• Majlo

Julibrudar - hur är läget?

Här är en tjej som har massor kvar på att göra listan och som tänkte kolla läget för er andra! För oss klingar bröllopsklockorna den åttonde juli, nån mer med samma datum kanske? Vad har ni för slags bröllop? Ni vet väl att statistiskt sett har vi valt den vanligaste bröllopsmånaden.

• Svar på tråden Julibrudar - hur är läget?
  • janos

Nu måste du uppdatera mig, blåklinten. När gifter ni er och har ni oxå festen hemma? Det är alldeles för mycket folk och datum att hålla reda på, på det här stället ;)

Vad har ni valt för placeringskort? Vi ska överraska våra gäster med att ha färdiga tackkort på oss, foton som ska tas under dagen, som ligger i kuvert och på dom står gästens namn. Tyckte det var praktiskt, för då behöver vi inte tänka på dom sen

• Blåklinten

Nä,vi ska ha festen i en bygdegård, vet inte om vi skulle få plats i trädgårn.

Ska ni ha festen hemma, ute ??
    De låter mysigt iaf, om man hade haft rabatter, blommor och lite buskar men vårt hus e ju nybygt så trädgårn e inte särskilt fin ännu.

Placeringskorten kommer vi skriva ut från datorn på blanka vanliga färdigköpta placeringskort från kortdesign.

Kul idé med era placeringskort, och skönt att slippa tänka på tackkorten sen efteråt

• Blåklinten

Glömde visst skriva vårt datum, 9 juli e de dax

• janos

Då var det som jag trodde, vi gifter oss samma dag du och jag. Majlo vet jag att hon gifter sig den 8:e juli

Ja, vi ska vara hemma på kvällen. Vi gifter oss i kyrkan, äter mat på en restaurang 200 m bort från kyrkan och sen bär det av hemmåt till partytält i våran trädgård, som ligger bara 1,5 km från kyrkan

Skönt att ha färdiga placeringskort

• Blåklinten

Å va trevligt de låter !!

Ja de ska bli skönt att få dom färdiga, bara de inte krånglar när vi ska skriva ut dom så har de ju varit väldigt smidigt

• janos

Kan tillägga att vi ska ha en trubadur tjej, som spelar aukustisk gitarr.

Någon fler som börjar stressa om vädret? Luleå, som brukar toppa solligan så här års, ligger sist. Känns inte bra. Måtte det bli uppehåll under våran dag

• janos

Det finns ju en hel del att göra när man tänker ha bröllopet hemma. Tack och lov har jag hittat en underbar karl, som inte är kräsen, när det gäller att hjälpa till. Just nu håller han på att städa källaren, som vi har renoverat i ett års tid. Känns skönt att få bort allt byggdamm ett tag

• Blåklinten

Byggdam e de värsta som finns, de sätter sig överallt

Pratade med mormor förut och hon sa att hela juli skulle bli fint.
    Håller iaf tummarna för att hela den veckan blir fin, sen kan de gärna få regna

Trevligt de låter med någon som spelar, de förhöjer stämningen på festen.
    Jag skulle också vilja ha någon....vet att min M2Bs morfar tänker spela något men vet inte vad.

• Majlo

Hej igen! Jag är helt slut. Grävt om växthuset och en rabatt som var totalt igengrodd. När man har festen hemma är det mycket att ordna med. I köket har det kommit upp träplattor på väggarna. Det verkar inte som om vi får till det med gipsskivor före dagen D, men det är ok ändå. Vi har ett renoveringsobjekt och det kan man inte trolla bort bara för att man ska gifta sig.

Jag har ju sommarlov nu. Så skönt att ha dagarna till att ordna här hemma! Min kille skulle varit ledig också, men det har hopat sig med jobb så han måste dit i alla fall. Morr.

• drea

Äntligen!!!

Jag har bokat tid för uppsättning av mitt hår till ett överkomligt pris Beroende på hur lång tid det tar 450-700kr! Kan nån slå det?

Svar på tråden Julibrudar - hur är läget?