• anna_80

rembosekten

Hej på er, Buffy, ISLA, Sandra_77 och alla andra Rembotjejer! Startar den nya tråden nu, eftersom den gamla stängt för inlägg. Här kan vi fortsätta att diskutera våra rembopräglade bröllop!

Hoppas ni hittar hit...

• Svar på tråden rembosekten
  • Snuttepuff

Förlåt en dumfråga, men vad är rembo?

• Peppina

Jeppson:
    Jag har inne i ett par tygaffärer men hittar inte sån skrynklig organza någonstans. Vet du var man kan hitta det?

• Peppina

Jeppson: Förreten, låter jättesnyggt med mocka-remmar som halsband..
    Vad tror du om slöja? Blir det helt fel till rembo eller kan det funka om man väljer rätt modell/tyg?

• Jeppson

Jag tror att det blir jättefint med slöja, om du som du sa har samma tyg som i klänningen, nåt tyll-aktigt. Man kan ju ha lite häftiga detaljer även på slöjan, band och sånt. Eller en lite spretig liksom, asymmetrisk. Hmmm... tål att tänkas på. Är det ingen av Rembotjejerna som har slöja på bilderna på siten?

Min sömmerska hade nåt som jag ska kolla på. Vi ska in på Simbra Siden om en vecka och handla (jättespännande!!) och jag tror det var därifrån hon hade tygprovet.

• Peppina

Jeppson:
    Bra idé med litet band och sånt på slöjan också :) Bara det inte blir för mycket..

Nej, det är ingen av modellerna på rembosidan som har slöja, det är därför jag undrar lite..

Jag vill också bo i Stockholm så jag kan gå i affärer med stort tyg-utbud :( . Jag får väl ta och åka upp en sväng när det börjar närma sig att börja sy...

Meddela gärna hur det gick med tygletandet, priser osv :)

• Peppina

anna_80:
    Klänningen börjar utforma sig ihuvudet, både utseendemässigt och "tekniskt" med din hjälp.. (Som för övrigt är helt ovärdelig för att det här projektet ska funka :) )
    En fråga till: Hur långt ner på kjolen är det inre sidentyget (är det siden förresten?) fastsytt med organzan i sidorna? Det ser inte ut som tygerna sitter ihop ända ner?

• micropop

Åh, nu har jag varit och provat rembo-klänningar! Nu blir jag nästan tveksam till att sy för de riktiga var så fantastiskt vackra! Alla små detaljer, spetsar, band, blommor... Ååååhhh! :D Men jag kommer inte ha råd att köpa, så det blir till att sy ändå, och jag tror att det kommer gå bra. Fick ju lite bra tips när jag kikade nogrannt på klänningarna. :)

• anna_80

Peppina:
    Sidenklänningen och organzaklänningen sitter inte ihop alls förutom precis i överkanten. Annars är de separata.

Det var ett kort inlägg från mig! Måste surfa vidare nu...

Kramar

• skogsbrud

Välkommen hem buffy!
    Ska bli spännande att se bilder.

Igår var lite nervöst. Vi var och hämtade ut ringarn på posten. De passade helt perfekt, skönt. Bild finns upplagd. En sak till att bocka av från listan.

anna: mitt släp är av tyll så det borde inte vara så svårt att röra sig i. Men jag är aningen småklumpig ibland så jag skulle inte bli helt förvånad om jag råkade snubbla på det. Förhoppningsvis händer det inte i kyrkan i så fall :)

Svar på tråden rembosekten