rembosekten
Hej på er, Buffy, ISLA, Sandra_77 och alla andra Rembotjejer! Startar den nya tråden nu, eftersom den gamla stängt för inlägg. Här kan vi fortsätta att diskutera våra rembopräglade bröllop!
Hoppas ni hittar hit...
Hej på er, Buffy, ISLA, Sandra_77 och alla andra Rembotjejer! Startar den nya tråden nu, eftersom den gamla stängt för inlägg. Här kan vi fortsätta att diskutera våra rembopräglade bröllop!
Hoppas ni hittar hit...
Nike:
Skönt att kunna ta det lugnt på jobbet och bara ägna sig åt BT. :)
Jag bävar lite inför att börja jobba igen efter min "semester". Vad arbetar du med?
Neguina är väldigt fin. Tänker du ha pärlor och spetsdetaljer också? Det är så otroligt romantiskt och fint! Var hittar man mönster för att sy klänningar ifrån? Går det att hitta på nätet?
Jag är lite skrockfull, men samtidigt ska det ju inte gå till överdrift. :) Jag skulle vilja lära mig att sy. Har önskat mig en symaskin i bröllopsgåva, men jag tvivlar på att det blir en sån. Men jag tänker nog skaffa en på egen hand framöver.
Vi kommer att bli 32 totalt, så det är frågan hur jobbigt det egentligen blir för folk att gå runt att leta upp sin plats. Det skulle ju helt klart underlätta om folk visste direkt, så det lutar åt att ha ett plakat eller ett papper uppe med bordsplacering.
Själv har jag anordnat större evenemang (ca 100-150 pers) än mitt eget bröllop, men det är otroligt pirrigare att ordna saker för sig själv. Det är otroligt mycket enklare att ha en uppdragsgivare. :)
Vi har delat ut väldigt mycket uppgifter, men för mig är det mest utmattningen av att vänta. Nu är det en dryg vecka kvar och jag längtar så otroligt! Vill se hur allt blir i slutändan. :)
Jag kommer ha en rund bukett med rosor. Bl a en som heter reveu som är vit och har en rosa kant uppe på bladen. Ska bli så spännande att se resultatet nästa vecka!
emmael:
Åh, Nanny hade ju verkligen passat med erat färgtema! Den är verkligen häftig. Du har inte funderat på att beställa från Lavendar eller någon av de på eBay som gör kopior av klänningar? Skulle vara kul att se hur nära originalet de skulle kunna komma.
Jag gillade bilderna på er på er hemsida. Har ni tagit dem själva eller är det någon som tagit dem?
Ska bli spännande att se hur ni gör med flaskorna. Det är en jättekul idé!
anna_80:
Alltid kul att läsa nytt, men det är lite svårt att komma ikapp när man har missat att skriva på ett tag. :) Men jag tyckte att jag klarade det bra tillslut. Milslånga noveller rockar!
Ja! "My precious!" Som jag längtar efter den ringen! T har den fortfarande undangömd för mig, den rackaren.
Jag längtar verkligen efter att det ska bli vår bröllopsdag nu! Den kommande veckan kan inte gå fort nog för min del. Jag har bokat manikyr till på fredag, det ska bli kul! Jag har dock lyckats bryta en nagel. Men det är väl inte hela världen. :)
Jag har också hamnat i det där att detaljerna inte längre känns som liv och död. T har börjat bli mer orolig för detaljerna och att folk inte ska ha kul. Tänk om allt blir jättestelt och tråkigt?!
Jag har tränat lite mer på autografen, men känner mig fortfarande rostig. Det känns inte som mitt namn och jag känner inte igen det. Har du funderat på att ha bindestreck mellan namnen? Det vore ju fint. Men kanske lite svårare och skriva och säga?
Jag tycker att talet är väldigt fint! Blir lite tårögd när jag läser det faktiskt. Tror att Magnus kommer att bli väldigt glad av det! :)
Påtal om tal, så kom jag att tänka på en sång som är med i slutet av filmen Wedding Singer, med Adam Sandler som jag tycker är så otroligt fin. Den säger allt om vad kärlek är för mig:
"I wanna make you smile,
whenever you're sad.
Carry you around when your arthritis is bad.
Oh, all i wanna do, is grow old with you.
I'll get your medicine when your tummy aches,
Build you a fire when the furnace breaks.
