• Gumsigos

Kristianstad Brudarna!

Här samlas alla Kristianstadsbrudar!

Här under tänkte vi att alla kunde stämma träffar och prata sånt som brudar gör!

Vill ni stämma träff, passa på här!

Ha det gott!

• Svar på tråden Kristianstad Brudarna!
  • Min-Ah

Hej!

Sömmerskan är hyfsat van att sy, så det löser sig säkert! Hon har ju inget val! Är ju min blivande svägerska, så hon skulle bara våga annat, he, he!

Min klänning är tvådelad. Ganska traditionellt liv i broderad satin (ivory). Skenor runt om på livet så det blir lite "korsettstuk" på det. Liten "tip" ner på magen (trollar bort lite hull ).

Traditionellt skuren kjol med avtagbart släp (så det går att dansa)!

Kan visa en skiss sedan, då vi ses!

• Gumsigos

Vakna med ett ryck och satte mig käpprakt i sängen, klockan va 4.30

"herregud som du ser ut"

Sonen hade kommit fram till mig, samma dag som vi skulle gifta sig. I klädd vit skjorta och svarta finbyxor och slips, alldeles nerblodad och trasig i mun och ansikte!!:o

Kan tillägga att den blivande maken vaknade till av mitt "Herregud" o bara "lugn, det va en dröm"

Han e för go, men ja börjar nog få bröllopsnoja/panik, ja me! :D

• Paulinas

Hallå tjejer!

Vad kul att du fått ditt paket från Panduro Marie! Men visst är det svårt med färger när man beställer över nätet, blir nästan aldrig den man tänkt sig. Men det innebär ju inte att det inte kan bli bra!! Ska bli kul att se sitt testkort!

Vad tråkigt att du blivit sjuk, typiskt när man har semester. Får hoppas på snabb bättring!

• Paulinas

Gumsigos!

Har du hittat kjolen än!? Man vill ju gärna kunna se den igen och visa för folk. Jag letade också länge efter min...

Måste säga att du var jättefin i din klänning, en riktigt "pampig" klänning! Du ska vara nöjd!

Vad kul att shoppa på gallerix! Älskar kort etc! Tänkte jag skulle pilla med mina kort under semestern, i fall jag bara kunnat hitta rätt papper!! Om du ska in till stan och shoppa kan du väl säga till så kanske vi kan träffas?

• Paulinas

Marie,

Så det var så "dåligt" i Helsingborg. Vad tråkigt, annars är det ju en relativt stor stad med bra shopping i övrigt. Ni var inte över i Helsingör och tittade?

• Gumsigos

Hej Paulinas!

Jag ska hojta, måste bara kolla så att lönen kommit först! Annars gaur det ju ente o shoppa! :D

• Paulinas

Tjejer, en allmän fråga...

När är det tidigaste ni skulle kunna tänka er att köpa er klänning!?

Jag skulle nog inte kunna göra det nu, men någon gång i sept- okt kan väl vara lite mer lagom, men samtidigt är man ju rädd att om man hittar "drömmen" att den ska försvinna. Hur tänker ni?

• Marie06

Paulinas

Nä vi åkte inte över till Danmark, vi ska åka till Köpenhamn senare.Får se om vi tjejer hinner åka först eller jag och mamma hinner före.

Har du hittat din klänning? Jag har letat i tidningar som jag har efter era men inte funnit dem. Jag hittade min på www.blondy.nu

Just nu längtar jag efter att få kraft och ork att göra provkort av papprena från Panduro. Och att sola och bada.

• Gumsigos

Paulinas: Jag tänker nog som du, letar febrilt efter min kjol utan resultat. Kollar samtidigt runt efter en liknande och planerar att sy upp den.

Nixa har alla modeller kvar, läste jag på deras hemsida. Så livet kan jag ta det lugnt med.

Jag känner nog att jag har bestämt mig för den och lagt det letandet på hyllan, bara ja kan hitta en kjol som den!

Råkade lägga ditt brev med alla butikstipsen i papperskorgen, kan du ge mig de igen? Pleeeease! :)

Om du vill kan vi ses i em kommer in ca 1340. Var bara beredd på en bunke ungar ;)

Ska gå bort till konstnärscentrum o se vad de har. Ska ju leka konstnär på inbjudningskorten. Tänkte ha samma motiv på gästboken och albumet:D

• Gumsigos

Vilken klänning är din Marie?

Svar på tråden Kristianstad Brudarna!