• Gumsigos

Kristianstad Brudarna!

Här samlas alla Kristianstadsbrudar!

Här under tänkte vi att alla kunde stämma träffar och prata sånt som brudar gör!

Vill ni stämma träff, passa på här!

Ha det gott!

• Svar på tråden Kristianstad Brudarna!
  • Paulinas

Min-ah

Hej! Jag tror inte att vi har "hälsat", men jag har ju sett att du också ska gifta dig i kristianstad!

Jag gifter mig pingst nästa år, ska ha festen på Brunnen (bygdegård i Arkelstorp)och letar fortfarande kyrka.. Hur ser ditt bröllop ut på ett ungefär? Hade varit kul om vi träffats vid någon BT-träff i sommar!

• Marie06

Hej

Ja då är man ledig 6 veckor framåt. SKÖNT.

Min-Ah gifter sig den 23 Juli detta året. Den 7/7 ska hon göra provuppsättning så vi pratade om att träffas och titta hur den blev. Paulinas du kan väl hänga på så.

Jag ska hämta Jennie kl 15.40 vid sommaro (skulle lämna barnen) så vi kommer därefter ca 15.45 vid busshållplatsen.

Sen KÖR vi till MB och jag längtar ihjäl mig.

• Paulinas

Hej Marie!

Ja visst ska det bli kul!! Längtar också!

15.45 blir perfekt!

Provuppsättning låter ju också kul, var ska hon göra den?

• Min-Ah

Hej, Paulinas!

Ja, det var ju synd att vi inte sågs i fredags när du ju var ledig!

Men, som Marie skrev (tack, Marie!! ) skall jag göra min hår-provuppsättning 7 juli kl. 10.00 - på Hair-Line i Krstd!
    Kom gärna då, så träffas vi ju!

Hoppas ni haft trevligt i Hässleholm idag!

Jag har varit på min prov-makeup/konsultation. En bekant till mig, som säljer Mary Kay produkter och gör make-up.
    Är dock inte riktigt nöjd...
    Har kommit fram till att jag (faktiskt) är bättre på det här med make-upen själv!!
    Är asiat, så jag har ju speciella "drag". Och under årens lopp har jag ju hunnit "experimentera" åtskilligt själv.

Lite "krånglig" situation, bara!
    Får ju försöka förklara att jag gärna vill sminka mig själv men att jag köper några färger av henne...
    Hmmm!

Vad hade ni gjort i min situation, flickor?!!

/ Sofia

• Min-Ah

Och...

Helgen, för min del, har varit trevlig! Soligt och VARMT!!

Har tillbringat helgen i Degeberga på den årliga Degebergastämman (folkmusik).
    Inleddes i fredags med konsert i Degeb. K:a.
    Stämma under både lördagen och söndagen.
    VARMT på scenen (där jag spelade med Låtlaget från Kristianstad) med gassande sol från en klarblå himmel!
    Toppenväder, vilket vi inte alltid haft sådan tur med!

Har börjat få lite fårg på kroppen, nu! (Kliar i solbrännan, hi, hi! )

• Min-Ah

Äsch!

Färg, menar jag ju!!!
    Fingret slant på tangenten!

• Paulinas

Hallå!

Hässleholm var jättetrevligt igår! Vi provade klänningar alla tre och det roliga var att alla fastnade för vars en klänning. Jätte fina alla tre!

Jag fastnade för en klänning helt i spets som var lite i sjöjungfrumodell, kände mig jättefin. Men det känns ju konstigt att hitta drömklänningen när jag inte gifter mig på ett år, vågar nog inte riktigt slå till än ifall att man hinner ändra sig... Ganska dyr också (8500), hade tänkt mig närmare 5000, men det är ju inte värre än att det är lösbart.

Vad ska du ha för klänning?

Ja, tjejerna pratade om den 7 juli, ska bli skoj och se hur fin du blir!!

• Paulinas

Apropå sminket. Jobbigt när man känner folket! Tycker nog att det är en bra lösning att sminka dig själv dock, man vill ju se ut som "sig själv" även på sin bröllopsdag och hittar man ingen som kan sminka som man vill så är det bättre att fixa det själv tycker jag. Lutar åt att jag ska sminka mig själv när det blir min tur med bröllop.

• Gumsigos

Hej allihopa!!

Ja såg att ja missat en hel sida!! :O

Men guuud va vi hade trevligt i går trots vårt lilla "missöde" :D

Trodde aldrig ja skulle hitta MIN klänning! Har fått reda på vad designern heter, Elisabeth Konin. Tyvärr verkar hon inte finnas på nätet, eller snarare, jag hittar inte henne! :(

MBs sa att hon skulle ha hemsida... får höra igen.

Hade varit kul o visa Gumsigos brudgum det. :) Han har redan sett livet och godkänt det. :D Så det va ju bra, ja håret godkände han me!!

Känns som om ja kan lägga klänningsletandet på hyllan. Bara ja får fatt i hennes hemsida o bild på kjolen, så blir ja lugn.

Sen har ja bestämt mig för en snygg nixa väska och ja tar handskarna där i från med, i samma färg som livet. Slöjan med tror ja, fast i guld, typ den färgen du visa Marie06, fast en annan längre modell som går ner på ryggen med lite tunnare tyg och med broderier.

Känns som om ja kan börja leta annat nu! Dags för brudnäbbarna! :D Nu kommer Gumsigos Tös bli överlycklig när ja börja kolla in klänningar till henne. Gumsigos Pöjk tror jag inte bryr sig så mycket han tar vad ja ger honom, bara han får slips så!! :D:D:D

• Marie06

Godmorgon alla

Jag får tacka för en trevlig kväll i förgår. Jag var i Helsingborg i går och det är inget att lägga tåg pengar på där fanns bara två affärer och knappt inga klänningar.

Nu ska jag bosätta mig i sängen eftersom jag är jättedålig, kan knappt andas och svälja.

Svar på tråden Kristianstad Brudarna!