• Majlo

Julibrudar - hur är läget?

Här är en tjej som har massor kvar på att göra listan och som tänkte kolla läget för er andra! För oss klingar bröllopsklockorna den åttonde juli, nån mer med samma datum kanske? Vad har ni för slags bröllop? Ni vet väl att statistiskt sett har vi valt den vanligaste bröllopsmånaden.

• Svar på tråden Julibrudar - hur är läget?
  • Majlo

Vi har också fri bar. Det känns bäst så för vår del Trädgårdsjobb idag. Halva släkten är här och knegar. Jag är inne för att sätta på kaffe, ringa syrran, näta lite och sy en duk.

• Blåklinten

Ja de va så vi hade tänkt från början, att ta typ 5 eller 10 :- /öl eller cider.
    Får se hur vi gör.

Vi har nu köpt allt vin från systemet, de som e bra med att köpa där e ju att man får lämna tillbaks de flaskor som blir över (om de blir så) bara man har kvittot kvar.

Nu har vi skrivit ut alla festprogram och satt i hop dom, nu e de bara framsidan som ska på och silversnöret som dekoration...men de e inget tidskrävande.

• janos

Själv har jag tagit det lite lugnt idag fastän jag borde jag dammtorkat hela huset. Höll på med boken istället, det var roligare

Imorgon vid kl 10 hämtar dom karln och då ska jag ta ca 2 timmar till att göra klart det sista i boken och sen blir det storstädning....*puh!!*

• Majlo

Idag har varit massor med arbete för mig och familjen. Mamma har skovlat i grusgången, brorsan klippte vår jättetomt, syrran hjälpte mig med en del av bordsplaceringarna, mostern har rensat rabatter, M2b har varit i stan och ordnat med en massa saker (varav en jättehemlig tydligen) och jag har sytt duken till vårt bord mm. Full rulle! I morgon kommer syster nummer två som ringt ungefär sex gånger idag och verkar vilja telepatera sig hit så snabbt hon kan. Härligt med sån hjälpsam släkt!

• Anna555

Majlo - hjälpsam släkt är bra!
    Man märker verkligen att man behöver dem när det är så där fullt upp.

Är det dags i morgon redan?

• janos

Min släkt kommer på tisdag och jag läääängtar efter dom!

Satt precis och skrev en lista över veckans händelser och jag tycker att vi ligger bra till, men man stressar väl som en yr höna sista dagarna i alla fall.

• Blåklinten

Jag har också gjort en lista på vad jag ska göra per dag.

Ingen av er som vet var jag kan få tag på noter till Drottningholmsmusiken ??

Kantorn ringde och visste inte vad de var för någon låt sa hon.
    Va föresten en annan kantor än vad vi fått från början så nu får vi göra om ALLA vigselprogrammen

• Anna555

jag kunde inte se :(
    Måste man vara medlem i något?

Jobbigt att göra om programmen! Kan ni inte bara skita i det då - ingen lär väl veta vad personen heter ;)
    Kanske inte så kul, men att göra om saker man gjort när man har fullt upp med annat känns supertrist!

Själv funderar jag på när man ska våga printa middagshäftena med bordsplaceringen i. Lovar att någon kommer ringa och säga att de är sjuka PRECIS när jag gjort alla 90...

Svar på tråden Julibrudar - hur är läget?