rembosekten
Hej på er, Buffy, ISLA, Sandra_77 och alla andra Rembotjejer! Startar den nya tråden nu, eftersom den gamla stängt för inlägg. Här kan vi fortsätta att diskutera våra rembopräglade bröllop!
Hoppas ni hittar hit...
Hej på er, Buffy, ISLA, Sandra_77 och alla andra Rembotjejer! Startar den nya tråden nu, eftersom den gamla stängt för inlägg. Här kan vi fortsätta att diskutera våra rembopräglade bröllop!
Hoppas ni hittar hit...
jag har precis blivit totalt kar i Rembo klanningarna. Tyvarr ar det nog lite for dyrt for mig da jag forstod att de kostar runt 10 000 - det ar ingen av er som planerar pa att salja er klanning efter brollopet? eller kanske vill hyra ut den? skall gifta mig nasta sommar.
Anna:
Wow, baby. Ni var så läckra båda två. Det lyser om er. Tack för ni delar med er av den känslan, för jag satt ock log när jag tittade på era bilder. Håret, klänningen, brudbuketten och kvisten i håret var WOW!
Såg lilla Anna & Magnus på bilderna. Vad de var söta! Kan tänka mig att de gjorde succé under kvällen.
Är det snäckskal du har i buketten? Tror iallafall jag vet hur "min" bukett skall se ut. Blev verkligen kär i din.
Grattis, grattis, grattis!
Buffy:
Kan inte se dina filmer på jobbet, men skall titta på dem när jag kommer hem. Hoppas ni får en trevlig resa!
Kommer inte i håg vart den skulle gå. Anna kan du uppdatera?
akbrollop:
Javisst är det lite saftigt pris för en klänning. Men jag kan ändå säga att jag var så nöjd att jag ändå hade en Rembo. Det hade inte gått att kompromissa med nåt annat för min del! Jag har funderat lite på om jag ska sälja min, men jag vet inte riktigt ännu. Jag lovar att höra av mig här i tråden först i så fall. Om du har råd kan du ju köpa en klänning och sedan sälja den efter bröllopet. Jag har redan fått massor av spekulanter på min, utan att den har varit till salu!
Nike:
Tack så mycket! Jag längtar efter de fina fotografbilderna! Ska bli kul att se! Tårtparet gjorde faktiskt succé! Jättekul!
Ja, buketten blev helt underbar. Det är snäckskal som hänger i den, ja. Hoppas att du kan få din drömbukett!
Buffy ska åka till Asien i en månad ungefär. Har för mig att det är Malaysia och ev Dominikanska republiken. En riktig drömresa med 5stjärnor hela vägen!! Våra gulliga vänner hade faktiskt samlat ihop till ett presentkort så att vi får resa vi med! Får se vart den resan går...
anna: Det såg verkligen helt underbart ut. Man blev lycklig av att bara se bilderna.
buffy: Hoppas ni får en underbar bröllopsresa. En månad i Asien låter som en dröm.
Kramar
Hallå, tjejer!
Hur går det för er?
rtv, nu är det snart dax för dig! Stort lycka till, jag ska hålla tummarna för vädret.
Det är helt underbart att vara fru! Fast lite trist att vi båda jobbar redan... Vi fick iallafall presentkort på resia i present, så vi får åka på resa såsmåningom i höst eller vinter. Ska bli härligt!
Ska fundera lite på bra tips till er som har lite tid kvar. Sånt som uppskattades på vårt bröllop. Om ni vill veta?
Håller på och tjatar på magnus för att vi ska få tag i vår digitala fotografs bilder! Jag är så himla nyfiken!!
Ha det bra!
Kramar!
anna_80
Bra att du puffade upp rembosekten, så att jag hittade hit! Jag har ju lite frågor om klänningen, eftersom jag är sugen på att sy något i samma stil själv. Är det många lager tyg och vad är det för slags tyg? Och hur är knäppningen på överdelen - dragkejda, knappar, etc?
Kan man förresten hyra remboklänningar någonstans (bor i sthlm)? Jag är ju såååå sugen, rembo är verkligen de enda klänningarna som jag har känt WOW när jag har sett! :)
micropop:
Välkommen till tråden! Här hänger fler brudar som ska sy sina "egna rembos". Jag kan svara på dina frågor, hur det är med min klänning. Har du nån favorit som du inspireras mest av?
Min klänning är hel, alltså inte tvådelad. Den har dragkedja i ryggen. Det är tre lager tyg i kjolen, ett sidenfoder, sen ett sidentyg och sist ett lager organza. I släpet är det även mjuk tyll. Har inte hört talas om nån som hyr ut rembo, men man vet ju aldrig. Har inte helt bestämt hur jag ska höra med min, om jag ska sälja eller behålla den. Men jag har redan fått hur många bud på den som helst, så om du har råd kan du ju köpa en och sen sälja.
Är det nåt mer du undrar?
När gifter du dig och var?
anna_80:
Tack för välkomnandet! Jag har inte vågat ge mig in i tråden förut, då jag bara ska fuska mig till en rembo ;)
Tack för info om din klänning! Mina favvisar är Ninou och Naara, men din (som väl är en Nefer) är riktigt fin också! Jag har faktiskt inte ens tänkt på att köpa och sälja vidare. De verkar ju som sagt vara eftertraktade, så man kan säkert få tillbaka en stor del av pengarna man lägger ut. Det ska jag fundera på... Men å andra sidan skulle det vara himla kul att sy sin egen klänning!
Dragkejda i ryggen låter bra, finns det något jag inte kan tänka mig så är det såna där klädda små puttinuttiga knappar, helst tusen stycken i rad... ;)
Vi gifter oss den 15 juli nästa år, det blir en borgerlig vigsel här i sthlm. Om det funkar så vill vi gifta oss under en stor ek vid Sjöhistoriska muséet, en av mina favvoplatser här i stan. Sen blir det fest på Borgen på Gärdet, om allt går enligt planerna. Länge kvar, men det går nog fort!
Micropop: Jag hade tänkt att sy mig min egna "Rembo". Älskar att sy och har sytt en hel del balklänningar tidigare. Min inspiration heter Neguina.
www.rembo.de/trendy/neguina/index.html
Som jag skrivit tidigare i tråden så skall jag sy mig en tvådelad klänning för att kunna byta kjol till kvällens fest. Jag vill ha släp i kyrkan men kunna röra mig ledigt under kvällen. Dessutom är det lättare att få bra passform på 2-delat tycker jag. jag har hittat 2 mönster som jag delvis skall följa med några ändringar. Bl.a tycker jag sömmarna bak på kjolen är snygga, men det kan ju inte vara så svårt att få till hoppas jag. Dessa två mönster skulle vara bra att sy efter (hoppas länkarna fungerar)
överdelen:
store.sewingtoday.com/cgi-bin/voguepatterns/shop.cgi&TI=20003&page=4
kjolen:
store.sewingtoday.com/cgi-bin/voguepatterns/shop.cgi&TI=20003&page=5