• Gumsigos

Kristianstad Brudarna!

Här samlas alla Kristianstadsbrudar!

Här under tänkte vi att alla kunde stämma träffar och prata sånt som brudar gör!

Vill ni stämma träff, passa på här!

Ha det gott!

• Svar på tråden Kristianstad Brudarna!
  • jennie

men tjejer varför går ni inte in på chatten i stället så vi kan prata där ???

• Min-Ah

Hej, Sanna0806!

Välkommen!
    Jättekul med ännu en blivande brud här i trakten!

Jag bor nära dig - i Rinkaby vid Gittes Stuvkälla (Ägarna av gittes är mina blivande svärföräldrar )

Jag gifter mig väldigt snart - 23 juli 2005! (Fjärilarna är definitivt vakna!! )
    Jag skall få min hår-provuppsättning gjord på Hair-Line i Krstd den 7 juli kl 10.00.
    Då får ni gärna möta upp och se hur det blev!

/ Sofia

• Min-Ah

Marie!

Jag kan ta med och visa inbjudningskort den 7/7 om du vill!

När man vet hur många gäster som skall bjudas kan man ju räka ut hur många inbjudingskort det blir.
    Vi bestämde storlek på korten och mätte sedan akvarellblocket vi använde och räknade ut hur många det skulle räcka till!

Bröllopsprogrammet ha vi inte färdigställt än. Har ej träffar prästen än (Skall träffa henne veckan innan bröllopet).
    Detta kommer vi att göra själva i datorn och av lite tjusigt, tjockare papper.

Placeringskort blir det inga eftersom vi skall ha fri placering!
    Vill komma ifrån det här med att någon/några misstrivs med placeringen!
    har dessutom själv varit på bröllop där jag blivit illa placerad... INTE kul!!

Kan ju visa er "trycksaker" när de är klara!
    Kommer att "bli kvar" här på BT även efter bröllopet!
    Kan ju kanske vara till hjälp med råd och tips för er , som har ert roliga kvar!!

/ Sofia

• Min-Ah

Gumsigos!
    När du är och kollar på "din" kjol - kanske kan du ta en digitalbild då, som du kan lägga på BT!?

Marie!
    Tyvärr kan jag inte komma på fredag!
    Skall på en folkmusikgrej i Smyge/Trelleborg fredag & lördag...

Hoppas ni kan komma till stan den 7:e!
    Böjar nästan bli nervös för det med! (Blev ju så tokigt med min provsminkning...)

• Min-Ah

Sanna!

Vad jobbar du med?
    Jag är fiollärare och jobbar på kommunala Musikskolan i Ö. Göinge (Broby m, omnejd).

/ Sofia

• Min-Ah

Nu skall jag köra till Degeberga, där min sömmerka (blivande svägerska) bor och prova bröllopsklänning!

Hon har äntligen börjat sy på den, nu (igår).
    har länge varit orolig över att hon inte börjat sy än!
    Är ju liksom HÖG tid, då bröllopet ju går av stapeln om MINDRE än en månad!!
  • Min-Ah

Jennie!

Är gärna med och chattar lite senare ikväll!

Skall till Degeberga alldeles strax, nu!

/ Sofia

• Gumsigos

Välkommen Sanna 0806!

de e ja som e Gumsigos/Jenny.

E du sugen på att fika, så får du gärna plinga eller messa, du hittar mig ofta på messen. tjopppsan@hotmail.com jag har me barn, just nu går ja mest hemma med dem o lallar som det heter. ;)Hoppas på ett jobb snart så man har råd att gifta sig! :D:D Hur gamla e dina?

Min-Ah de tillåter inte at man tar kort på MB:s annars hade ja kameran me mig sist vi va där. :(

Men, men, ska dra me mig gubben nu på semestern o kolla o leta upp en liknande. så ska ja sticka till Gittes o leta upp ett mönster. Tyg vet ja redan vad jag vill ha. Vet du om de e duktiga på att rita om mönster? Tänkte på att det måste ju till extra tyg om man ska göra "nypor" eller veck, likaså om man ska göra släp.

Sen resten fixar jag själv. längtar till att få sätta fingrarna i tyget!!

• Gumsigos

När vill ni chatta?? Ja hänger gärna på!

• Min-Ah

Gumsi!
    nej, jag anade att man inte fick fotografera...Kan du inte "smyga", he, he! Kameramobiler...

Du får förklara för dem på Gittes hur du menar med kjolen! Rita på ett papper som du minns den och visa även bild på de du hittat som liknar din kjol, så löser det sig säkert!

Hinner nog chatta lite imorgon (eller senare idag, rättare sagt, hi, hi!! ).

Nu skall jag sova min skönhetssömn (fniss )
    Godnattkram på er!
    / Sofia

Svar på tråden Kristianstad Brudarna!