rembosekten
Hej på er, Buffy, ISLA, Sandra_77 och alla andra Rembotjejer! Startar den nya tråden nu, eftersom den gamla stängt för inlägg. Här kan vi fortsätta att diskutera våra rembopräglade bröllop!
Hoppas ni hittar hit...
Hej på er, Buffy, ISLA, Sandra_77 och alla andra Rembotjejer! Startar den nya tråden nu, eftersom den gamla stängt för inlägg. Här kan vi fortsätta att diskutera våra rembopräglade bröllop!
Hoppas ni hittar hit...
Hej tjejer!
Jasså det är här ni är, har letat efter er.
Hörde på ryktesvägar att du hade varit i stan Anna_80. Var nämligen hos Monika på Flora Design idag och bestämde mig bl.a för hur min brudbukett ska se ut. Hade med mig en bild på min Rembo, då hon berättade att det varit inne en tjej nyligen som också skulle ha en Rembo...och det var ju du.
Hon sa att under alla år som hon har jobbat som florist så är det första gången som hon har sett klänningar som hon tycker är helt underbara och skulle kunna tänka sig själv att bära, kul att höra....kan bara inte begripa varför alla inte går runt i Rembos ?!? Fast de e klart alla kan ju inte ha lika bra smak som oss
, eller hur.
Tänker inte fråga er för hur det går, för det kan jag förmodligen läsa om här.... ni verkar fortfarande skriva lika flitigt. Får sätta mig ner imorgon och läsa igenom era romaner .
För oss går det väl framåt, känns rätt bra i tidsplaneringen. Förutom med trädgården då....det är så ootroligt mycket kvar att göra känns det som. Börjar nästan ångra att man valt sin egen trädgård. Sån tur var så tycker vi båda helt otroligt nog att det är jätyteskoj att hålla på i trädgården. Otroligt nog säger jag för att vi har bott här i 7 ½ år nu, och har förr aldrig prioriterat trädgården eller ens tyckt det varit kul. Men nu...herregud, kan knappt sluta att plocka ogräs när man väl har börjat, helsjukt !
Nu på fredag ska vi åka upp till Stockholm hela familjen för att bl.a hämta våra ringar , längtar tills man får se och prova dem.
Ska försöka att hitta skor till sonen också. Helt omöjligt att hitta några passande skor här hemma i Halmstad till honom.
Vad kommer ni att ha för låtar under vigseln?
Vi har idag äntligen bestämt oss för vad vår solist ska sjunga. Det bli "You´r the sunshine of my life" med Stevie Wonder och "If I used to love you" med Daniel Lemma. Och ingångsmusiken blir "Conserning the Hobbits" från Sagan om Ringen och utgång blir "one love" med Bob Marley. En sak till man kan bocka av på listan, skönt.
Jag har förresten permanentat korkisar nu. Tar lite tid att vänja sig, men nöjd är jag. Får se vad det blir för slags uppsättning på bröllopet, kan inte bestämma mig. En sak e jag säker på i.a.f...det blir en cerise stor blomma i håret på sidan..
Ha det tjejer.
Hej tjejer!
Nu har det äntligen löst sig med släktingarna! De kommer att komma till Sverige, men vet att de inte kommer kunna gå på bröllopet och tycker att det är helt ok. I o m att de köpte biljetterna innan de talade om för oss att de skulle komma så har de full förståelse för att de inte ska kunna komma. Tydligen hade de inte räknat med det heller. Men i o m att min mamma inte vågade säga som det var så trodde de att det gick bra. Lång historia kort: De kommer hit och är glada, men vi behöver inte känna oss tvingade att göra plats för dem.
Jag är så lättad! Har haft sån otrolig ångest över hela den här grejen. Men nu ska jag inte tänka på det alls mer och bara njuta av mitt bröllop!
Annars på bröllopsfronten så håller jag fortfarande på med min eviga gästbok som fortfarande inte är utskriven. Har även påbörjat vigsel/menyprogram. Har inte ens kommit till placeringskorten.
