rembosekten
Hej på er, Buffy, ISLA, Sandra_77 och alla andra Rembotjejer! Startar den nya tråden nu, eftersom den gamla stängt för inlägg. Här kan vi fortsätta att diskutera våra rembopräglade bröllop!
Hoppas ni hittar hit...
Hej på er, Buffy, ISLA, Sandra_77 och alla andra Rembotjejer! Startar den nya tråden nu, eftersom den gamla stängt för inlägg. Här kan vi fortsätta att diskutera våra rembopräglade bröllop!
Hoppas ni hittar hit...
Neguina är jättefin!!
Tyvärr kommer jag inte in på dina mönster-länkar...?
Jeppson:
Här är Nikes länkar:
store.sewingtoday.com/cgi-bin/voguepatterns/shop.cgi&TI=20003&page=5
och
store.sewingtoday.com/cgi-bin/voguepatterns/shop.cgi&TI=20003&page=4
Nike: Hoppas det är OK att jag la ut dina länkar, jag sparade dem förra gången du la ut dem :) Gillar framför allt den toppen.
Tack! Ja, det är ju Neguina över dom! :)
Å, tack tjejer, kul att ni vill ha oss gamlingar kvar! Har ju inte så mycket nytt att komma med, men jag följer tråden och svarar gärna på frågor! Känner mig som en gammal bröllopsräv!
Är fortfarande väldigt nyfiken på hur det gick för rtv förra helgen!
anna_80: Jag har lite mer frågor om din underbara klänning.
1. Ungefär hur vid är kjolen längst in under organzan (alltså sidentyget)?
2. Ingår detta sidentyg i släpet, eller är det bara tyll och organza i släpet?
3. Är det ett eller flera lager organza på?
Hoppas du är kvar här på BT så du kan svara :)
anna_80: Glömde en: Är det bara sömmar i sidorna (och mitt bak)på organza-tyget, inga fram? Det ser ut så på bilden.
Hallå!
anna: Hur känns det är vara fru?
Nu är det inte så mycket klart att ordna med, skönt. Har hittat stövlar (bild ligger uppe) och det känns bra så klänningen är lämnad till mormor så hon kan lägga upp kjolen i rätt längd. Väntar spänt på att ringarna ska bli klara. Vi har pratat med kocken och fått ett menyförslag. Det går framåt, sakta men säkert :)
Kram
Peppina:
Jodå, jag hänger kvar... Svårt att slita sig!
1 Vet inte riktigt hur vid innerkjolen är, men den är ungefär som de yttre lagren. Den är inte speciellt tight.
2 Sidentyget sticker ut kanske nån dm bara släpet. Man kan säga att om det bara varit siden och organza så skulle nog inte släpet varit så stort. Nu är det som om man skulle ha delat på organzajolen och lagt in tyll för att få ett större släp. Tyllen är inte en hel kjol, utan mer som en isydd kil, liksom. Förstår du hur jag menar? Kolla på bilden och se om du fattar hur jag tänker... www.rembo.de/trendy/nefer/nefer2/index.html Ska försöka fixa bättre bilder på mitt släp, åker hem nästa vecka, då kan jag plåta!
3 Bara ett lager organza. Och precis som du säger, sömmar i sidorna och bak, inte fram. Däremot är den ju draperad i sidsömmarna lite assymetriskt.
Har du satt igång klänningstillverkningen, eller är du på gång med planeringen? Ska bli jättespännande att se hur det blir!
Skogsbrud:
Det känns helt kanon att vara fru! Jag börjar vänja mig vid mitt nya namn. Har beställt nytt körkort och visa kort. Spännande!
Det börjar närma sig för dig! Stövlarna var ju helt suveräna! Sitsnygga! Gratulerar till det köpet! Var hittade du dem?
Hur ser menyn ut då? Blir det skogs och vilt inspirerat?
Ha det så bra tjejer! Behöver ni mig igen så bara ropa!
anna_80: Man tackar! Kommer säkert fler frågor. Nej, klänningstillverkningen har inte kommit igång än, bara planeringsstadiet än så länge. Ska hitta ett mönster att utgå ifrån och sen vill jag gärna ha ganska klart för mig hur jag ska göra innan jag sätter igång så att jag inte står där sen med en halvfärdig klänning..Är lite nervös över organzan och draperingarna..att få dem snyggt och så.. Likaså att få släpet snyggt. Klänningar har jag ju sytt innan så det undre sidentyget ska inte vara några problem (hoppas jag :))
anna: Kan tänka att det är en bunt med kort och sånt som ska bytas. Hade först tänkt behålla mitt efternamn men har ändrat mig så nu blir det hans, känns lite skumt :)
Tack, det kändes så skönt att hitta stövlar. Var lite orolig att jag skulle behöva vara barfota, inte helt kul i slutat av september :D Hittade dem på Nilsons i Lindköping, i helt fel storlek. Men som tur var fanns de i rätt storlek i Jönköping.
För närvarande ser menyn ut så här:
Skaldjurssoppa (hummer eller havskräftor troligen)
Vildsvin med rotfruktsgratäng och tillbehör (förutsatt att vi får tag på vildsvin men det tror vi)
Creme bryle (hur det nu stavas)
och tårta (choklad- och hallonmousse)
Vi ville bara ha nån liten efterrätt som inte var så mäktig eftersom vi ska äta tårta sen också.
Mormor har lagt tråcklat upp klänning nu så jag ska iväg och prova innan hon klipper den, spännande.
Kram