• Gumsigos

Kristianstad Brudarna!

Här samlas alla Kristianstadsbrudar!

Här under tänkte vi att alla kunde stämma träffar och prata sånt som brudar gör!

Vill ni stämma träff, passa på här!

Ha det gott!

• Svar på tråden Kristianstad Brudarna!
  • Sanna0806

Åh vad härligt med semester!!! Är ledig nästa vecka och sedan går jag på fyra veckors semester 25 juli. Blir två veckor innan och två veckor efter bröllopet, blir ju en hel del att stå i innan...

På måndagen efter bröllopet drar vi till Aruba ) Det blir en riktig once-in-a-lifetime-resa! Ser verkligen fram emot den. Enda sorgliga är att vara borta från sonen i 11 dagar Men min mamma ska bo hos oss med honom så jag vet att han har det bra.

Har ni funderat något på bröllopsresa?
    Min-ah, hur kommer ni att göra?

Snart ska jag hem och städa som en galning och sedan sätta mig med våra placerings"kort", vi har fixat stenar som vi skriver namnen på (har havstema). Måste ju beta av min lista nu
    Har fått tag på en tjej som vill vara medryttare till hästen, så jag är "ledig" ikväll! Känns som en lyx!

Nu ska jag gå in i arkivet och sortera journaler, låter väl kul?
    Men jag tror att jag smyger in här innan jag slutar... kan nog inte låta bli

• Gumsigos

Sanna Vi har med havstema eller snarare strandtema. Hur ska ni göra dekorationerna?
    Vi funderade på vass stenar och sand men vet inte riktigt hur. Kanske snäckor med.

Vi ska skicka våra hästar på bete snart,vet inte när. Har blivit lite försenade.

• Sanna0806

Gumsigos!
    Vi kommer att ha oblekta linnedukar som vi fått låna och sedan kommer vi att strö små stenar i mitten lite snirkligt (tror vi köper dem i en blomsteraffär) blandat med snäckor och blå glaspärlor (som typ ska symbolisera havet). Sedan har vi värmeljusstakar (från IKEA) som vi fyller med sand (och värmeljus såklart ) Vi har funderat mycket på om vi ska ha blommor, men i så fall blir det nog strandråg. Vita tallrikar (två olika typer), rel ljusblå festprogram, mörkblå servetter och stenar som placeringskort.
    Festprogrammet, servetten och stenen kommer att ligga på varandra på tallriken, förstår du hur jag menar?

Ska provduka hemma någon dag så att det inte ser heltokigt ut.
    Vi har tjatat så länge om att flytta till havet att det var ett givet tema.

Hur har ni tänkt er att dekorera dem?

• Sanna0806

Gumsigos
    Har min häst på bete nu också, rider henne bara tre dagar i veckan just nu, så hon bara sväller och sväller...

Bor ni på gård eller har du hästarna inhyrda någonstans?

• Gumsigos

Vi har inte kommit så lång, oblekt linne lät fint. Jag har funderat lite på att strö stenar o sand i ljuslyktan precis som du, men inte det blåa.

Jag e själv född i Trelleborg o älskar havet, sen hade vi en weekend i Ystad där vi ska gifta oss så det känns så naturligt.

Vi ska me ha stenar som placering.

Men sen vet jag inte hur mycket vi ska göra själva eftersom vi tänkt ha festen på restaurang.

• Gumsigos

Vi har gård precis utanför Tollarp, du kör förbi den när du kör till Malmö, precis intill E22 på vänster sida. Du får gärna titta in om du har vägarna förbi.

Var va det du bodde?

Va ska ni bjuda på för mat? Ska ni ha buffé? Försöker komma på nåt gott o lätt att bjuda på, på älsklingens överraskningsfest. Han blir 30 i september.

• Marie06

Ni sitter här än... :)

Jag har klippt gräset, tvättat två maskiner lite flittig är jag ändå minsan.

Fick mail av Ren Hud dem verkade super trevliga och okej priser.

• Marie06

Vet någon av er om det ska bli bra väder imorgon?

Dricker du Gumsigos? Synd inte Klas kan dricka annars har vi öl men den är stark.

• Sanna0806

Japp vi ska ha buffé!
    Hade tänkt att fixa allt själv, men har ändrat mig när det gäller köttet och fisken så det beställer vi. Vi kommer väl ha lite medelHAVS tema där, med couscoussallad och fransk potatissallad osv.

Jag har två jättebra recept på kyckling som är kanongoda, det ena kan man förbereda dagen innan och det andra är så buenkelt att man bara kan slänga in det i ugnen en timme innan gästerna kommer så sköter det sig själv. Ska försöka att komma ihåg dem i morgon, annars kan du kanske få dem om/när vi träffas. (Jag tjatar om mitt fika ) Sedan har man kalla såser till det mums. Cous coussallad är ju också gott och enkelt. Det viktiga är ju att man får kul med gästerna och slipper stå i köket halva kvällen...

Vi bor lite söder om Yngsjö, hyr ett hus på en gård där, men tyvärr finns det inget stall så jag har henne inhyrd i ett stall mitt i Yngsjö by.

Ops, nu kommer blivande maken och hämtar mig. Vi hörs i morgon!

//Sanna

Svar på tråden Kristianstad Brudarna!