I helgen ska vi åka till herrgården med toastis och ha ett avstämningsmöte med dem. Kolla att alla verkligen är överens om vad som kommer att hända etc. Ska bli jättekul!
I söndags hade var vi hemma hos Ts föräldrar och gick igenom sovarrangemang etc för en sista gång innan de åker till Grekland i två veckor. Vi bestämde också att Ts mamma ska göra rispåsar med fågelfrön i. Så det är skönt att jag inte behöver tänka på det heller. :)
En kul grej som har hänt på musikfronten är att T faktiskt har kommit med ett nytt förslag för vår brudvals! I söndags satt vi och lyssnade på Frank Sinatra och Barry Manilow-låtar, då han säger att den där "Can't Take My Eyes Off Of You" är ju faktiskt riktigt fin och har ett bra party-tempo. Så högst troligt blir det den vi dansar vår första dans till. När jag sa att du, Anna, och Magnus skulle ha den också tyckte han att det var jättekul. :) Ännu en sak vi skulle ha gemensamt, förutom Rembo och bröllopsdatum alltså. Hoppas att du inte misstycker, Anna. :D
Nu är jag superbröllopspeppad igen!
Anna80:
Jag vill höra om allt du har hittat på nere i Halmstad! Låter superkul med en hippa till! Det vill jag också ha. :)
Hoppas att första dagen på jobbet inte varit alldeles för jobbig. :)
Skogsbrud:
Klart du inte får glömma den viktigaste och intressantaste tråden på BT! :) Vad händer i huset och trädgården? Renovering eller bara allmänt fix?
Det var väldigt skönt med möhippa. Man vill bara ha mer. Är väldigt avis på Anna som fått två stycken. :) Har du blivit hippad ännu?
Jag är 79:a, så vi gick nog inte där samtidigt. Gick du estetisk där då eller? Men det är nog inte omöjligt att vi känner lite samma människor ändå. :)
Förlåt om jag gjorde dig osäker på ditt låtval. Självklart ska du välja den om du gillar den. Den är ju otroligt fin! Jag har otroliga problem med att kunna välja låt. Speciellt till kyrkan.
Ska du gå till en frisör och göra en provuppsättning? Jag gjorde en redan i april har jag för mig. Den kostade ingenting då jag inte hade bestämt mig för om jag skulle välja dem eller inte. Du kanske kan kolla med lite olika frisörer om tips och förslag innan du väljer frisör?
Vad blev det för tårta? Vi kommer tyvärr inte kunna provsmaka vår tårta då vi inte finns i samma stad som tårtmakaren. :( Ska ni ha någon speciell tårta?
Åh vad gott med viltkött. Det är så sällan man får äta det tycker jag.
Vilken gullig mormor du har. :) Hoppas att hon inte sticker dig alltför mycket. Har du några bilder på era inbjudningar? Skulle vara kul att se. :)
Vi kommer önska oss mycket av det vanliga glas, porslin och bestick. Men sen har vi några saker som sticker ut lite mer bl a en tempur madrass (superskön att ligga i ) och en symaskin. Båda ganska dyra, men vi hoppas att våra gäster kan gå ihop om något av det.
ISLA:
Kul att du har hittat hit! Saknade dig! :)
Hur har allt gått efter operationen? Är du helt återställd nu eller?
Du är inte helt främmande för att skriva små noveller du heller. :) Kul att höra att din planering går frammåt och att du sugs in i trädgårdsarbete. Har ni tänkt göra något speciellt i trädgården med dekorationer etc? Skulle ni ha tält där eller hur var det?
Vad blir det för ringar ni ska hämta här i Sthlm? Specialbeställda?
Har du någon sida där man kan få se din planering?
Hoppas att ni hittar några bra skor till sonen. Vart ska ni titta?
