rembosekten
Hej på er, Buffy, ISLA, Sandra_77 och alla andra Rembotjejer! Startar den nya tråden nu, eftersom den gamla stängt för inlägg. Här kan vi fortsätta att diskutera våra rembopräglade bröllop!
Hoppas ni hittar hit...
Hej på er, Buffy, ISLA, Sandra_77 och alla andra Rembotjejer! Startar den nya tråden nu, eftersom den gamla stängt för inlägg. Här kan vi fortsätta att diskutera våra rembopräglade bröllop!
Hoppas ni hittar hit...
Vi gifter oss 22 juli 2006 så vi kan väl hålla tråden levande och stötta varandra med att sy. Emmael finns här också som gifter sig 2006.
Anna:
Kan inte säga det nog ofta, ni var så fina. Har skrivit ut alla era bilder och har de i min inspirationspärm. Hoppas att vi får vara så fina nästa år.
Hej tjejer!
Vi har haft så otroligt mycket att göra sista tiden här nu, så jag ha inte hunnit vara här inne på evigheter känns det som.
Hur årdet för er? Hade du gift dig nu anna_80?!? Var hittar jag bilder och din berättelse i.s.f?? Är såå nyfiken!
Själv har jag 9 (!!!) dagar kvar nu. Och fortfarande en del kvar att göra, eller rättare sagt en hel del.
Vi var i Danmark i förgår och hämtade klänningen...den är helt underbar !
Sitter här nu och ringer runt lite viktiga samtal inför bröllopet, ska ringa till gravören nu och höra om våra ringar blir färdiga någongång. Var och skulle hämta dem förra veckan...men då hade han graverat in helt fel, pust och suck.
micropop:
Det låter som en jättefin plan för ett bröllop!
Helt klart kul att sy sin klänning själv om man har tid och kunskap! Ska bli kul att se er allihop nästa sommar! Ninou och Naara är superfina, som alla remboklänningar.
Nike:
Så bra att du hittat mönster som passar! Man kan nog få rätt mycket rembokänsla med detaljerna sedan. Och i tygvalet med, kanske. Har du tänkt dig att den ska vara vit?
Å, vilken ära att få sitta i inspiraionspärmen!!
ISLA:
Ja, vi hade världens mest uderbara dag i lördags. Förstår att alla tycker så om sina bröllopsdagar, men detta var mer fantastiskt än jag kunnat föreställa mig! Alla våa gäster upplevde det likadant, det var magiskt! Här kan du läsa mer! Finna bara några få bilder än, väntar på fotografens.
www.brollopstorget.se/Forum-1-23/m1174143.html
Lycka till nu på ditt bröllop! Synd att jag inte är hemma i halmstad och kan smyga förbi och titta på er.... Du får visa bilder sen!
Hej tjejer!
Här är en till som kärat ner sig i rembos klänningar men tyvärr inte har budget till att köpa ett original. Har också sytt lite förr och funderar på om man skulle våga sig på att kopiera...
Kanske kan få lite mod härifrån :)
Anna: Ja, jag tror den skall bli vit, med detaljer i någon annan färg, grått eller mild rosa, vinrött kanske. Som sagt var det är långt kvar och jag hinner nog ändra mig många gånger Jag kommer inte att sy den förrän strax innan Dagen då jag går ned i vikt en hel del pga operation. 20 kg till är beräknat fram till bröllopet.
Peppina: Vi får sparka på varandra så skall det nog gå bra att skapa sin egen "Rembo". Välkommen hit.
Nike: Tackar för välkomnandet!
Tycker jag låter som en bra idé :) (Dessutom kan nog iallafall jag behöva det!)
anna_80: Har kollat på era bröllopsbilder och ni är fantastiskt vackra. Älskar din klänning..
Har en lite fråga bara: hur funkade det att dansa i klänningen med släpet? Knäpper man upp det på nåt sätt eller är det inte i vägen alls? Funderar på våga mig på att sy nåt liknande..
Ni är så duktiga, tjejer, som kan sy!! Vi önskade oss en symaskin i böllopspresent, men det blev ingen... Kanske lika bra, annars hade jag väl suttit och svurit över nåt ihoptrasslat tyg vid detta laget! Har varit och shoppat på rean idag. Helt underbart när man har sparat och snålat i över ett halvår!
Nike: låter fint med detaljer i annan färg.
Peppina: Tack så mycket! Det gick bra att dansa, fäste upp släpet med två små säkerhetsnålar, det såg inte konstigt ut, bara fint! En fördel, som kanske ni kan tänka på som syr, var att mitt släp bara var ett lager tyg som inte var speciellt tungt. De andra två lagren var mycket kortare. Man ser det lite här:
www.rembo.de/trendy/nefer/nefer2/index.html
Hennes klänning ser dock lite lång ut. Det var jättesvårt att gå i klänningen innan vi kortade den till min längd.
anna_80:
Ytterligare en fråga då: Det ser ut som att det är lite "öppet" bak i organzan, vad är det för tyg som syns mellan/bakom, är det också organza? Du skrev i ett tidiare inlägg att det var lite tyll bak på klänningen, kanske är det som syns eller är tyllen under sidentyget?
Många frågor och det kommer säkert fler om det är ok :)