• Majlo

Julibrudar - hur är läget?

Här är en tjej som har massor kvar på att göra listan och som tänkte kolla läget för er andra! För oss klingar bröllopsklockorna den åttonde juli, nån mer med samma datum kanske? Vad har ni för slags bröllop? Ni vet väl att statistiskt sett har vi valt den vanligaste bröllopsmånaden.

• Svar på tråden Julibrudar - hur är läget?
  • janos

En fråga först innan jag tassar ut igen. Är det någon som har bilder på brudpar i cenitlera eller liknande? Jag har två bilder. Anledningen att jag frågar är att min syster/tärna (som gått estitisk linje) ska försöka göra ett brudpar åt oss i cenitlera. Kunde vara kul att se olika exempel och jag hinner ärligt talat inte söka just nu.

• Blåklinten

Inga bilder till dig tyvärr janos.

Min M2B är 25 (fyller 26 i år) och jag 22 (fyller 23 i år).

har precis kommit hem från båtturen, först va de lite mulet men sen blev de jättefint fast efter någrs timmar började de mullra lite så då grillade vi klart och åkte hem. Men de gör inget för nu ska jag snart ha mitt F&S pass, bra med lite träning före dagen D

• janos

Tror ni inte att min käre kommer hem när jag höll på med min bok. Jag var snabb och stängde dörren, och självklart blev han nyfiken. Vad har du där? -Vad gör du? -Varför får jag inte gå in där?

Efter ett tag säger han: - Jaha! Så jag får en morgongåva....men jag har ju inget åt dig!

Trodde ju att jag skulle lyckas hålla det hemligt, men NÄDÅ!!! Ja ja, jag är i alla fall jättenöjd med det jag har hunnit med idag. Blir jättefint!!

• Blåklinten

Tur att du hann plocka undan den iaf

Min morrongåva har jag gömt i min garderob, där e han aldrig och rör så de ska väll va ett säkert ställe

I morrn måste jag köpa de sista sminket jag behöver, hoppas allt finns här på oten så jag inte behöver åka någonstans för då förvinner de så många väredfulla timmar !!!!

• Blåklinten

Mulet ute i dag, perfekt väder för att fixa klart alla "inne grejer" i dag så man slipper de när solen skiner

Tänk, om en vecka e man nog lite pirrig i magen

• janos

Solen skiner här idag, men jag måste göra lite saker här inne idag. Måste även bli klar med boken idag

Tycker själv att jag börjar bli pirrig redan nu

• Blåklinten

Kollade precis väderprognosen på aftobladets hemsida, såg inte så bra ut så långt den visade (tisdag) var de molnigt, ganska varmt 13- 23 grader men som tur va INGET regn !!!

Kommer ni ha bar på er fest, ska de va betalbar eller fri bar ??

• janos

Det blir fri bar. Vi hade räknat med att handla på bolaget och budgeten för alkoholen blev 7450:-. Sen pratade jag med mamma och hennes karl har visst tyska kontakter som kan köpa med sig det. Så då hamnade vi på ca 3-3500:-

Igår när jag pratade med mamma och skulle betala henne för det sa hon att dom betalar hälften i present, så nu är vi nere på 1500:-. Inte dåligt va!!! Från 7500 ner till 1500:- Känns inte tokigt, måste jag erkänna

• Blåklinten

Oj, nä de va inte dåligt !!
    Vi har en kompis som har kontakter som åker till tyskland me som ska köpa med öl, men sen ska vi ha vin från systemet och cider och lite avec med så jag vet inte vad de kommer hamna på.

Men de e svårt tycker jag för jag vet inte om alla våra kompisar kan hantera de där med fri bar och så har jag lite alkoliserade släktingar.
    Man vill ju inte ha en stor fyllefest !!!

• janos

Kolla vinerna i tyskland oxå, för på bolaget skulle det kosta mellan 53-70kr, beroende på om det var vitt eller rött. I tyskland fick vi köpa 6 flaskor för 100:-
    Det är mycket pengar det

Ang betalbar, så skulle ni kunna ha lite betalbar. Jag var på ett bröllop, där dom tag 10:-/cider och öl. Då bjuder man ju lite och kanske tar bort den värsta fyllan

Svar på tråden Julibrudar - hur är läget?