Under vigseln har vi ännu inte helt bestämt oss. Vår kompis som ska sjunga föreslog "You belong to me" som har gjorts av flera olika artister. Fast den har vi kommit fram till att den inte riktigt passar för det tillfället. Jag är väldigt inne på From this moment med Shania Twain nu och T är väldigt inne på Still the one med Shania Twain. Så antagligen blir det något med henne i alla fall. Ingång och utgång har inte helt bestämt ännu, men antagligen Drottningholmsmusiken (i o m att det är ett slott) och A trumpet volontary. Fast det måste vi nog lyssna igenom igen.
Jag tycker att era musikval känns väldigt bra. Känns som att de hör ihop bra och att det inte är någon som sticker ut. Vad skönt för dig att kunna bocka av det från listan i alla fall. :) Jag tror aldrig att vi kommer att bestämma oss. :)
Låter fint med håret. Kan tänka mig att det är lite ovant i början, men det är ju en sån härlig sommarfrisyr å andra sidan. Du kommer nog stortrivas när sommaren drar igång på allvar. :)
Det här var allt från mig den här gången. Nu ska jag springa iväg och hämta min slöja.
Kram på er!!!
Hallå hallå!
Ibland undrar jag om det inte är nått allvarligt fel på våran dator. Har inte kunnit komma in på BT på ett par dar, skumt andra sidor har funkat.
buffy: Vad skönt att det har ordnat sig med släktingarna. "Can´t take my eyes off of you" låter som ett jättebra val som första dans. Vi ska nog inte ha någon bröllopsval. Dels eftersom festen är en vecka efter vigseln och dels för att jag nog skulle behöva hota pojkvännen men fysisk våld eller nått liknande för att få honom att dansa.
Nej, jag gick inte estetisk utan teknisk linje. Av nån underlig anledning fick vi inte gå sista året i Eksjö utan i Nässjö istället.
Vi köpte hus förra året och flyttade in i augusti så vi har inte varit husägare så länge. Just nu håller vi på att renovera en av toaletterna, tar ut badkaret och ska sätta in dusch istället. Nu är enda duschen i källaren, svinkallt!
I trädgården pysslar vi runt lite i allmänhet. Känner mig lite förvirrad, har bara haft krukväxter att ta hand om innan. Och ärligt talet har många av dom stykit med för att jag glömt vattna dom. Men man lär väl sig av sina misstag.
Känner verkligen igen mig i att inte kunna välja låt. Vi har inte ens börjat fundera på psalmer än. Intalar mig själv att det är lååångt kvar till september.
Tempur madrassen var en smart sak att önska sig. Det vi har kommit på är en gasolgrill (nu har vi bara en jätteliten elgrill) och ett träd till trädgården. Vi får fundera vidare lite, det kan var bra att ha några mindra saker också.
Stärkt av Annas ord om att det inte var så svårt att lägga upp bilder på MSN har jag börjat lite smått.
Kram!
skogsbrud:
Det är inget fel på er dator tror jag. BT var nere nästan hela dagen igår. Men då fick man å andra sidan mycket mer tid åt att njuta av solen.
T både dansar och sjunger hellre än bra, vilket är kul, men samtidigt är det väldigt svårt att få honom att stanna upp när han väl har börjat. :) Jag blev väldigt glad över att han föreslog en låt själv som man kunde dansa till. Och vi ska börja öva nu i helgen på söndagen när vi får en del tid över.
Tråkigt att ni inte kommer ha en vals. Har ni funderat ut något att ersätta den med? Vore ju kul om ni gjorde något som par även om det inte är att dansa.
Det var lustigt att ni inte fick gå sista året i Eksjö. När jag gick på Brinell undrade jag alltid varför aå många Eksjö-bor gick estetisk på Brinell. Eksjö hade ju ett estetiskt program dom också. Jag gick medieprogrammet och det hade dom inte i min hemkommun, så då fick jag välja var jag ville gå och valde Nässjö.
Kul med nytt hus! Fast det är otroligt jobbigt att leva i en renovering. Kommer ni vara färdiga med allt innan bröllopet?
