• anna_80

rembosekten

Hej på er, Buffy, ISLA, Sandra_77 och alla andra Rembotjejer! Startar den nya tråden nu, eftersom den gamla stängt för inlägg. Här kan vi fortsätta att diskutera våra rembopräglade bröllop!

Hoppas ni hittar hit...

• Svar på tråden rembosekten
  • anna_80

Peppina:
    Det kommer säkert gå bra om du har sytt förut. Har du bara gott om tid och tålamod ska det nog bli en kanonklänning! Ska fösöka ta lite bilder på min på olika detaljlösningar på min. Återkommer med dessa om ca två veckor.

Skogsbrud:
    Det är faktiskt riktigt kul att byta namn! Jag har kvar mitt gamla som mellannamn. Man känner sig riktigt gift på riktigt när man byter!

Ja, det var verkligen världens snyggaste stövlar du hittat! Kommer passa perfekt för ändamålet! Kul att ha skor som man kan använda sen med. Jag går i mina nästan varje dag. Mycket bättre än ett par fula sidenpumps som står i garderoben och dammar!

Menyn låter helt underbart god! jag blir riktigt hungrig.... Tror också på en lätt dessert. Vi hade parfait och det funkade jättebra. Sen dansade vi ungefär en timme och så kom tårtan in. Musiken fortsatte i bakgrunden och sen tog dansen fart igen efter en liten stund. Det blev avslappnat och bra.

Hur blev klänningen? Har du bestämt dig för vilken frisyr det blir? Ska bli superkul att se bilder! Tycker det är ont om bilder från rembobrudar...

Kramar

• Peppina

Håller med anna_80: Fram för fler bilder på rembobrudar!

• _sus_

nu har jag halkat in här.. dock ej rembotjej...

skogsbrud & hippkarin:
    ni ska eller har gift er i Linderåsens kyrka? stämmer?
    vi ska vara i säby kyrka.
    jag undrar var ni har era fester och var ni har köpt tårta. jag kommer inte där ifrån så glad om jag kan få lite hjälp :)

• skogsbrud

Hej hej hallå!

_sus_: Jag gifter mig inte i Linderåsens kyrka. Vet inte om jag kan hjälpa till eftersom vi ska ha vår fest i Eksjö och även tårtan köps där. Jag antar att Tranås blir närmre och smidigare för dig.

anna: Har världens beslutsångerst när det gäller frisyr. Hoppas frisören har nån bra idé men henne ska jag inte träffa förrän 1:a september så jag får fundera själv en stund till :)
    Var och provade klänningen i torsdags, svårt att bestämma längd på släpet. Jag tycker att det är fint med lite släp men vill inte gärna snubbla över det. Hur långt var ditt?
    Parfait lät jättegott. Skönt att höra att det funkar med både efterrätt och tårta.

Kram

• Peppina

anna_80 (och gärna andra som vill tycka till :)):

Hur funkar det med slöja till rembo-klänningar (nefer-liknande) ( www.rembo.de/trendy/nefer/nefer2/index.html ). Skulle gärna vilka ha slöja men vet inte om det riktigt passar till en sån klänning.. Hur skulle den se ut i så fall? Funderade isåfal att ha slöjan i samma tyg som "sticker ut" där bak, dvs tyll...
    Nån annan rembo tjej som har haft/vill ha slöja? Bilder?
    Vad tycker ni?

• Buffy79

Hej tjejer! Ser att det har kommit till en hel del brudar till "sekten". Otroligt kul att se! Har dock inte hunnit läsa så mycket av det som skrivits ännu.
    Själv kom jag hem från Asien idag och är alldeles slutkörd! 12 timmar från Kuala Lumpur till Amsterdam, 3 timmars väntetid och sen 2 timmars flygresa till Sthlm därifrån. *pust* Men, det har varit alldeles, alldeles underbart! Jag ska försöka plita ner både en berättelse om vårt vackra bröllop och den underbara resan de närmaste dagarna, i värsta fall blir det inte förrän till helgen. Imorgon bitti börjar jag på nya jobbet, vilket känns otroligt pirrigt och kul!

Hur som helst, ville bara meddela att jag är åter, även om jag inte är helt återställd ännu. :)
    Nu ska jag krypa ner i sängen med min nyblivne make. Härligt, härligt.

Kram på er!

• anna_80

Hej på er!
    Är hemma i "modemlandet" så jag orkar inte logga in så ofta.... Kommer tillbaka nästa vecka.
    skogsbrud:
    Mitt släp var ungefär 0,5-1 meter. Jag tror faktiskt att det är lättare att fästa upp det om det inte är alltför kort. Så vill du ha ett långt så kör på det! Vad har du för tyg i släpet? Mitt var ju väldigt lätt, därför var det inga problem att röra sig med det heller.

Peppina:
    Ska du ha slöja tycker jag absolut att det ska avar i samma tyll som släpet! Kan nog bli coolt. Buffy hade en liten slöja på vigseln, men inte sen på festen. Tror att det beror helt på vilket intryck man vill göra. Det hade inte passat alls till mitt försök att vara älvlik, för tungt liksom. Men man kan ju alltid göra en som man sen provar till och då väljer vad som passar bäst.

Buffy:
    Å, hej! Så kul att du är tillbaka! Vad skönt att ni har haft det härligt! Längtar efter en berättelse!! För att inte tala om bilder!! Vi har fått bilderna från vår "digitala" fotograf. Superfina, ska lägga upp dem snart så ni får se! Behöver kanske hjälp att utse ett tackkort!

Hur känns nya jobbet nu då? Så underbart det måste varit att få åka iväg direkt efter bröllopet! Vi började ju jobba nästan direkt, mindre romantiskt! Men nu har vi bokat resa till goa 2 veckor i jul. Ska bli härligt!

Vi måste höras massor nästa vecka när jag är tillbaka vid min snabbare dator! Ska bli så kul att se era bilder!!

Kramar

• Jeppson

Buffy:
    Va härligt det låter! Har du några bilder?? :) Vart har ni varit? Var ni i Kulan hela tiden?

Peppina:
    Vilken klänning ska du ha? Det har du SÄKERT skrivit, men jag har inte läst igenom alla trådar. F'låt....

• Peppina

Jeppson: Ska försöka knåpa ihop nåt som liknar nefer har jag tänkt..Får se hur det går :)
    Vilken modell var det du skulle ha?

• Jeppson

Peppina:
    Jag ska ha Nymphe som bas tänkte jag: www.roppejempa.se/brollop/index.php&category=Kl_der

Å, det är så himla mycket snyggt på Rembo! Svårt att välja! Har i alla fall bestämt att jag ska tillverka mitt eget halsband. Mocka-remmar i vitt och ljusljus-beige några varv runt halsen (och kanske lite som hänger ner), och så en vit-& silverfärgad liten fjäril på, ca 7cm mellan vingspetsarna. :)

Svar på tråden rembosekten