• Gumsigos

Kristianstad Brudarna!

Här samlas alla Kristianstadsbrudar!

Här under tänkte vi att alla kunde stämma träffar och prata sånt som brudar gör!

Vill ni stämma träff, passa på här!

Ha det gott!

• Svar på tråden Kristianstad Brudarna!
  • Paulinas

Gumsigos

Vad är det mer för jobb du sökt? *nyfiken* Jag håller verkligen tummarna för dig att du hittar något som du trivs med och får in lite extra bröllopspengar!

Ja, det blir en hektisk torsdag för dig! Men kul att du ändå vill komma!

• Gumsigos

Hej tösera!

Här e nog en som går mot strömmen tror ja! :D Jag älskar ringa runt o kolla priser, planera o annat. Men ja känner igen mig i mkt det ni säger att känna bromsen! Det e för tidigt att göra allt nu fast ja så gärna vill + att ja me e så himla rädd att bli besviken för att jag har målat upp en bild om allt ihop.

Det har ju hänt förr :(

Jag har sökt några jobb alla inom ekonomi.
    E ju egentligen ekonomiassistent. De e de ja Vill jobba med men konkurrensen e stenhård! Men fick lite hjälp med mitt CV o ble jättenöjd så nu kan de väl inte missa mig :D:D

Nä skämt o sido, det va faktiskt någon som ringt en av mina referenser, så ja hoppas att det ringer i luren snart! ;)

• Paulinas

Vad roligt för dig Gumsigos att du hittat lite jobb! Jag är också ekonom och vet hur svårt det kan vara att hitta jobb! Nu jobbar jag i och för sig akademiskt och trivs bra med det just nu, men om några år vill jag gärna prova på näringslivet också!

• Marie06

Har någon av er börjat på hur era trycksaker ska se ut ?

Har ni funderat på gästbok ?

• Marie06

Några frågor som jag behöver hjälp med:

Vilket hotell ska ni bo på ? Kostnad?
    Hur skall ni ta er från kyrkan?
    Vart ska ni åka på Bröllopsresa?
    Vem skall göra er brudbukett?
    Vem ska göra er tårta?
    Vad ska du ge i morgongåva till mannen/kvinnan?

• Paulinas

Oj Marie06, där var en del att fundera på!

Trycksaker har jag tänkt en del på, men har svårt att hitta exakt det pappret jag vill ha. Ska göra själv med en stämpel av ett hjärta som tema. Har hittat en massa fina stämplar med hjärtan och har svårt att bestämma mig för vilket! Ska ta med mig och visa er på torsdag så jag kan få lite råd! Förgerna ska vara rosa rött cerist eftersom jag vill ha det som tema. Ev en transperant inlaga som jag inte vet hur jag ska fästa..

Gästbok vill jag ha en givetvis! Har sätt en del som ställt lite frågor i gästboken som då gästerna ska svara på, trevligt! Men hur får man in det snyggt i boken... Kanske blir det vanlig gästbok i snygg model.

Hotell för natten har jag tänkt bäckaskogslott eftersom festen är relativt nära. Kostar 1800:- för bröllopssviten. Inne i stan vet jag inte riktigt var som är trevligt. c4 eller statshoteller antar jag, vet dock inte priser.

Transport har jag ingen aning om, men börjar oroa mig så jag hoppas att andra svarar!

Bröllopsresa blir antagligen till europeisk storstad, kanske Rom i en vecka. Har också funderat lite på Asien... Detta beror dock lite på hur budgeten går ihop..

Brudbukett vet jag inte riktigt än. Jag vet hur den ska se ut (rosor i oilka rosa och röda nyanser med hjärtan på tråd runt). Kanske låter jag växthuset göra den, har hört att de är duktiga. Mats-Ola är ju också omtalat duktig, men jag tror att han är dyr, men har inget pris på brudbukett från någon...

Tårta verkar det som om en konditorvän vill göra till mig som present. Jätte duktig och gör supervackra tårtor. Har gjort många bröllopstårtor i sina dagar.. Så jag är jätteglad! Annars hade jag beställt från Duvanders utan att blinka (37:- biten). Nästan synd att jag inte kan beställa därifrån nu..

Morgongåva hoppas man ju att man får en.. Själv tänkte jag ev. ge en så omtalad "secretbox" dvs om jag vågar be någon fotograf ta fotona... Annars vet jag inte riktigt, men något vill jag ge!

Det var lite om mina idéer...läser gärna om andras!

Hur tänker du själv marie?

• Marie06

Ja jag tänkte också ta med så ni kan se ungefärligt hur våra inbjudningar kommer se ut.

Hotell, C4 tror jag vet ej kostnad
    Transport vi tar nog vanlig bil med dekoration men vet inte säkert än.
    Bröllopsresa till Grekland och Ö luffa
    Brudbuketten får väl Växthuset eller Solhaga göra
    Tårtan får nog Fantasi göra har bra pris och gör fina tårtor
    Morgongåva vet inte

• Gumsigos

Hej töser

Satt och läste era inlägg. Nu ska ja ju inte va i stan, men kanske kan ge er några ideer.

Har kollat sviterna på både C4 o Grand, men blev ärligt talat lite besviken, speciellt på C4. Himla slitet o blää. Grand va bättre men ändå inte. Priserna va hyffsade inte så dyrt som Bäckaskog, om ja inte minns fel va det 1100 resp 1200 för sviterna. Lite osäker.

Jag har fått prover från Calligraphen ja kan ta me mig så ni kan få lite ideer. Jag går också lite i dem tankarna när det gäller Inbjudningarna och det andra. Kommer att göra dem själva. Billigast och roligast tror jag. Fick många ideer på en annan bröllopssida, ska leta upp den sen.

Jag skulle aldrig våga göra en secretbox, det får räcka att han ser verkliga ja :D

Men ja tänkte däremot ge honom en sån där bok där jag förklarar min kärlek för honom. Såg en som ja gilla här på BT, va så urgulli!! O det tyckte han me, även om han säkert gillat den andra me :D:D:D

Svar på tråden Kristianstad Brudarna!