Fördelen med trädgård är att växterna inte behöver dö för att de inte har fått vatten. Däremot finns det hundra tals andra anledningar för dem att dö. ;) Jag är själv en expert på att ha ihjäl blommor. Har kompisar som tycker att det är jättekul att ge mig blommor för att se hur snabbt jag har kål på dem... Elakt värre. :)
Det där med låtval är otroligt svårt. Jag vill ju självklart ha en fin låt, men den ska vara vi och den ska inte vara för mossig etc. Det är så många krav på låtarna vilket gör att många ryker direkt.
Själv känner jag att jag fortfarande har flera månader på mig att planera allt, men inser lite då och då att det är ju snart bara en månad kvar! Och får lite smått panik. Så börja kolla lite psalmer redan nu skulle jag föreslå. Har ni träffat prästen ännu?
Gasogrill är jättesmart. Ni skulle ju kunna önska er en hammock eller en kärleksbänk att ha ute i trädgården när den är fin och klar. Om man inte vill önska sig en hel Tempur-madrass kan man önska sig kuddarna. De är också supersköna! Här är hela vår lista om det ger dig några idéer, men som sagt väldigt mycket basic saker:
Chef Stekpanna
Chef Wok
Chef Grillpanna
Chef Kastrull
Chef Gryta
Höganäs Kaffekopp
Höganäs Mjölkkanna
Höganäs Mattallrik
Höganäs Tekopp
Höganäs Trekantsassiett
Höganäs Trekantsskål
Höganäs Runt Fat
Höganäs Rektangulärt Fat
Höganäs Rektangulär Form
IITTALA Essence Champagneglas
IITTALA Essence Rödvinsglas
IITTALA Essence Snaps/likörglas
IITTALA Essence Vattensglas
IITTALA Essence Vitvinsglas
IITTALA Piano 16 del bestickset
IITTALA Piano Serveringsset
Kitchen Aid - Ultra Power mixer
Lexington Badlakan
Lexington Handduk
Mille Notti Percale Formsytt underlakan
Mille Notti Piqué Påslakan
Mille Notti Piqué Örngott
Singer Symaskin
Tempur bäddmadrass
Tempur kuddar
Typhoon Mortel
Örtkruka
Självklart ska du prova på att göra din egen MSN sida! Jag har en del grejer på lager, men jag tänkte vänta tills vi har varit på herrgården. Så får ni lite fler bilder därifrån.
Nu ska jag ut i solen strax!
Kram på er!
Goda nyheter!
Det verkar som att vi har hittat vår tårtmakare! Hon kan göra allt som vi vill ha det och leverera direkt! :)
Ska prata med henne efter helgen och bekräfta allt. :)
Hej!
Äntligen är jag hemma i Umeå och har tid att sitta framför datorn en stund! Jag har ju massor att ta igen och svara på, fruktar att detta kommer bli ett av de längsta inläggen i BTs historia....
Buffy: vilken härlig start på din hippa! Visst är det sjukt att man inte riktigt fattar, fast man vet att det kan hända nåt när som helst! Det var ju snälla uppdrag du fick, inte så pinsamma. Och magdans för dig med, visst var det kul? Riktigt bra med träningsvärk dan efter, jag funderar på att ta en kurs till hösten! Magnus tyckte det var jättekul att du blev matad med gurkbitar! Visst var det en härlig känsla, att man har såna kompisar!! Har du några bilder från hippan att visa? Jag har skrivit om min hippa nr 2 på hemsidan och under rubriken bilder finns bilder, det finns flera sidor med bilder under varje rubrik.
www1.shellkonto.se/mago/brollop
Era blommor blir nog superfina! Kul att du fick tag i den där rosen som du ville ha. Låter jättesnyggt med lite gröna rosinslag med. Ska bli spännande att se resultatet, sådär nångång i slutet av juli! Åker ni iväg på er resa direkt efter bröllopet, eller kommer du hinna slänga upp nåt bildsmakprov innan ni åker?
