• Majlo

Julibrudar - hur är läget?

Här är en tjej som har massor kvar på att göra listan och som tänkte kolla läget för er andra! För oss klingar bröllopsklockorna den åttonde juli, nån mer med samma datum kanske? Vad har ni för slags bröllop? Ni vet väl att statistiskt sett har vi valt den vanligaste bröllopsmånaden.

• Svar på tråden Julibrudar - hur är läget?
  • janos

Nu ska jag åka och låna en bröllopsskiva på pastorsexpeditionen, så att vi kan bestämma vilken utgångsmusik vi ska ha. Ska även lämna bordsplaceringen till restaurangen och lite sånt

• Majlo

Har ni valt låt ännu? För oss blir det gotländsk brudmarsch.

• janos

Eftersom jag pratade med prästen nyligen blev det lite småjusteringar i vigselprogrammet, men dom är oxå avklarade. Har svårt att komma igång idag. Skulle hellre vilja sitta i solen och bli lite brun.

Nu ska jag sätta fart igen med morgongåvan. Jag hann en hel del igår, så det går nog bra

• Majlo

Jag har köpt en tavla till min m2b i morgongåva. Till den har jag skrivit en dikt som passar ihop med både oss och motivet, två träd som växer tillsammans. Fin liknelse

• janos

Åh, vad vackert Majlo

Är själv riktigt nöjd med hur boken blir. På den sidan jag är nu har jag gjort en sol, lite gräs och en blomma. I varje blad, solen och gräset har jag skrivit en anledning varför jag älskar honom

• Majlo

Det låter väldigt fint Janos. Jag höll just på att slå in tavlan när jag upptäckte att vi hade akut tejpbrist. Typiskt.

Mina föräldrar kommer om cirka två timmar från fastlandet. Jag tycker att det ska bli roligt, men mamma är mer stressad än jag så jag hoppas att jag kan hitta lugnet för att lugna henne. Vore inte helt fel. Det är mycket att göra, men jorden går inte under om inte allt hinns med. Har ni allt i ordning i trädgården Janos?

• janos

*skickar över lite tejp med båten till Majlo*

Inte är väl trädgården helt i sin ordning, men det är inte så mycket kvar. Som jag sagt tidigare, så tar dom karln min på svensexa på lördag och om jag får vara hemma, så fixar jag klart det som är i trädgården!

På tisdag kommer dom flesta av min släkt, åtminstone på mammas sida. Det ska bli såååå roligt och skönt att få träffa dom igen. Sist vi sågs var i februari. Sen i påskas har mormor blivit riktigt skruttig (torkar en tår), så jag längtar efter att få upp dom och ska passa på att ungås mycket med dom. Det är därför jag vill hinna så mycket som möjligt innan dess.

Boken går som en dans, men nu kom karln hem en stund. Jag hann precis gömma allt, innan han klev in genom dörren

• Majlo

Jag har gömt hans paket under sängen,

En fråga: hur gamla är ni alla julibrudar? Jag fyller trettio i december.

• janos

Jag blev 31 i maj och karln blir 32 i augusti

Nu åker han, så nu måste jag fortsätta pyssla en stund.........hihhihi

Svar på tråden Julibrudar - hur är läget?