• Gumsigos

Kristianstad Brudarna!

Här samlas alla Kristianstadsbrudar!

Här under tänkte vi att alla kunde stämma träffar och prata sånt som brudar gör!

Vill ni stämma träff, passa på här!

Ha det gott!

• Svar på tråden Kristianstad Brudarna!
  • Paulinas

Hejsan Tjejer!

Hoppas midsommar var bra, vi hade ju för en gångs skull underbart väder! Vi var i några kompisars sommarstuga, ca 20 pers. Roligt och väldigt traditionellt firande, precis som det ska vara en sådan dag.

Marie: 150 pers, det kallar jag midsommar fest!! Ni skulle lyssna på det band ni ev ska ha på bröllopet, eller minns jag fel? Hur var bandet?

Gumsigos, jag tror inte heller att det var den kjolen som du hittat på hemsidan, materialet såg fel ut och så såg den för "rak" ut. Den bilden du lagt ut på din sida liknar nog den du provade, men det var inte fullt så tydliga "veck" och de var inte så många, lite mer diskret (snyggare i min mening). Dock var där ju liknande veck! Jag har letat lite, men inte hittat någon som jag tycker är som den du provade tyvärr. Men snygg var den!

• Paulinas

Min-ah,

Jag förstår att du tycker att det är stressigt med klänningen, det hade jag också gjort! Men det är ju säkert ingen fara. Din sömmerska vet säkert vad hon gör och det kommer att bli super bra!

Blir det tyskland för att inhandla alkoholen eller blir det här hemma? För- och nackdelar med båda ju.

• Gumsigos

Hej tjejer!

Har haft semester några dagar men e åter på BT igen! :D

Midsommarafton var fin. Vi firade i Lund, dansa runt stången i Skrylle o åt trad. midsommarmat hos blivande tärnan. Pga en dundrande huvudvärk,förmodligen av värmen åkte vi hem redan på kvällen. Vilket inte gjorde nåt för man va pigg o kry dagen efter. ;)

Tösen stannade kvar o kom hem i går där vi möttes allesamman o badade (solbadade) i Bosarp. Efter en massa minigolf åkte vi hem till oss o satt i hagen o grillade och mös. Härligt! :)

Jag kommer att sy kjolen själv så ja kan göra lite ändringar på den så att den ska bli lik den andra, liksom tygval och sånt. Det e mest så ska veta vilken modell det va. Just nu är mitt minne blåst och ja ser bara en guldbrun kjol framför mig med långt släp. :( o de e bara en vecka sen!! Skandal! :D Så ja e så tacksam för den hjälp jag fått av er.

Hoppas att du hinner med din klänning Min-AH. Försök att tänka positivt, ni hinner, ni hinner. Om hon bara får tråd i nålen så. ;)

Vem är det som e din svägerska? Jag brukar maila dem om alla möjliga konstiga sömnadsfrågor ;)

• Marie06

Hallå Alla

Paulinas
    Har du visat din klänning för Jimmie?

• Paulinas

Hallå Marie,

Ja, jag har visat lite bilder! Han sa att han inte trodde att det var en sån klänning jag ville ha utan att han trodde att jag ville ha en sidenklänning som var lite större i kjolen. Han blev nog förvånad att den var helt i spets. Men han tycke den var fin! Erbjöd sig att åka och köpa den för de pengar han precis fått som ersättning för att ha skrivit sitt examensarbete på ett företag. :) Gulligt!

Jag älskar klänningen men kommer nog att vänta lite med att köpa ifall man hinner ändra sig.. någon gång i höst är mer rimligt antar jag.

Vad sa Daniel?

• Paulinas

Gumsigos,

Vilken härlig helg ni verkar ha haft! Bosarp är fint och lite ungdomsminnen för min del. Får nog dit en runda i sommar!

Så synd att vi inte kan hitta exakt den kjolen du provade... Bra idé att sy kjolen och köpa toppen. Blir det i Kina?

• Min-Ah

Hej!
    låter som ni haft en fin midsommar, alla!

Jag har tyvärr bränt mig ganska illa i solen igår! Glömde smörja benen och ryggen... Ilsket högrött och inte alls nyttigt för huden! Verkligen SUPERKLANTIGT! Får skylla mig själv!
    Tack och lov så smorde jag in ansiktet och axlarna, så där är det ingen fara!! Hade ju varit katastrof, annars!

Gumsigos!
    Blivande svägerskan heter (också) Sofia . Är förmodligen henne du mailat med då hon har mkt hand om hemsideförsäljningen...
    Lycka till med syendet av kjolen, din!
    Har de inte kvar kjolen på MB's så du kan fråga dem om modellen?

Paulinas!
    Roligt att Jimmie gillade klänningen!

Marie!
    Hur var bandet på festen?

Kramar / Sofia

• Marie06

Daniel, ja han sa Får jag se klänningen? Den ska jag inte se nu. Gud va gulligt av Jimmie att erbjuda sig köpa den. Ska du dit och visa den för din mamma också eller?

Jag vill ha den klänningen men jag ska banta ju så vi får se hoppas på att klara 10 kg. Jag ligger lågt nu med bröllopsplaneringen och till Hösten typ September ska jag ta nya tag.

Bandet, ja du dem var jättedåliga men vi ska lyssna bara på den ene killen Ola heter han så eventuellt kommer han att spela själv eftersom han är jätteduktig.

• Marie06

Vill bara berätta att jag kommer idag köpa en ny mobil eftersom min andre är låst till Abonomang 3 som jag inte vill ha mer att göra med. Därför kan det vara svårt att nå mig på mobilen några dagar.

• Paulinas

Marie,

så bandet var dåligt :( Vad tråkigt! Då får vi hoppas på Ola då! :)

Så du har inte ens visat Daniel bild på klänningen? Hmm... det bordeman kanske inte göra...

Ja, jag vill visa klänningen för min mamma och min tärna. Men jag tror jag väntar till efter sommaren. Hoppas på att den finns kvar eller på att man hittar den någon annanstanns, hon sa ju att den var helt ny så då borde den ju finnas ett tag..

Ska du till MB och visa din mamma snart?

Svar på tråden Kristianstad Brudarna!