Oh, it could be so nice, growin' old with you.
I'll miss you, kiss you,
Give you my coat when you are cold,
need you, feed you.
I'll even let you hold the remote control.
So let me do the dishes in our kitchen sink,
put you to bed when you've had too much to drink.
Oh I could be the man who grows old with you.
I wanna grow old with you... "
Min lista med saker är mycket som jag inte kan göra nu utan måste vänta med tills nästa vecka t ex packa dekorationer, packa saker inför vigseln, skriva ut vigselprogram etc. Jag ska lägga upp programmet alldeles strax så ni får se hur det blivit. Det blir samma papper och kort som det andra.
Får se om det blir en poster med bordsplaceringen eller inte. Nu ringde T och sa att en av hans vänner ville bli placerad bredvid en singeltjej. *suck* vi var ju färdiga med placeringen!
Det blir 6 st glasvaser till bordsdekorationerna. De är runda i transparent glas, 20 cm i diameter och 10 cm i höjd. Ska bli väldigt spännande att se resultatet! Hade velat testa det innan eller nåt.
Neonskylten är ju en perfekt morgongåva. Ingen kille kommer någonsin vara så lycklig som Magnus när han öppnar den presenten! :D
Mina sminkfärger kommer att blir rosa/bruna. Så att de går ihop med blomman jag ska ha i håret sen.
Vad kul att hon också fick en lite tiara! Tror att ormhassel kan bli lika fint i håret som en tiara. Synd att Magnus tog med sig kameran. Hade varit kul att se en bild på nya håret.
Själv har jag börjat fjälla lite smått. Försöker använda mycket scrub och lotion. Då håller man huden relativt fräsch ändå.
Tror inte att det är någon tar illa upp om ni har presentöppning dagen efter. Men ni kanske ska be toastisarna att meddela det under middagen att de som vill komma förbi och titta kan göra det.
Kul att ni också ska sova isär. Så kan man bli extra pirrig!!!
Coolt med babyblå bubbla. Vi är inte helt färdiga med hur vi ska klä vår bil, men det löser vi nog i helgen. Imorgon ska vi käka lunch med chile-släkten som kommer ikväll och efter det ska vi till prästen för genrep. Pirrigt värre! Hoppas att hon godkänner våra löften.
Usch för att vara ifrån varandra. Men då får ni längta extra mycket efter varandra! Du får berätta allt om svensexan när du vet mer!!!
Yo brides!
emmael:
Jag tycker att alla de färgade remboklänningarna är helt underbara, förstår att nanny är en favorit. Själv kan jag titta hur länge som helst på finale....
Nike:
Vilket gulligt frieri! Komiskt att han slängde det först, bara!
Den typen av lång hängande bukett´får man nog ha rätt tåliga blommor i. Jag kommer ha ormhassel och brudslöja i "hänget" på min. Dessutom har man ju mycket tråd och pärlor och kanske man kan hitta på nåt annat som inte kräver vatten. Stavbukett är iallafall jättesnyggt det med. Jag var lite inne på det ett tag med.
Buffy:
Jag har nästan gett upp hoppet om en symaskin i bröllopspresent, jag med! Får väl köpa en själva nu när Magnus fått jobb och ska bli rik. Han har storslagna planer för vad han ska göra med alla sina pengar....
Har inte hört nåt mer på svensexefronten. Han klarade sig undan igår, men jag tror nästan att det blir idag. Men nu har han laddat med bananer och kött och allt vad han skulle ha med sig!
Du kanske ska kolla med T så han inte har glömt bort var han har lagt ringarna! Skulle ju vara snyggt om han gömt dem så väl att de är borta på bröllopsdagen!
Det är ju ganska lätt att säga alla mina namn, eftersom de är rätt korta, men båda efternamnen är lite ovanliga, så jag kommer väl få bokstavera två namn då. Det kanske är bäst att vara konsekvent, så det inte strular till sig. Jag får väl prova mig fram och sen bestämma mig. Ska nog träna lite autografer idag!
Japp, nu är talket utskrivet och klart! Så nu får det bli som det blir. Magnus har inte börjat på sitt... Jättefin sångtext du skrev. Kanske nåt att lägga in i festprogrammet? Visst finns det inte uppe än? Jag hittar inte det på sidan... Tyvärr har jag väldigt svårt för Drew Barrymore, så jag har bara sett filmen en gång.
