rembosekten
Hej på er, Buffy, ISLA, Sandra_77 och alla andra Rembotjejer! Startar den nya tråden nu, eftersom den gamla stängt för inlägg. Här kan vi fortsätta att diskutera våra rembopräglade bröllop!
Hoppas ni hittar hit...
Hej på er, Buffy, ISLA, Sandra_77 och alla andra Rembotjejer! Startar den nya tråden nu, eftersom den gamla stängt för inlägg. Här kan vi fortsätta att diskutera våra rembopräglade bröllop!
Hoppas ni hittar hit...
Jag förstår att ni är pirriga. Men jag önskar Er lycka till med alla arrangemang. Hoppas ni får det trevligt på Er stora Dag. Försök att varva ned lite. Kanske ni kan ta en dag när ni är lediga (ni kanske har semester) och bara njut och inte tänka på bröllopet på hela dagen (ni kan ju försöka ). Ta hand om Er själva.
Anna: Ja, visst kommer det att bli tufft att göra allt själv men vi har ju lång tid kvar. Klänningen kan jag ju sy lite i förväg. Trycksakerna lika så. Maten skall förberedas innan, vissa rätter kan tom frysas ned och på "Dagen" får någon annan ta hand om detta. Brudbuketten gör jag dagen innan och ställer den kallt, bordsdekorationerna och övrig dukning får andra ta hand om, men självklart så visar jag hur det skall se ut. Att sminka sig själv och göra håret själv tror jag kommer bli mindre stressigt än att åka runt och få det gjort av andra så den dagen skall jag ha det skönt för att orka hela eftermiddagen, kvällen och natten
. Det hela handlar ju om bra planering, och planera gör jag ju redan nu.
Budgeten på 25 000:- är kanske inte helt riktig då jag inte har räknat med "fådda" saker. Vigselringen kommer att bli en av mammas ringar, partytält och trycksaker ställer pappa upp med. Så det är egentligen "bara" själva festen och vår kläder som kostar. Förhoppningsvis kan vi få lite bidrag av svärföräldrarna också.
har ni gjort "körschema" över dagen? Vet inte hur jag ska börja, någon som har något att visa?
nike:
haha, en dag utan bröllopstankar. hahaha! Jag har haft en ledig vecka nu och bröllop är nästan det enda jag har sysslat med! Men det är ju så kul! Ska jobba en vecka till, så då blir det kanske mindre bröllopspyssel åtminstone.... Känner fortfarande ingen stress, men är väldigt förväntansful!
Låter som du har bra pejl på dina bröllopsbestyr! Mitt bästa tips är nog att skriva ner allt man kan komma på som ska göras, efterhand som man kommer på mer också. Sen börjar man pyssla i god tid och gör det man känner för just då. Smart också att lämna ifrån sig allt på dagen d och bara njuta. Jag är, precis som du, ett sånt där planeringsfreak, och då brukar man ju få koll på det mesta!
rtv:
Har inget exakt körschema, men jag ska antagligen inte till frisör och sminkös, så det blir rätt naturligt att gå upp och göra sig fin på morgonen. Åka till kapellet vid halv två, vår chaufför hämtar blommorna innan hon hämtar oss. Fotas medan gästerna transporterar sig till festlokalen och sedan tar toastmastrarna och restaurangen över ansvaret för middagen när vi kommer. Efter middagen blir det vals, sen spelar djen. Tårtan kommer in nån gång mitt i musiken. Sen blir det nattdopp!
Är det nåt särskillt du funderar över? Tror de flesta punkterna är rätt individuella. Du kanske kan få tips av att läsa några berättelser på "gifta"? Börja med att skriva ner allt som ska göras och placera sen in det i den ordning som verkar lämplig.
hihi, jag är så förväntansful! Hoppas att jag blir lite snyggare till nästa lördag! hihi
Hej!
anna: Jag tror att väskan kommer funka jättebra. Det är lite vintage-känsla över den som passar bra till klänningen. Så om du bara kan stå ut med att den inte stämmer hundraprocentigt med färgtemat :)
Har också funderat på nån typ av väska, det är smidigt att något att lägga småsaker i. Stövlettletandet ligger nere just nu. Har inte hittat några jag vill ha så jag får nog vänta tills höstkollektionen kommer in.
