• Gumsigos

Kristianstad Brudarna!

Här samlas alla Kristianstadsbrudar!

Här under tänkte vi att alla kunde stämma träffar och prata sånt som brudar gör!

Vill ni stämma träff, passa på här!

Ha det gott!

• Svar på tråden Kristianstad Brudarna!
  • Sanna0806

Hej på er!
    Vad trevligt, ni verkar vara en aktiv grupp
    Himla otur med era träffar, jag får långväga besök på fredag och de stannar hela nästa vecka. Kanske kan jag komma ifrån den 7:e, när ska ni träffas? Kl 10 eller senare?
    Annars kanske någon vill ta en lunch/fika veckan därpå, v 28? Jag jobbar men kan sluta tidigare/ta långlunch.
    Ska kanske presentera mig lite närmare:
    Heter som sagt Sanna, är 32 och bor ihop med Affe (42), vår som Anton, snart två år och vår katt Timjan.
    Jobbar som specialpedagog på Hörsel och Dövenheten och stöttar familjer som fått veta att barnen är hörselskadade.
    Flyttade ner hit från Örebro i december och har väl inte riktigt kommit till ro än, även om jag trivs bra här. Har inte hunnit skaffa mig "egna" vänner ännu (sambon har en bunt sedan tidigare eftersom han kommer härifrån), eftersom det är svårt när man har barn.
    Vilken tur att jag ska gifta mig så att jag kunde sätta in en "kontaktannons" här )
    Ja, vad ska jag säga mer?
    Vi gifter oss nu i augusti (det sa jag nog tidigare?) så just nu håller vi på och knåpar med festprogrammet och jag ska provbaka bröllopstårtan på fredag då min bästa vän med familj kommer.
    Vårt största huvudbry nu är transport från kyrkan till lokalen. har kollat på uthyrningsfirmor men vi tycker det är så dyrt. Kanske ni har något tips?
    Ja, ni får väl fråga på om det är något ni undrar över
    Nu måste jag ta en paus och jobba lite
    //Sanna
    Ps. Min stackars fusk-brorsdotter blev fullständigt nerskälld på MB när hon ville ta ett kort på mig i klänning till min mamma som bor i KAlmar, så det är inget jag rekommenderar...

• Paulinas

Hallå tjejer!!

Vad trevligt att vi fått en "nykomling", välkommen Sanna!

Jag gifter mig 3 juni 2006, mitt emellan marie och gumsigos. Gifter mig i kristianstad och har fest i brunnen i arkelstorp (bygdegård).

Jag går på semester på fredag och sen träffas jag gärna och hittar på lite kul (både bröllop och inte bröllops relaterat) Min blivande jobbar hela sommaren, så är mycket själv under semestern.

• Paulinas

Min-ah

Vad kul om du ville ta med dig lite trycksaker den 7:e. Jag och de andra tjejerna planerar att åka till Malmö och handla trycksaker och sen göra lite provkort i sommar tillsammans, så kul att se dina och få lite inspiration.

Ska vi bestämma en tid den 7:e? Om du ska göra håret kl 10.00 så kan ju vi andra ses på Duvanders kl 10 och så sitter vi där och fikar och snackar bröllop tills du är klar och då kommer du... Vad tycker ni andra?

• Paulinas

Malmö tjejer,

Ska vi bestämma en dag? Om vi ska ta det en dag nästa vecka så är måndag bäst för mig (4:e juli), men även ons 6: juli går bra. Vad passar er?

Tar vi en heldag i Malmö och sen börjar vi pyssla en annan dag efter det eller hur gör vi?

Tåg blir väl bäst?

• Paulinas

Gumsigos,

Är du så duktig att du ska sy kjolen själv!? *imponerad*

Jag funderar på att låta sy upp min tärnas klänning så att det blir i den färg jag vill ha, om jag bara hittar rätt tyg så... Det här med färgnyanser är svårt! Men jag ska anlita sömmerska... syr bara gardiner :)

• Marie06

Godmorgon Tjejer

JAg kan den 4 och den 6 Juli. Och jag tycker det är en jättebra ide med träff kl 10 den 7 Juli på Duvanders.

• Paulinas

Gomorron Marie!

Jag satt precis och sökte på papperaffärer i Malmö. Matton och Format finns centralt i Malmö, men det är nog allt. Sen finns ju vanliga bokhandlar också, och där kan ju också finnas papper...

• Paulinas

Mailat matton, de har öppet till 17.00 på sommaren.

• Marie06

Jag var hos Madde igår Daniels syster hon rekomenderade varmt Matton hon sa dem hade jättesortiment med papper... Åhhhh vad jag längtar... :)

• Paulinas

Ja, Matton är super!! Och format också!! Jag var inne i butikerna i Göteborg, men jag kom precis när de stängde så jag vara bara där några minuter... vill ju gå där läääänge!

Ska du köpa till provkort eller köper du på "riktigt" dvs till en hel uppsättning kort?

Svar på tråden Kristianstad Brudarna!