Angående rembos liknande namn så tror jag att de gör som vissa hundkennlar, de döper varje års kollektion till namn på samma bokstav. Jag hittade en sida med alla rembos klänningar nånsin och där kom de i bokstavsordning.
Vi har hunnit med massor nere i Halmstad. Träffen med sångerskan gick bra. Hon kom även ner på min hippa, vilket var jättekul. Vi träffade också prästen och bjöd sedan honom och hans fru på rabarberpaj! När vi var i kyrkan upptäckte vi dock att vi blev så himla nervösa av att bara stå där utan folk, så vi bestämde oss för att strunta i de egna löftena.... Ska försöka satsa på att lära oss standardlöftena utantill istället, så vi inte behöver upprepa vad prästen säger.
Mamma och jag har shoppat lite med. Har köpt en sjal, ifall det skulle vara kasst väder. Bara en enkel sånhär:
groups.msn.com/annaomagnus/klnning.msnw&PhotoID=67
Och ett par örhängen till, vet inte riktigt vilka jag ska välja, vad tycker ni? Halsbandet ska jag dock inte ha, det finns ju redan ett i klänningen. groups.msn.com/annaomagnus/smycken.msnw Har även testat att göra bordsdekoration. Såhär nånting blir det. groups.msn.com/annaomagnus/blommor.msnw
Fast det ska nog vara guldtråd som binder fast brudslöjan i hasseln. Det finns en bild på en grön bukett med, den liknar min bukett rätt mycket, fast min ommer vara smalare. Det är min och ISLAs florist som har denna i sitt skyltfönster.
Både synd och skönt med Maltajobbet då. Hoppas att du får ett av de andra, när får du besked? Det verkar mycket möjligt att MAgnus får sitt jobb. Det kommer isåfall börja som ett sommarjobb och sen kanske bli fast till hösten.
Två personer har tackat kanske... Så nu är vi 94 eller 96 inklusive oss två. Vi hoppas hinna ha tid med alla, ska ju tex ha ett par stolar mitt emot våra platser så folk kan "hälsa på oss" under middagen.
Vad skönt att det äntligen löste sig med släktingarna! Är de i närheten kan de kanske komma på vigseln, men inte festen. Så får de ändå se er! Så skönt att du kan få släppa det orosmomentet nu! Härligt att höra att du är peppad igen!
Fy vad dålig stil av affären. Skönt att du har din klänning hemma iallafall, så de inte kan tappa bort den eller nåt. Har de blivit klara med underkjol och slöja än? Jag lämnade in min klänning. Det känns som den blir jättebra. Jag kommer nog inte behöva någon underkjol nu när den blir kortare. Det var skönt att känna att det gick att gå i den ordentligt. Vi kunde också se att mitt assymmetriska släp kommer bli finare än vi trodde. Jag kommer nog fästa upp det sen under dansen, det känns ju jobbigt att gå runt och hålla i det.
Roligt att du med ville bli psykolog! Jag kan verkligen rekommendera Torey Haydens böcker. De handlar om olika barn som hon har jobbat med. Börja med tex Burpojken. LÅna/köp en hel hög till semestern, de är snabblästa och lite beroendeframkallande.
Fågelfröpåsar låter gulligt. Vad bra att Ts mamma ville göra dem. Då blir de
nästan lite som en överraskning för er!
Bara kul att vi ska ha samma låt! Visst passar den utmärkt! Ska ni med swinga till det under refrängerna? Du har ju den stora fördelen att ha en dasant pojkvän... Min påminner mer om skogsbruds, fast han kommer inte undan. Haha, han kanske kommer fira sitt bröllop med ett blått öga för att jag tvingat honom att dansa!!
Har gått inskolning två dagar nu och träffat båda de jag ska jobba med. Det känns som mycket att komma ihåg själv, men ganska fritt hur man vill lägga upp tiden. Kan nog bli lite segt när man jobbar långa pass, men nu i början är jag mycket ledig också.
Jajaja, jag vill se mera bilder!!
Skönt att ni fått tag i en bra tårtmakare! Vad blir det nu för smaker? Kommer den se ut sådär som ni hade tänkt?
