rembosekten
Hej på er, Buffy, ISLA, Sandra_77 och alla andra Rembotjejer! Startar den nya tråden nu, eftersom den gamla stängt för inlägg. Här kan vi fortsätta att diskutera våra rembopräglade bröllop!
Hoppas ni hittar hit...
Hej på er, Buffy, ISLA, Sandra_77 och alla andra Rembotjejer! Startar den nya tråden nu, eftersom den gamla stängt för inlägg. Här kan vi fortsätta att diskutera våra rembopräglade bröllop!
Hoppas ni hittar hit...
Peppina:
Hihi, vi var jättenervösa innan, men det gick ju bra till slut!
Hur går det för er alla i planeringen? Har det hänt nåt på sistone?
Wohoo!
Äntligen är kyrkan bokad, så nu är det bestämt till den 19/8 2006...
Känns så verkligt helt plötsligt :)
Grattis Peppina! Vad är det för en kyrka? Kul att ha tagit ett steg närmre!
anna_80:
slottskyrkan i Kalmar blir det. Ska bli så kul att börja planerandet, och lite nervöst att försöka sy klänningen..
Hej tjejer! Äntligen vågade jag mig in på er tråd och inser att det ju inte alls handlar om en PLATS som heter Rembo, utan om klänningarna!
Ska också ha en Rembo-baserad klänning, så då passar jag ju in här. :D
Kul! För det verkar vara lite ovanligt med så pass okonventionella klänningar som Rembo har, och det är inte många på BT som jublar över klädvalet när man visar detman själv tycker är finast i världen.
Men nu ska jag försöka läsa igenom allt och se vad ni sagt. Hörs lite senare!
Välkommen Jeppson!
Hur ser din klänning ut? Har du bild? Jag har fått massa uppskattning för min klänning här på BT, tråkigt om du inte har det... Här i tråden kan du iallafall känna dig som hemma och få massor av beröm!
Hihi, kul att du trodde att rembo var ett ställe! Lycka till med läsningen, du kommer få att göra en stund om du ska plöja båda våra trådar!
Man får lov att hoppa in mitt i om man vill....
Hej, Anna!
Vi har faktiskt skrivit till varann förut, och jag visade då den Rembo-klänning som jag ska ha som bas: www.roppejempa.se/brollop/&category=Kl_der¤t=3, modellen är Nymphe. Vi ska göra den kjolen (den ska ha ungefär samma stil på framsidan - det har den inte egentligen). Lite lager på lager sådär.
Sen ska jag använda livet på bilden www.roppejempa.se/brollop/&category=Kl_der¤t=2 som jag redan har. Sen får vi se vad vi gör. Ska justera det lite och "drapera" det á la Rembo med nåt tunt tyg, och så blir det väl lite blommor och sånt på, och snören och annat "bus".
Tror det blir jättefint, och jag tror säkert folk kommer tycka den är fantastisk när den är klar - framförallt kommer jag det! :D Känns lite trist att ingen kommer se den förutom maken, syrran och svågern, så jag funderar på att ha den även på nyårsfesten (som blir istället för bröllopsfest). :)
La in två bilder till med lite tänk kring livet och blommor på kjolen...
Jeppson: Ska du också sy din rembo-inspirerade klänning själv? Vi börjar bli många som ska göra det :)
Peppina och Jeppson:
Kul att vi är fler som ska sy klänningar à la Rembo! Hur gör ni med mönster? Har ni hittat något bra eller ritar ni själva eller med hjälp av sömmerska? Jag tror jag ska försöka hitta något mönster som påminner om själva grundmodellen, och sedan "dekorera" med flera lager organza, ev blommor, osv. Hur gör ni?
När tänkte ni börja sy? Jag gifter mig 15 juli nästa sommar, men jag vill gärna börja redan nu! :)