• Majlo

Julibrudar - hur är läget?

Här är en tjej som har massor kvar på att göra listan och som tänkte kolla läget för er andra! För oss klingar bröllopsklockorna den åttonde juli, nån mer med samma datum kanske? Vad har ni för slags bröllop? Ni vet väl att statistiskt sett har vi valt den vanligaste bröllopsmånaden.

• Svar på tråden Julibrudar - hur är läget?
  • janos

Har fått erbjudande av toastmasters och en annan kompis med hjälp om det behövs, men jag kan ju inte be dom städa eller göra boken, för den vill jag ju göra själv. Annars kanske det kan bli något åt dom att göra

• janos

Tycker att Majlo varit frånvarande på sista tiden.....Hur går det för dig tjejen?

• Blåklinten

Ja de tycker jag me, var har hon tagit vägen ??

Ja vi får börja om med att skriva ut sidorna till festprogrammet och vika dom i gen...hade vikt ca 250 papper när min älskling upptäckte ett fel *suck*.
    Och över nogrann som man e så fick vi göra om, men de e ett kompisbar som erbjudit sig att hjälpa till...som tur e e dom ordentliga och nogranna personer så man kan tillåta de me, för man kan ju inte låta vem som helst börja fixa med ens bröllop

• janos

Hoppas att det går bra för er med programmen

Idag strålar solen här och farmor, som skriver dagbok varji dag, säger att den 9:e juli är det OFTAST fint väder, så nu håller vi tummarna

Idag ska jag göra min "jag-älskar-dig-bok". Ska även försöka komma ut en sväng i det fina vädret. Sen skulle jag behöva göra klart det allra sista i festprogrammet och låta karln tycka och läsa igenom det. Tror inte att jag skriver ut dom förrän nästa vecka då vi blir minst 10 st här. Familjen börjar droppa in på tisdag och dom har lovat att hjälpa till med det sista.

Nu började det pirra igen i magen. Det är nog bäst att jag går och äter en sen frukost, innan jag börjar med något annat

• Br.OL.LO.P

Jag har två veckor kvar till mitt bröllop, och det finns i huvudet hela tiden. Vi har gjort det mesta och det är bara småsaker kvar att fixa men ändå. Kan inte lsuta tänka på bröllopet och är BT-beroende. Ska det vara så här i två veckor till? Då kommer det nog att bli tomt när bröllopet väl är över...

• Majlo

Hej igen!
    Majlo hetsar kan jag säga! Jag håller på att fixa med allt samtidigt och det går ganska bra. Igår gjorde jag hälften av våra bordsplaceringar. Det tog mycket längre tid än jag hade räknat med. Jag har plockat darrgräs som jag limmat ihop med en cerise strandblomma och en snäcka som jag textat namnet på personen på. Det blir snyggt, men tar som sagt en del tid.

Vårt festprogram är på gång, nästan klart. Jag vill verkligen trycka det idag, men vi får väl se. Många saker på listan. Härligt att du har bra väder Janos! Här på Gotland är det tretton grader och helmulet. Fördel att blåelden håller sig längre dock.

Blåklinten: Det lät skönt med en halvdag i solen. Jag får nog unna mig sånt efter bröllopet. Drömmer om en restresa...

• janos

Hej, Majlo. Kul att se dig. Stressa inte ihjäl dig nu. Måste fråga en sak, ska ni ha blåeld i buketten, eller varför är du så mån om den?
    Bordsplaceringen lät häftig

Br.OL.LO.P

Jag lovar att man tillbringar en hel del tid här och i mitt huvud finns det inget annat än bröllop och planering. Jag tror själv att det är viktigt att man njuter av det man förbereder just nu oxå, att det inte bara är dagen D som gäller. Men visst kommer det att bli lite tomt efteråt ;)

• Blåklinten

Ja visst va de härligt med en halvdag på syranden och nu i dag ska vi ut med båten...man får ju passa på när vattnet e spegelblankt och sambon ledig

Sitter och väntar på min ena tärna (barndomsvän) som ska komma i dag, hon bor 20 mil från oss så de e inte så ofta vi ses så de ska bli kul

Kom just på att man behöver mat på den stora dagen, vår vigsel e ju inte förrän vid 3 och då behöver man nog lite mat som blandar ut skumpan i magen
    Ska fråga pappa om han vill laga pastasallad och bröd till oss för de e han suverän på

• Majlo

Vi har blåeld som tema, både i kyrkan, bukett och dukning. Har ni något tema?

• janos

Vi har natur och hjärtan som tema

Pastasallad hade vi oxå tänkt oss, för det är enkelt och man kan äta den kall. Vad har ni i eran? Vi ska ha pasta och kassler, sen blir det lite grönsaker oxå, men jag vet inte riktigt vad. Jag tar gärna tips

Har precis pratat med prästen och klarat av lite funderingar med henne. Och nu pirrar det i magen igen....uj uj uj

Svar på tråden Julibrudar - hur är läget?