Jag har faktiskt börjat ta tag i allt detdär som man sparar till sist. Nu är jag själv hemma, så det ligger högar som ska packas överallt! Men jag börjar med bli otålig! Njuter inte så mycket av väntan längre, nu när jag måste jobba hela tiden! Också är ju Magnus borta.
Å, trist med folk som lägger sig i placeringen när den är klar. Vi har haft några såna fall med.
Låter som bordsdekorationerna blir superfina! Och sminkfärgerna med.
Jag tror att Magnus har nån bild på mitt krull i sin dator, men den tog han med sig. Om jag får tag i honom kan han skicka hit den så kan jag lägga upp. Möjligt att det går att lösa.
Jag hoppas att jag klarar mig från fjällningen.... Men det är lite synd att den fina färgen bleks bort nu i regnet...
Tror tyvärr inte att vi har möjlighet att bjuda in alla till presentöppningen. Det får bli fotodokumentation istället. Är det nån som jättegärna vill vara med då vi öppnar kanske vi kan ta det på kvällen. Svårt detdär. Det känns inte som att det borde bli så supermycket presenter att öppna, men man vet ju aldrig.
Så kul att träffa chilesläkten! Då hinner ni ju umgås lite innan bröllopet med. Är det alla släktingarna, både de bjudna och de icke-bjudna? Och lycka till hos prästen! Tror absolut hon kommer gilla löftena! Känner folk till era fina ord? Så dekänner igen dem i löftena? Tårvarning där tror jag!
Nix, nu ska jag göra klart den andra placeringsskylten!
Kramar på er!
Ok, nu finns det ett par bilder på håret. Inte så vackra, håret är inte alls fixat, men man ser iallafall krullet!
groups.msn.com/annaomagnus/hr.msnw
Å, nej... Pratade just med floristen. Hon sa att det hade blivit jättesvårt att få tag i både pion och vallmo, eftersom det regnat så mycket där de odlas. Vi kanske måste ersätta dem med hortensia och nån annan blomma som jag inte vet vilken det är... Känns lite trist. Fast, det går ju att reparera. Buketten kommer ändå att ge samma intryck. Kunde ju varit nåt värre. Men det känns lite jobbigt att man har stött på sitt första problem såhär på slutspurten...
Och Magnus som bara är bortrövad hela tiden. Har inte hört av honom sen i förrgår. Hoppas att han har kul och att han kommer tillbaka innan bröllopet...
Anna
Håret blev jättebra tycker jag! Trist det här med blommorna, men "häng inte läpp" för det. Jag tror det blir bra iallafall. Hortensia är ju jätteläckert.
Jag skall nog fundera på detta med "häng" tycker nog det är snyggare än stavbukett och dessutom har jag inga blommor som passar till stavbukett ute i trädgården. Om man kunde få tag på rätt långa smala blad och ha pärlor och kristaller i som häng. Får fundera på denna tanke ett tag. Ja, ja det kommer nog att bli "byte" av alla saker tio gånger om innan den stora dagen infaller.
anna_80:
Mamma har iofs sagt att om jag vill så kan jag få hennes gamla symaskin. Men den är så gammal och sliten, så jag tror att det är billigare att köpa en ny än att lägga pengar på att reparera hennes. Hahah... Jag har också storslagna planer på vad jag ska göra med alla mina pengar när jag börjar få in lönen. :) Inkomsterna man har nu är ju inget man blir rik på.
Jobbigt att du inte har fått höra av honom ens. Vad är det för galen svensexa de har lurat iväg honom på?! :) Hoppas att det inte är något alltför hemskt i alla fall.
Vi fick tillbaka ringarna i fredags men har inte tagit på dem igen. De var så fina efter behandlingen, så det kändes lite trist om man skulle repa dem eller nåt. Så vi väntar lite med det. Får verkligen hoppas att han inte glömmer eller tappar bort dem till bröllopsdagen!
Dina efternamn rimmar ju nästan! Har du hunnit träna något mer på autografer? Själv sitter jag och våndas över placeringskort. Har fortfarande inte skrivit dem. Måste ta tag i det!
Ditt tal kommer att bli jättefint! Det är klockrent!