ISLA: Åh, kul att du hittat tillbaka till oss!
Visst är hon gullig, Monica? Hon är så himla engagerad! Hon verkar älska att fixa bröllopsblommor. Man kan ju vara lugn att de blir snygga, med tanke på hennes goda smak! Vad blev det för några för er? Hon hade några jättefina tiaror med, jag funderar lite på nåt sånt, eftersom jag inte ska sätta upp håret alls. Hur trivs du i ditt krull? Det verkar vara lite längre om du ska sätta upp det. Låter fint med cerisa blomman, är det en gerbera? Tänker mig en gerbera i huvudet! Då ska kanske buketten med gå i cerise?
Det låter verkligen fint med en trädgårdsbröllopsfest! Jag är fortfarande lite sugen på att promenera förbi er vigsel på stranden....
Tänk att det är så svårt att välja musik! Ert val låter fint tycker jag. Gillar Stevie! Vi funderade jättelänge, men det blev A trumpet volontary in, duvemåla hage, miraklet (vår låt), så skimrande var aldrig havet, och ronja rövardotter ut.
Skogsbrud: Kul att höra lite mer från din planering! Vore jättekul att få se lite bilder!
Vad häftigt det måste vara att flytta in i sitt första egna hus! Mina föräldrarfunderar lite på att flytta, så vi har varit och kolat på hus i veckan, det är ju jättekul!
Om jag hade en trädgård skulle jag nog önska mig en hängmatta! Och kanske lite fina krukor med växter. Har man fullt inne i huset är det ju bra att kunna önska sig saker till trädgården!
Okej, nu ger jag mig!! Nu är jag äntligen i fas! Har suttit här i typ två timmar och skrivit, haha! Snacka om bröllopsnojja! Fast det närmar sig med stormsteg, så det är inte så konstigt....
Hej igen!
Kon på en sak, ni ska få vara smakråd!Jag tog med vår gästbok upp, tänkte göra den klar.
Nu är frågan: jag tänkte skriva våra namn och datum på första sidan, det finns tre olika alternativ på hur det ska se ut.
1 bara skriva direkt på den röda sidan
2 klistra inen bit av vårt natur-vita papper som går igen i trycksakerna
3 klistra in papper + våra två små hjärtan som med finns på alla trycksaker. Vad tycker ni? Man kanske ska lämna plats för ett foto på oss på första sidan med? Det är riktigt många sidor i albumet, vore ju fint om man fick plats att ha det som fotoalbum med bröllopsbilderna på slutet.
Ni kan se alternativen i denna länk:
groups.msn.com/annaomagnus/gstbok.msnw
Hallå!
Ska bara skriva lite kort. Jag har lagt upp lite bilder på MSN nu. Tänkte jag kunde bjuda in er till webbgruppen. Detta för att inte vem som helst ska kunna gå in och kika. Vi har nämligen kompisar som också ska gifta sig i år och vi har lite saker hemliga fortfarande, så för säkerhetsskull. Men jag måste ha en mailadress för att kunna skicka inbjudningen. Ni kan väl skriva den här eller skicka på min mail:
skogsbrud@hotmail.com
Ja, jag har en speciell bröllopsmailadress. (Hrm, jag ska nog bli hemlig agent i mitt nästa liv.)
anna: Jättefin gästbok. Tyckte alla alternativen var bra men måste jag välja tyckter jag bäst om 2:an.
Kram
Tack, skogsbrud! Har spånat lite mer, ska nog göra den klar i dagarna. Det blir nog med det vita pappret iallafall.
Vad fint med bröllopsadress! Det skulle man ju tänkt på! Jag vill gärna bli inbjuden och kolla dina bilder! Du kan skicka till denna:
anahal02@student.umu.se
(0 är en nolla, inget o.)
Tack! Ska bli spännande!!
Anna, jag har skickat inbjudan nu. Har ingen aning om hur det funkar men det kanske kommer med en förklaring.