Vi har varit ihop i sju år och hade pojkvännen fått bestämma hade vi varit gifta ett bra tag. :) Känner inte alls igen mig i bilden att det är tjejen som tjatar om giftemål och barn, hos oss är det i princip tvärt om. Fast han har inte tjatat bara föreslagit som tur är.
Nike: Vad duktiga ni är som gör så mycket själva, jag tror det blir jättebra. Man vet ju själv vad man tycker bäst och har man bara tid och kunskap att fixa saker själv eller med hjälp av vänner blir det oftast billigare också. Smart att sätta upp en budget att hålla sig till :). Vi har bara skissat lite grovt och sen hoppas vi på det bästa :D
Roligt att använda sin mammas ring, ska du ändra på den eller ha den som den är?
rtw: Tycker absolut inte att du behöver ha en vit klänning på brunchen om du inte vill. Att matcha skjortan med din blombukett låter jättesnyggt. Lycka till med skorna och att hitta en fin väska. :)
Skogsbrud:
Kanske tar vi oss vatten över huvudet genom att fixa allt själva, men å andra sidan är jag rätt van att göra det (både fixa allt och ta mig vatten över huvudet ). Det här med budget känns som en nödvändighet då vi kännere att vi inte har råd med mer. Det finns så mycket mer att lägga pengarna på, både hus och barn. Mycket av kostnaderna sprider man ju ut över året (ioch med att vi är tidigt ute att planera) så det kommer ju inte vara så kännbart. Så mycket sparade pengar har vi inte så det blir till att spara under året.
Nike - vi är nog i samma sits, för vi ska också göra det mesta själva och har ett år på oss. Vi håller redan på att delegera - mina systrar är väldigt engagerade!
Anna - jag förstår att du är förväntansfull. Det börjar närma sig! Jag tror också att väskan kommer funka bra.
Jaha, hur har det gått för Magnus och köttet? Och har du blivit hippad än?
Imorgon ska jag provbaka bröllopstårta. Bara ett lager, visserligen, men man får ju en idé i alla fall!
Hej tjejer!
Skönt att ni tror väskan passar, då satsar jag på den. Jag kan nog tåla att den inte helt följer färgtemat...
skogsbrud:
Vad har du tänkt ha i din väska? Näsdukar, läppstift, panodil, plåster, talen och allergimedicin är det viktigaste jag kan komma på. HAr du nån mer smart idé?
Å, ni verkar ha lite ombytta roller! Hos oss har det nog varit jag som har ett förslag, sen funderar magnus på det en tid också kommer han fram till att han nog kan tänka sig att göra det! Sju år, det är ju lång tid, det måste kännas bra att ha det bakom sig. Vi har bara hälften, men när det är rätt så är det!
emmael:
kul att du har hjälp av dina systrar! Ska de vara tärnor eller något? Jag har ju valt bort tärnor och har fått hjälp från lite olika håll, men jag kan känna lite såhär i efterhand att jag gärna hade haft någon som var lite mer insatt under planeringen. Nu har jag istället berättat olika småsaker för olika personer. Det är så svårt att vara hemlig, även om jag gära hade velat vara det! Men det är kul att få dela med sig med!
Magnus är ganska bekymrad över hur bokstavligt han måste följa instruktionen att gå runt med kött och fiskrspö hela dagarna! Vi misstänker att inget kommer hända förrän han kommit till Uppsala imorron, men man vet ju aldrig... JAg har haft två superroliga hippor! Du kan läsa om dem här under möhippa. det finns även lite bilder.
www1.shellkonto.se/mago/brollop
Det är bland det roligaste jag har gjort!Blev helt rörd över att vännerna ansträngt sig så. Häftigt med att inte veta vad som skulle hända härnäst! Ni har mycket kul att se fram emot!
Hur blev bröllopstårtan? Låter spännande att testa! Vad är det för smak?
Nu sak jag snart och göra mitt hår!!! Är jätteuppspelt! Lägger kanske in en bild...
Kramar!
Emmael
Vi har inte kommit så långt i vår planering, inte ens nämnt för de närmaste om våra planer (på att gifta oss). Det mesta finns i våra huvuden.
PS Är din pappa från Falköping? I så falll har jag varit involverad i samma krets . Kommer ursprungligen från Vara kommun så är utflyttad Skaraborgare. DS