Vi ska inte ha med några sånger i vårt program, så där kommer den inte hamna. Får se om vi spelar den på kvällen. Programmet, våra bibelord (som Ts syster och min bror ska läsa) och presentkorten ligger uppe på hemsidan nu. Kom jättegärna med input!!! :)
T släpade upp våra resväskor kl. 5 på natten mellan fredag och lördag, i fyllan och villan. Han tänkte nog att det var dags att börja packa då. ;) Han är så rolig ibland.
Jag ska ta det lugnt idag och börja göra lite packhögar jag med, fixa vigselprogram och försöka klara av att göra placeringskorten också. T ska vara på match idag, så då får jag fixa och pilla i lugn och ro. Skönt!
Imorgon ska jag på konsert på jazzfestivalen ? Lauryn Hill! Det ska bli super. Och på onsdag ska jag och T ha en myskväll tillsammans. Det är hans sista dag på jobbet innan bröllopet och vi har beställt hummer och ankbröst från Delicard. Så ska vi försöka hålla oss lugna och bara njuta de dagar som är kvar.
Vi har dessutom bestämt att han som ville sitta bredvid en singel får sitta kvar där han sitter. Vi orkar inte börja flytta runt på folk igen.
Jättefint krull! Det blev jättefint på dig, du ser så söt ut!!! Har du gjort lite slingor i det eller är det ljuset som får det att skifta i färg?
Vi träffade alla släktingarna i lördags en stund. Nu har mamma och min moster åkt med dem till Gotland och är där till onsdag. Sen tror jag att vi får umgås med dem lite mer.
Prästen var jättenöjd med våra löften! Jag måste öva mer på att säga dem så att jag inte glömmer dem. Jag och T bestämde att vi ska säga dem varje morgon när vi vaknar och kväll innan vi somnar fram till bröllopet. Då borde det sätta sig tillslut tycker man. :)
Tråkigt med blommorna! Går det verkligen inte att få tag på någonstans? Det är ju jobbigt att behöva ställa om sig nu. Även om det kanske är så att bröllopet står och faller med valet av blommor så är det ju frusterande att behöva tänka om.... Kan hon maila dig bilder på de blommor hon menar?
Kram på dig!
Usch och fan och shit! Allt börjar jävlas med oss nu! Jag känner mig stressad för första gången i planeringen. Hade missuppfattat mamma ang borden i bordsplaceringen, så vi fick göra om en stor grej. Lyckades fixa det smidigt, men nu måste vi göra om de stora tavlorna, som jag kämpat med några kvällar nu, från början. Har räknat fel 511 gånger och fått ringa och ändra, men nu ska det vara rätt. HAr lyckats åtgärda det mesta av strulet, men man tappar helt klart lite lust. Dessutom har jag lyckats gå upp i vikt sista veckan innan bröllopet!!! Har klarat mig hela sommaren, men nu så kommer magen. Nu ska jag skita i alltihop och gå ut och sola innan jag ska åka till mitt jävla jobb som det känns som att jag bor på nuförtiden.
Ursäkta svordomarna, skriver och svarar snällt och fint på era inlägg ikväll.
Magnus är iallafall tillbaka.
anna_80:
Var inte ledsen, gumman. Det är ju tur att du fick reda på att allt inte var rätt i alla fall. Hade ju varit jobbbigt om ni inte hade upptäckt missödet förrän på bröllopsdagen. Nu har du ju i alla fall tid att ändra det innan.
Ang. viktökningen så kanske det räcker med hålla sig borta från godiset den närmsta veckan? :) Ta några långa promenader och ät mycket grönsaker så försvinner den lilla magen. Det är jag övertygad om.
Kul att Magnus är tillbaka. Du får rapportera grundligt om svensexan!
Kram och oroa dig inte. Allt kommer bli jättebra i slutändan. Vi ska ju gifta oss med våra stora kärlekar! :D
Jag har gjort det första vigselprogrammet nu, men känner mig inte helt nöjd. Tyvärr kan jag inte lägga upp någon bild då batteriet är slut i kameran. :( Får se om det blir några bilder på dem senare eller om jag nöjer mig med Ts åsikt.
Jag har skrivit det första placeringskortet! Känner mig lite duktig nu. :) Ska göra en "Just Married" skylt till bilen senare. Superpyssel med andra ord! :)
Vad har ni kvar inför bröllopet Anna80 & Rtw?