodrätt eller vågrätt, så har du fått bingo! Toastmastrarna kommer ge vidare instruktioner om hur man beter sig då man fått en full rad! Bingon börjar på kyrkbacken och fortsätter tills en vinnare utsetts. Självklart belönas den lyckliga vinnaren!

Så börja genast, passa på och ta chansen att mingla fram till nån som ser trevlig ut och undersök om personen ifråga kan hjälpa dig att få ett kryss!

Lycka till!

Önskar

Anna & Magnus ? ditt brudpar i afton!

Så är det 25 rutor med olika uppgifter, typ dessa:

Hälsa på någon som heter Fredrik!
    Ge bordsgrannen en ärlig komplimang!
    Snacka med en skåning!
    Mingla med lite släktingar till brudparet!
    Hör toastmaster-paret spela instrument!
    Krama någon du gillar!
    Hälsa på en gammal vän!
    Skåla med en vän till bruden!
    Hör brudgummens far hålla tal.
    Hälsa på en släkting till bruden!
    Se någon fälla en glädjetår.
    Namnge en blomma i brudbuketten.
    Spana in en snygg klänning och ge ägaren din åsikt!
    Hälsa på någon du aldrig träffat förut!
    Dra en vits för bordsgrannen!
    Hör brudens far hålla tal.
    Skåla med en vän till brudgummen!
    Smaka på huvudrätten.
    Se brudparet pussas!
    Torka bort en glädjetår.
    Spana in en snygg kostym och ge ägaren din åsikt!
    Hälsa på en släkting till brudgummen!
    Har stängt av eller lämnat mobiltelefonen!
    Hitta ett gemensamt intresse med bordsgrannen!
    Snacka med en norrlänning!

Meningen är att minglet ska underlättas för dem som kanske inte känner så jättemånga, samt att man ska ha nåt attt prata om vid bordet, om det behövs. Ingen kn få bingo innan middagen har börjat. Vet inte om folk kommer använda dem så mycket, men gör de inte det så betyder väl det att de har trevligt så det räcker på egen hand! Vilket ju är bättre!

Har bestämt mig för att bara gå runt i pyjamas och mysa idag... Det regnar ute och jag ska jobba inatt. Så nu ska jag nog sätta mig framför en film...

Svar på tråden rembosekten